به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۲۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ ساعت ۲۳:۴۳
کد مطلب : ۲۵۷۹۶
در فهرست گاردین کریس رونالدو در رتبه دوم قرار دارد

مسی، بهترین‌فوتباليست‌2013 از نگاه‌گاردین

گروه ورزشی: نشریه انگلیسی گاردین مانند هر سال فهرست 100 بازیکن برتر دنیا را اعلام کرد و دراین فهرست بار دیگر لیونل مسی، ستاره بارسا، رتبه اول را از آن خود کرد.
مسی، بهترین‌فوتباليست‌2013 از نگاه‌گاردین
مسی که در چهار سال اخیر برنده جایزه توپ طلا شده، امسال هم به همراه ریبری و رونالدو، یکی از سه نامزد نهایی این جایزه است اما گفته می شود که شانس دو نامزد دیگر، بیشتر است. در فهرست گاردین کریس رونالدو در رتبه دوم قرار دارد و زلاتان ابراهیموویچ، فرانک ریبری، آندرس اینیستا، نیمار، گرت بیل، ژاوی، لوئیس سوارس و سرخیو آگوئرو در رتبه های بعدی جای دارند.

نکته جالب این فهرست قرار گرفتن فرانک ریبری، بهترین بازیکن فصل قبل اروپا، در رتبه چهارم است. او که یکی از نامزدهای اصلی توپ طلاست، در این فهرست پشت سر زلاتان قرار گرفته است. در این فهرست 100 نفره، بارسا با 11 نماینده بالاتر از بقیه قرار دارد و بایرن مونیخ، قهرمان آلمان و اروپا، 9 نفر را دراین فهرست دارد. رئال مادرید، چلسی و بوروسیا دورتموند، دیگر تیم هایی هستند که بیشترین نماینده را در فهرست 100 بازیکن برتر سال گاردین دارند. در رده بندی لیگ ها نیز، لیگ برتر در صدر قرار دارد و پس از آن، لالیگا، بوندس لیگا و سری آ، بیشترین نماینده را در این فهرست دارند.
مرجع : گل

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۰۴ ۰۷:۳۲
بهترین بازیکن مسی. بازی کردن به تنهایی مهم نیست غیر از بازی کردن اخلاقم مهمه که مسی واقعا یه بازیکن خوش اخلاق و دوست داشتنیه. (191744)