به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : ۲۵۱۹۰
در آستانه شب یلدا،

بازار آجیل و خشکبار سرد است

گروه اقتصادي:​ رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد گفت: با توجه به نزدیک شدن اربعین،همچنین توان پایین خرید مردم در حال حاضر بازار آجیل وخشکبار رونقی ندارد.
بازار آجیل و خشکبار سرد است
علیرضا ارزانی ممقانی با بیان این که امسال قیمت آجیل و خشکبار افزایش نیافته است، عنوان کرد: معمولا با افزایش تقاضا قیمت نیز افزایش می‌یابد، اما بعید است در شب یلدا سال جاری تقاضا به این حد برسد. ارزانی ممقانی بیان کرد: به مناسبت شب یلدا فروش فوق‌العاده‌ای در واحدهای صنفی منتخب در نظر گرفته شده است که طی آن محصولات با حفظ کیفیت مطلوب، 5 درصد زیرقیمت بازار به مردم عرضه خواهد شد و این تخفیف قیمت مختص شب یلداست اما در ایام عید نوروز این فروش فوق‌العاده 15 روز به طول می‌انجامد.

بازرسی ویژه مخصوص شب یلدا
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار مشهد تصریح کرد: تفاوت بازرسی ازواحدهای صنفی امسال با سال‌های قبل دراین است که علاوه بر نظارت بر قیمت‌ها از کیفیت محصولات نیز نظارت و بازرسی خواهد شد و با واحدهای متخلف برخورد می‌شود. وی عنوان کرد: در حال حاضر محصولات در بازار فراوان است و کمبودی در عرضه وجود ندارد، اما به مردم توصیه می‌شود که خرید را به لحظات آخر موکول نکنند، چرا که فراوری آجیل و خشکبار زمان‌بر است.

فروش آجیل و خشکبار در واحدهای صنفی غیر مجاز در شب یلدا
ارزانی ممقانی بیان کرد: متأسفانه در بخشی از واحدهای صنفی که پروانه اتحادیه آجیل و خشکبار را ندارند، دیده می‌شود در شب‌هایی مثل شب یلدا و شب عید اقدام به فروش آجیل‌ می‌کنند. وی ادامه داد: جلوگیری از این اقدام به اداره اماکن و نیروی انتظامی مربوط است و ما بارها این مسأله را مطرح کردیم، اما تاکنون اقدامی انجام نشده است، اما برای حفظ منافع، سلامت و حقوق مردم نیاز به یک حرکت ضرب‌الاجلی ‌است تا حداقل ازعید سال بعد شاهد این مسائل نباشیم.
مرجع : ايسنا