به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۰ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۲۶۴۸۸

آمریکا بدنبال‌برقراری‌آتش‌بس در سودان‌جنوبی

گروه بین الملل: یکی از مقام‌های آمریکا گفت، واشنگتن در تلاش است تا رهبران سودان جنوبی را به پای میز مذاکره بکشاند و به درگیری‌های خونین دو هفته اخیر پایان دهد اما وضعیت در این کشور همچنان وخیم است.
آمریکا بدنبال‌برقراری‌آتش‌بس در سودان‌جنوبی
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته تقریبا هر روز با سالوا کر، رئیس‌جمهوری سودان جنوبی و همچنین ریک ماچار، معاون سابق رئیس‌جمهور به منظور کاهش تنش‌ها صحبت کرده است. ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: دونالد بوت، نماینده ویژه آمریکا نیز در جوبا حضور یافت و در تلاش بود تا جزئیات یک مذاکره سیاسی را نهایی سازد اما وضعیت سودان جنوبی همچنان وخیم است.

وی افزود: آمریکا تاکنون بیش از 400 مقام و شهروند آمریکایی و حدود 700 تن از 27 کشور دیگر را با هفت هواپیمای چارتر و شش هواپیمای نظامی از سودان جنوبی خارج کرده است. ماری هارف ادامه داد: رهبران سودان جنوبی یک انتخاب دارند، آنها می‌توانند پایان درگیری‌ها را انتخاب کنند. آنها می‌توانند حل این تنش‌ها به صورت صلح‌آمیز را انتخاب کنند و اکنون زمان آن رسیده این رهبران به روند ایجاد یک کشور جدید کمک کنند و گام‌های درست را برداشته و تصمیمات درست را اتخاذ کنند.
مرجع : ایسنا