به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۲ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۲۶۶۸۹

سامانه بارشی فردا از کشور خارج می​شود

گروه جامعه:​ سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: براساس آخرین نقشه های هواشناسی سامانه بارشی امروز (پنج شنبه) با شدت کمتر در سواحل شمال ، شمال شرق ، جنوب شرق، برخی نقاط مرکز و دامنه های البرز تداوم دارد و جمعه از کشور خارج می شود.
سامانه بارشی فردا از کشور خارج می​شود
براساس این گزارش، انتظار می رود سامانه بارشی فردا آسمان ایران را از سمت شمال شرق ترک کند. سازمان هواشناسی وضعیت هوای امروز استان اصفهان را نیمه ابری، مه صبحگاهی و در ارتفاعات بارش پراکنده و بتدریج کاهش ابر پیش بینی کرد. استان بوشهر نیز نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط رگبار و رعد وبرق و وزش باد که بتدریج کاهش ابر را هموطنان در این استان شاهد خواهند بود. همچنین استان های تهران و البرز کمی ابری تا نیمه ابری در پاره ای نقاط مه صبحگاهی گزارش شده ، خراسان جنوبی نیمه ابری در پاره ای نقاط بارش پراکنده پیش بینی شده است ، استان سمنان نیمه ابری در ارتفاعات بارش پراکنده که بتدریج کاهش ابر مورد انتظار است. هموطنان در استان فارس هوای نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط رگبار ، رعد وبرق و وزش باد که بتدریج کاهش ابر را به دنبال دارد ، مشاهده خواهند کرد. استان کرمان آسمان نیمه ابری تا ابری در پاره ای نقاط بارش باران و برف و وزش باد که بتدریج از میزان ابر کاسته می شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد نیز نیمه ابری و مه صبحگاهی در ارتفاعات بارش پراکنده که بتدریج کاهش ابر خواهد داشت. استان های گلستان، گیلان و مازندران شرایط جوی یکسانی دارند که آسمان این استان ها نیمه ابری در پاره ای نقاط بارش پراکنده و مه صبحگاهی همراه با کاهش ابر پیش بینی شده است.

استان هرمزگان نیز آسمان نیمه ابری در پاره ای نقاط ابری ،گاهی رگبار و رعد وبرق و وزش باد که بتدریج از میزان ابر کاسته می شود. سایر استان های کشور امروز پدیده جوی خاصی را شاهد نخواهند بود و وضعیت ابری بتدریج برطرف می شود. هواشناسی در گزارش خود پیش بینی کرد بیشینه هوای تهران امروز به پنج درصد بالای صفر و کمینه چهار درجه زیر صفر برسد. همچنین در بین استان های کشور بیشینه استان بوشهر با 17 درجه بالای صفر گرم ترین و کمینه استانهای آذربایجان شرقی و چهارمحال وبختیاری با 9 درجه زیر صفر سردترین نقاط کشور پیش بینی شده است. هواشناسی در این گزارش از استان های خراسان رضوی و شمالی به عنوان تنها مناطقی یاد کرد که روز جمعه هموطنان شاهد بارش پراکنده خواهند بود و در بقیه استان ها پدیده خاصی مورد انتظار نیست.