به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۲۷۲۵۸
مردم از خشونت و افراطی‌گری خسته شده‌اند

رییس‌جمهور: آشتی در جامعه هدف دولت است

گروه سياسي:​ رییس جمهوری در نخستین نشست استانداران با تاکید بر اینکه یکی از هدف های اصلی دولت، آشتی در سطح جامعه است، گفت: باید همه را به هم نزدیک کنیم.
رییس‌جمهور: آشتی در جامعه هدف دولت است
دكتر حسن روحانی با بیان اینکه آن رسانه هایی که بر طبل انشقاق می کوبند، مرتکب اشتباه تاریخی شده اند، تصریح کرد: هیچ جناح و حزب فعالی را نمی توان در این کشور حذف کرد، باید با هم تعامل کنیم و قواعد بازی را بیاموزیم و دست به دست هم دهیم. هیچ فرقی بین ایرانیت بین این قوم و آن قوم وجود ندارد. هیچ تفاوتی بین فارس،‌کرد، ترک، لر، بلوچ، عرب و دیگر اقوام در کشور ما وجود ندارد، همه ایرانی هستند و همه در پناه جمهوری اسلامی ایران هستند و همه زیر پرچم قانون اساسی هستند.

حمایت رهبری در تمام مراحل از دولت، بسیار ارزشمندی است

وی یادآور شد: ما در شرایط ویژه ای به سر می بریم، کشور را باید به یک شرایط کاملا طبیعی برگردانیم و این دولت با حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب این کار را انجام خواهد داد. رییس جمهوری گفت: لازم است به همه استانداران عزیز بگویم در تمام مراحل مهم و حساس رهبر معظم انقلاب از راه و خط مشی دولت حمایت فرمودند و این برای ما سرمایه بسیار ارزشمندی است. رییس قوه مجریه ادامه داد: یادمان باشد ما در یک کشور هستیم، یک رهبر و یک دولت داریم، همه باید بدانیم که در شرایط فعلی باید دست در دست یکدیگر بگذاریم، نگذاریم یک عده ای در جامعه ما فاصله و انشقاق به وجود آورند.

شرایط را برای فعالیت سیاسی احزاب را آماده تر خواهیم کرد
رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امروز شرایط برای فعالیت سیاسی احزاب آماده تر از دیروز است، اظهار داشت: ما این شرایط را آماده تر خواهیم کرد. یکی از درخواست های من این است استانداران از فعالیت احزاب حمایت کنند. روحانی گفت: ما نمی توانیم در یک جامعه بزرگ 70 و چند میلیونی بدون تشکیلات و احزاب، افکار عمومی و سیاسی را هدایت کنیم و رشد دهیم و مردم را از لحاظ سیاسی آماده کنیم. رییس جمهوری با اشاره به اینکه در زمینه سازماندهی، تشکیل دولت، انتخاب استانداران، دولت همه تلاش خود را به کار گرفت، توضیح داد: پس از صدها ساعت مشورت برای انتخاب وزرا، روزهای فراوان و شب های طولانی که تا پاسی از شب و گاهی تا نیمه شب ادامه می یافت، هنگامی که شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان ما به انتخاب همه وزیران رسیدیم و در آب شب قدر در آغاز شب همه وزیران پیشنهادی را جمع کردیم و من با آنها صحبت کردم برای من شب شیرینی بود به دلیل اینکه توانستم در روز تحلیف لیست وزیران و برنامه دولت را تقدیم مجلس شورای اسلامی کنم. روحانی اضافه کرد: برخی دوستان به من می گفتند این کار شدنی نیست، اما به حمد الله برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران تقدیم لیست وزیران و برنامه دولت در روز تحلیف انجام شد.

نباید از سوالات نمایندگان و احضار فراوان به مجلس برنجیم

روحانی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی با دولت داشته است، گرچه سوالات فراوان و احضارهای فراوان ممکن است برخی وزیران ما را مکدر کرده باشد، اما نباید برنجیم و شیوه تعاملی خود را با مجلس از دست دهیم. رییس قوه مجریه با تاکید بر اینکه دولت با مجلس و سه قوه با هم تحت نظر رهبر معظم انقلاب می توانند کارها را پیش ببرند، گفت: اختلاف بین دو قوه به صلاح کشور نخواهد بود. روحانی ادامه داد: در بخش سخنان مربوط به استانداران خواهم گفت که یک بخشی از کار را شما باید بر عهده بگیرید تا این سوال ها کمتر شود. اما در عین حال مجلس شورای اسلامی تا امروز چه در زمینه اصلاح بودجه سال 92 و چه در زمینه بودجه 93 که ان شاالله شاهد همکاری خوبی خواهیم بود و چه در زمینه دولت، همکاری خوبی داشته است.

 نباید از مجلس برنجیم
رییس جمهوری در ادامه با بیان این که مجلس همکاری خوبی با دولت داشته است، اظهار داشت: اینکه یکی از وزرا چند بار ناچار شد به مجلس برود تا وزیر ورزش و جوانان رای لازم را بگیرد، در تاریخ بی سابقه بود. روحانی افزود: این که چهار وزیر برای یک پست معرفی کردن و در نهایت چهارمی رای آوردن را من در تاریخ جمهوری اسلامی یاد ندارم اما در عین حال باز هم حق مجلس بود و ما نباید از این گونه مسایل برنجیم. رییس جمهوری تاکید کرد: باید با مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان ملت، احترام بگذاریم به مصوبات مجلس، به قانون مجلس مصوب مورد تایید شورای نگهبان احترام خواهیم گذاشت و به آن عمل خواهیم کرد.

روحانی با تاکید بر این که «غیر از قانون گرایی راهی پیش پای ما نیست» تصریح کرد: بدانید فرار از قانون اگر بر فرض منفعت موقتی داشته باشد دارای ضررهای بسیار بلند، مهم و طولانی خواهد بود. رییس جمهوری با بیان این که «باید در برابر قانون سر تسلیم فرود بیاوریم و همه به قانون احترام کنیم» بر تحقق و اجرای قانون اساسی و سیاست های کلی مقام معظم رهبری، مصوبات شورای اسلامی و همچنین مصوبات قانونی که در حکم قانون و لازم الاجراست مثل مصوبات شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد.

رییس جمهوری با اشاره به موفقیت دولت یازدهم در زمینه معرفی وزرا و آغاز به کار دولت در اولین فرصت اظهار داشت: گام بعدی تشکیلاتی دولت انتخاب استانداران بود که بار سنگین آن بر دوش وزیر کشور بود. روحانی با بیان اینکه وزیر کشور و معاون سیاسی وی برای انتخاب برخی استانداران سختی های فراوانی کشید، افزود: طبیعی است، نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، مسوولان شهر، افراد ذی نفوذ، آنهایی که در انتخابات حضور فعال داشتند توقعاتی دارند و جمع کردن این توقعات و رساندن همه به نقطه اشتراک کار ساده و آسانی نبود اما به حمد الله این کار در زمان معقولی انجام شد و استانداران انتخاب شدند.

هیچ جناحی احساس شکست نکند
رییس جمهوری تاکید کرد: انتخاب استانداران و حضور استانداران در استان ها باید به گونه ای باشد که هیچ جناحی احساس شکست نکند؛ در کل انتخابات هم ما باید به گونه ای عمل کنیم که جناحی احساس شکست نکند. روحانی افزود: نمی گویم اکثریت پیروز و اقلیت غیرپیروز عین هم باشند، ممکن است بعضی جاها متفاوت باشد اما در حقوق اساسی کشور همه یکسان هستند.

وی در ادامه یادآور شد: این که در سیاست خارجی و مذاکرات می گوییم به دنبال بازی برد - برد باشیم چون اگر برد - باخت شد، ادامه پیدا نمی کند؛ هر طرف احساس باخت بکند بعد از مدت کوتاهی توافق را به هم می زند و دنبال اولین فرصت است که توافق را بشکند؛ توافقی پایدار می ماند که برد - برد باشد. رییس جمهوری تاکید کرد: حضور استاندار در استان به گونه ای باشد که همه احساس برد کنند و هیچ کس اعم از هیچ جناحی و حزب بزرگی و گروه بزرگی احساس شکست نکنند. روحانی توضیح داد: اگر ما بتوانیم در مشترکاتی که مورد اتفاق همه است معیار اصلی کار قرار دهیم از جمله توسعه استان و رفع مشکلات، آن گاه جناحی هم که اول فکر می کرد بازنده است، می بیند که برنده است و همه جناح ها برنده شدند، استان برنده شده است.

معضلات محیط زیستی استان ها حل شود، همه برده اند

وی به معضلات محیط زیست استان ها اشاره کرد و گفت: اگر این معضلات زیست محیطی حل شود، همه برده اند؛ اگر ما توانستیم معضل دریاچه ارومیه و زاینده رود و کارون و بختگان و هامون و دیگر مشکلات زیست محیطی و از جمله ریز گردها را در حد توان خود حل کنیم همه استان احساس پیروزی می کنند و آن گاه بازی برد- باخت از بین می رود و به یک انتخاب برد - برد تبدیل می شود. روحانی افزود: در این صورت بعد از 6 ماه از همه، حتی افرادی که ابتدا مخالف بودند، به وزیر کشور، رییس جمهور و دیگران می گویند ما همین استاندار را می خواستیم که مشکل ما و معضل مردم را حل کرد و همه احساس رضایت می کنند.

رییس جمهوری خطاب به استانداران گفت: شما منتخب کل دولت هستید و کل دولت پشت سر شماست؛ شما نماینده عالی سیاسی نظام در استان هستید. رییس جمهور با تاکید بر این که قانون گرایی استانداران تاکید کرد و اظهار داشت: اگر استاندار خط قانون را برگزید و گفت قانونگرایی برای من اصل است و به قانون عمل کند و همه را به قانونگرایی دعوت کرد، آیا کسی احساس باخت می کند؟ یا انتخاب این استاندار تبدیل به یک انتخاب برد - برد تبدیل می شود؟

گزيده ادامه سخنان رييس‌جمهور در اين جلسه:

اگر حقوق شهروندی شعار و مبنای کار شما باشد قطعا از سوی مردم با استقبال مواجه خواهد شد. حقوق شهروندی در قدم اولیه منشور تدوین شده به جامعه عرضه شده پیشنهاداتی بسیار زیادی مطرح شده و من از استقبال گسترده مردم متعجب شدم وقتی در مصاحبه رادیو و تلویزیونی اعلام کردم که الان پیش‌نویس حقوق شهروندی روی سایت قرار می گیرد آنچنان هجومی شد که سایت نمی‌توانست جوابگو باشد. این نشان این است که مردم می‌خواهند حقوق شهروندی تحقق یابد.

حقوق شهروندی در قدم اول اجرای فصل سوم قانون اساسی است، تمام شهروندان ایرانی از نظر حقوق شهروندی با هم برابرند و هیچ کس بر دیگری تبعیض نخواهد داشت در مسئله نژاد، قوم، محل جغرافیایی و هیچ چیز حتی جنسیت، همه باید احساس تساوی در برابر قانون و فرصت‌های اجتماعی داشته باشند. عدالت اجتماعی اولین قدم آن فرصت برابر برای همه مردم است. زمان ما باید این باور و احساس به طور کامل در زندگی همگان لمس شود که جنسیت معیاری نیست برای امتیاز فردی به فرد دیگر.

من به وزرا توصیه کردم و گفتم که در شرایط مساوی برای انتخاب معاونین و مدیرکل اگر خانم و آقا شرایط مساوی دارند ترجیح بر خانم است، به دلیل این‌که در سال‌های گذشته بی‌عدالتی بوده که باید بتوانیم در سال‌های بعد قدم به قدم آن را جبران کنیم.

اقلیت‌های قومی باید مورد توجه ویژه ما قرار بگیرند. هیچ فرقی بین ایرانیت بین این قوم و آن قوم وجود ندارد. هیچ تفاوتی بین فارس،‌ کرد، ترک، لر، بلوچ، عرب و دیگر اقوام در کشور ما وجود ندارد، همه ایرانی هستند و همه در پناه جمهوری اسلامی ایران هستند و همه زیر پرچم قانون اساسی هستند. حقوق همه آنها باید محفوظ باشد و زمینه فعالیت برای همه آنها را باید فراهم کنیم، همه ایرانی‌ها باید به ایرانی بودنشان افتخار کنند و این کار بخشی از آن به دوش شما استانداران محترم است.

حقوق شهروندی را بعد از این که نهایی شد- البته ما پیشنهادات فراوانی را دریافت کرده‌ایم چون بسیاری از مردم پیشنهاداتی برای تمدید داشتند آن را یک ماه دیگر برای دریافت پیشنهادات تمدید کردیم ان‌شاءالله متن نهایی منشور حقوق شهروندی تا پایان سال نهایی خواهد شد- در اختیار استانداران قرار داده خواهد شد. باید به مردم بیاموزیم افراد داوطلب را پیدا کنید از دانشجویان،‌ معلمین،‌ فرهنگیان و اساتید بخواهید تا به مردم آموزش دهند. علما،‌ روحانیون، ائمه جمعه و جماعات به مردم آموزش دهند، مردم باید از حقوق خود مطلع باشند.

ما در جمهوری اسلامی ایران چه می‌خواهیم؟ افزود: ما که افتخار خدمت به مردم را پیدا کرده‌ایم چه می‌خواهیم؟ می‌خواهیم مردم به حقوق‌شان برسند، مردم باید از حق مسلم خود مطلع باشند و بدانند و مطالبه کنند و نقد کنند و انتقاد کنند. انتقاد به نفع ما است.

بگذاریم فضای جامعه باز باشد. بگذاریم جامعه آزاد باشد، در بحث مهاجرت از استان‌ها و یا شهرستان‌ها به مرکز و تهران در بررسی‌های که انجام شده مشخص شد که علت مهاجرت آزادی‌های اجتماعی، ‌مدنی و سیاسی در استان‌ها و تهران است. می‌گویند در تهران راحت‌تریم که 20 نفر یا 50 نفر دور هم در خانه‌ای یا جایی جمع شویم و حرف بزنیم و بحث کنیم اما در شهرستان و استان به ما انگ می‌زنند، نباید بگذاریم فضای جامعه ما امنیتی شود. فضای جامعه فضای فرهنگی،‌ سیاسی و اقتصادی باشد.

استاندار توسعه‌نگر توام با در نظر گرفتن عدالت جغرافیایی و امتیازات بر مبنای آمایش سرزمینی و با توجه به کرامت‌، عزت و عظمت مردم مورد نظر ما است. اولین روزی که با وزیر محترم کشور و استانداران محترم صحبت کردم، گفتم که اولین شرط آن است که استاندار شما به دنبال توسعه آن استان باشد،‌ توسعه‌نگر باشد و دومی اعتدال بود. حتی به ایشان نیز گفتم وقتی شما را برگزیدم به خاطر این بود که شما بیشتر برنامه‌ریز و توسعه نگر هستید رنگ سیاسی شما کم‌ رنگ‌تر است و من همین را می‌پسندم.

باید کاری کنیم که همه برد کنند. باید به دنبال حل مشکل استان باشیم، حل مشکلی که همه آن را به عنوان مشکل قبول دارند، به دنبال توسعه استان باشیم که مورد قبول همه است، در پی قانون باشیم که همه قبول دارند. در پی حقوق شهروندی و در پی اجرای برنامه دولت باشیم. برنامه دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده و مورد تایید نمایندگان ملت قرار گرفته است.

(خطاب به استانداران) شما می‌دانید غیر از برنامه‌های اختصاصی وزرا، دولت نیز برنامه کلی خود را تقدیم می‌کند و بخش اول مباحث نمایندگان به بحث پیرامون برنامه دولت می‌گذرد. ما باید معیارها را انتخاب کنیم و در مقام اجرا و عمل واقعا اعتدال‌گرا باشیم، همه ما ممکن است سوابقی داشته باشیم و در احزاب و گروه‌هایی باشیم و فعالیت‌هایی داشتیم مشکلی ندارد، امروز به عنوان استاندار همه جناح‌ها را در کنار هم ببینیم.

معیار شما برای انتخاب، وابستگی افراد به جناح الف یا ب نباشد. معیار شما شایسته‌سالاری،‌ پاک‌دستی،‌ دلسوزی برای کشور،‌ ایمان به این نظام و اعتقاد به ولایت فقیه و اعتدال باشد. آدم افراط‌گرا را برنگزینید؛ از هر جناحی که باشد. البته خشونت را که نمی‌گویم چون ان‌شاءالله در کشور خشونت‌طلب نداریم اما افراد افراطی را برنگزینیم، افراد معتدل را برگزنیم و با همه کار کنیم. اگر ما نتوانیم خودمان با هم کار کنیم، ما که ایرانی هستیم و مسلمانیم و زیر یک پرچم هستیم و همه قانون اساسی را قبول داریم، چطور می‌توانیم ادعا کنیم که تفکر و سیاست ما باید الگوی برای جهانیان باشد؟

انقلاب اسلامی باید مورد توجه همه جهانیان قرار بگیرد. ما باید در مقام عمل نشان بدهیم که می‌توانیم با جناح‌ها کار کنیم. من با همه جناح‌ها کار کرده‌ام و الان هم در دولت کار می‌کنم و از همه جناح‌ها در دولت حضور دارند و من هیچ تفاوتی بین آنها نمی‌بینم. به انسان‌های افراطی کاری ندارم ولی افراد معتدل هیچ فرقی ندارند. اختلافات میان آنها آنقدر کم است که قابل ذکر نیست که دعوای این جناح و آن جناح چیست.

مردم از خشونت و افراطی‌گری خسته شده‌اند. مردم برایشان مهم نیست که این آقا از جناح الف یا ب است؛ مردم خدمتگذاری می‌خواهند که مشکل، معضل و مساله معیشت آن‌ها را حل کند.

مردم از نظر معیشتی در شرایط مطلوب و خوبی قرار ندارند. یکی از دلایلی که دولت مجبور شد شیر مجانی در مدارس توزیع کند، به دلیل همین مسائل و گزارش‌هایی بود که وزارت بهداشت از وضع کودکان و نوجوانان بویژه در روستاها در این ارتباط ارائه می‌کرد.

(با اشاره به توزیع سبد کالای حمایتی دولت در بین مردم) در توزیع این سبد حمایتی بخشی که آسیب‌پذیرتر بوده مورد توجه قرار گرفته است. دولت در حد امکانش درصدد است که این بار سنگین از دوش مردم برداشته شود. باید توجه داشت که ما بدون مردم و تکیه بر آن‌ها موفق نمی‌شویم. تا آنجا که می‌شود و امکان‌پذیر است، امور را به مردم واگذار کنید.

دولت در حل مسائل اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی و همچنین مساله اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی نیازمند مردم است. در بحث سیاست خارجی نیز اگر مردم نباشند، نمی‌توان کاری کرد. با کمک مردم می‌توان در کنار اینکه نیروهای مسئول کار خود را انجام می‌دهند، امنیت را برقرار کرد و در واقع امنیت پایدار با حضور مردم تأمین می‌شود. این دولت در پی تقویت احزاب قانونی است و همه باید از این موضوع حمایت کنند، بدون آنکه بخواهند بین آن‌ها تفاوت قائل شوند.

یار بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۱:۰۵
دکتر لطفا فعلی به حال بابک زنجانی بکنید
بیچاره الکی به خاطر فشار روزنامه ها افتاد زندان
ایشون رو الکی سر به زیر کردن سرمایه اش رو بالا بکشن
با این کارها سرمایه گذاری از این ای که تو ایران ههست بدتر میشه (196267)
اردشیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۸:۰۲
برای دکتر احمدی نژاد دارندپرونده سازی میکنند...اینهم هست (196486)
دقیق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۸:۳۰
تو اینکه سرشو میکنن زیر آب شکی نیست به خاطر قضیه(ف ل) اما مطمئن باش هیچ آدم سالمی تو این مدت کم نمیتونه این ثروت افسانه ای رو بدست بیاره پس بدون شک خونه خیلیها خراب شده تا خونه ایشون آباد بشه.............. (196500)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۱:۱۴
اقای روحانی شما حرفاتون چه قبل از انتخابات چه بعد از اون قشنگه اما اصلا ما تو ایران حزب داریم که حذف نشن؟؟..
روحانی منتظریم.. (196271)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۶:۵۲
احزاب زمانی وجود واقعی دارن که آزاد باشن نه اینکه طبق اساسنامه ها فعالیت کنن.
احزاب رو در دوره اصلاحات دیدیم که چه بلایی سرشون اومد الان هم همون وضعه... (196450)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۸:۴۶
جناب دکتر روحانی دیگر مچکر نیستم..سکوت شما عرصه را بر ما جوانان تنگ کرده است..
دیگر از دیدن 5 بار در عرض 2 روز فیلم قلاده های طلا در رسانه ضرغامی خسته شده ایم..دیگر از بعضی شعارها خسته شده ایم..دیگر از دروغ و توهین خسته شده ایم. (196514)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۲۲:۲۰
پخش فیلم در صدا و سیما چه ربطی به رییس جمهور داره کاوه خان!!! تو کلا همیشه در حال تخریب دولت تدبیر و امید هستی. (196666)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۲:۲۲
جناب روحانی عوام فریبی نکنید. درجریان کارهای شما بویی از آشتی دیده نمیشود مردم که احمق نیستند یه سری به ادارجاتتون بزنید از اخراجها و تعویضها و... گرفته تا توهینها و افتراهای زیاد . این آشتی ملی است!!!! سخناننتون خوبه ولی عمل چی؟ (196291)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۸:۰۷
کی گفته شما از طرف مردم نظر بدی (196490)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۸:۰۹
آن مرد که عوام فریبی میکرد دیگر رفته است ... (196493)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۸:۴۵
این که هر شحصی هم حزبی های خودش رو میزاره تو ایرانی ها جا افتاده و مثل این که درست به شو نیست (196510)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۲۱:۴۲
اتفاقا مردم انتظار بیشتری یرای تغییر داشتند. (196633)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۲۲:۲۱
میشه اسم این اداره تخیلیتون را هم بفرمایید؟ (196669)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۲:۲۵
اشتی خوبست اما با عاقلان (196292)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۲:۳۵
از آرامشي كه به ملت ميدهيد ممنونت هستيم ولي اگر كسي جاي آشتي نگذاشت چه؟ (صبر زياد هم خوب نيست.) پاينده باشي و پيروز (196297)
ارمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۸:۰۵
اقای روحانی شما با گشت ارشاد مخالف بودین پس چرا میخواین دوباره راش بندازین گشت ارشاد افراطی گریست (196488)
ایران اباد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۲:۵۷
اقای رییس جمهور، لطفا مشکل زاینده رود رو به قیمت (نابودی کارون) حل نکنید.
ما منتظریم تا شما دستور کارشناسی مجدد منابع ابی حوضه ابریز کارون رو صادر کنید و از طرحهای غیرکارشناسی و مخرب انتقال اب از سرچشمه های کارون جلوگیری کنید.
اقای روحانی،
رودخانه حیات بخش و تمدن ساز کارون (شاهرگ حیات) و مایه امید خوزستان است، لطفا مردم را ناامید نکنید... (196310)
ثابت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۳:۱۸
سخنان جدید ریاست جمهور بارقه امیدی است در جهت خواست اعمومی مردم که انشاءالله زمینه را برای آشتی ملی و برداشتن حصر ها وحبسها فراهم نماید . (196337)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۳:۳۹
مثل اینکه آقای روحانی سرما خورده بودن...صداشون گرفته بود...نمیدونم چجوری با این گلوی داغون و با این حالشون ماشالا هزار ماشالا اینهمه سخنرانی کردن! بهرحال حرفای خوبی زدن.من که راضیم.. (196346)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۲۲:۵۶
ببخشید شما؟ (196691)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۲۳:۵۲
کسی که بخشی از سخنرانی رئیس جمهور رو از اخبار ضرغام تی وی دید و شنید! (196717)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۳:۴۳
اقای روحانی خداوند پشتیبانتان باشد خیلی دوستتان داریم ومی دانیم کار سختی را در پیش رو دارید وبرخی افراطی ها هم این مسیر سخت را سختتر می کنند اما با حول وقوه الهی این سختی ها را با همدلی دولت وملت پشت سر می گذاریم ورو سیاهی برای برخی می ماند (196349)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۳:۴۵
واقعا دیگر همه خواستار یک زندگی آرام و امن و بی تنش داخلی و خارجی هستیم چرا که خودمان سالها طعم سخت جنگ و ناملایمات را با حضور در جبهه و نیز جنگ در شهرها چشیدیم و حال یک زندگی بی دغدغه را برای فرزندانمان میخواهیم. (196353)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۳:۵۱
والله ما از دست نق نقققققققققققققققققققققققققققققققققققققققققهای تو ذله شدیم.ما را به خیر تو امیدی نیست شر مرسان. حقوقدانها فقط یه دهن جنبنده برای فریب مردمن وبسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس. (196362)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۲۲:۲۳
فقط میتونم بگم برای ادبیات سخیفت متاسفم! البته تقصیر نداری بزرگتون هم همین طوری بود. (196670)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۴:۰۳
بسيارعالي است دكتر اگرگروه پايداري بگذارد اين دولت به حل مشكلات بپردازد. (196373)
mohamad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۵:۱۷
آقای روحانی من کشوری میخوام که با تمام دنیا دوست باشه ، سر مردمش کلاه نزاره ، همه ی هموطنام برن سر کار و شرمنده ی خونوادشون نشن، از "دورویی مسئولانی" خسته شدم که با نام زیبای مقام معظم رهبری سنگ جلوی دولت میندازن ، زندگی مردم رو به آتیش کشیدن، نظرات بیهوده ی شخصی خودشون رو به زور بر مردم تحمیل میکنن و رسانه ی ملی به طور جد از کارهای بیخود اینگونه افراد حمایت میکنه و بیت المال رو حیف و میل میکنه و به اسم رهبری هر کاره بیهوده ای دلشون بخواد میکنن.
به خدا دیگه خسته شدیم، مطمئنم شما دیدین مردم با پیروزیتون تو انتخابات چقدر خوشحال شدن. نزارید خوشحالی مردم به هدر بره.
خیلی خوب میدونم شما میدونید مردم چی میخوان. پس یا علی (196406)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۷:۵۰
اون جامعه که مدینه فاضله است (196477)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۵:۳۹
با سلام خدمت مرد عالی مقام ایران
جناب روحانی 1-چرا هنوز استان اصفهان معاون سیاسی به علت فشار برخی نمایندگان ندارد و فرمانداران این استان تغییر نمی کند .2-مشگل زاینده رود را حل نمی کنید 3-ضمنا این استاندار برای استان ما خیلی به آرامی تصمیم می گیرد.
شاید انشاالله سال دیگه ما معاون سیاسی و فرمانداران را عوض کند.بعضی وقتها آرامش عیسی توگوشی موسی را هم می خواهد به این آقا بگویید (196426)
ایران اباد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۹:۳۴
هموطن عزبز،مشکل زاینده رود با مدیریت کارامد و علمی در خود استان اصفهان قابل حل است،سالانه 23هزارهکتار از زمینهای کشاورزی استان اصفهان به زیر کشت محصول پرمصرف"برنج" میرود،با مدیریت صحیح مصرف و تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از اب در صنایع استان میتوان بخش قابل توجهی از مشکل زاینده رود را حل کرد. در ضمن با بهره گیری از علوم مهندس اب میتوان زاینده رود را در مقطع شهر اصفهان ابدار کرد بدین ترتیب میتوان گزینه پرهزینه ،زمان بر ،تشنج زا و چالش برانگیز انتقال اب از سرچشمه های رود کارون را از روی میز برداشت و به راه حلهای منطقی تر و کارامدتر اندیشید.
به امید ایرانی اباد برای همه ایرانیان. (196555)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۶:۲۴
یالثارات توقیف شد، تذكر به نشريه رسايي.....روتون نشد وطن امروز رو هم تیتر کنین؟تبریک میگم .تبریک میگم خیلی زود چهره واقعی نفاق دولت خفت ونکبت زیر پوشش اعتدال اشکار شد.تضارب ارا .تحمل نظر مخالف .جهان بدون خشونت هاها هاهاهاها=جوک بزرگ سال ..........ا انگ تخریب=انتقام جاسوسان سیا و ام ای سیکس (196438)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۲۲:۲۶
تدبیر و امید را وقیحانه به خفت و نکبت تغییر دادی! این ادبیات مربوط به آدم هایی مثل رسایی هست می خواستم عدالت و مهر و مهرورزی را به سه تا واژه دیگه تغییر بدم اما به دو دلیل نکردم:1.ارزش این کلمات کاسته می شود و 2. فرق من و تو چه می شود؟ (196672)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۶:۵۸
روحانی متشکریم- 8سال به مردم آمارهای دروغین میدادند
8سال خشونت 8سال قهر با هنرمندان ،اساتید دانشگاه و نخبگان
نیاز به آشتی داریم (196453)
۱۳۹۲/۱۰/۱۷ ۱۷:۵۰
روحانی متشکریم (196478)