به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۰۹:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب : ۲۷۴۹۲۰
اکسید نیتریک ویروس کرونا را از بین می‌‎برد

چه کسانی به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند؟

گروه علمی: یک پژوهش علمی جدید در ایالات متحده آمریکا نشان داد، کسانی که طعم غذاهای تلخ را تحمل نمی‌کنند، ممکن است حامل جهشی از یک ژن معروف به T2R38 باشند؛ که طبق این پژوهش این ژن ضد ویروس کرونا است.
چه کسانی به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند؟
پژوهشگران آمریکایی کشف کردند، افرادی که این جهش ژنتیکی را دارند، کمتر به ویروس مبتلا می‌شوند و در صورت ابتلا به ویروس حتی در بیمارستان بستری نمی‌شوند. به گزارش روزنامه بریتانیایی «دیلی میل»، تیمی از دانشمندان «سینوس‌های پارانازال» در ایالت لوئیزیانا در آمریکا، فاش کردند، این ژن دارای دو نسخه است که یکی از مادر و دیگری از پدر به ارث می‌رسد. این پژوهش جدید روی دو هزار نفر از جمله افرادی که به هیچ وجه نمی‌توانند طعم تلخ را تشخیص دهند، یا افرادی که به طعم‌های تلخ بسیار حساس هستند و یا آنهایی که توانایی متوسطی در چشیدن طعم تلخ دارند؛ آزمایش شده است.
 
اکسید نیتریک
در این پژوهش جدید مشخص شد کسانی که قدرت چشایی به طعم تلخ نداشته اند؛ بیشتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند. اما کسانی که دارای قابلیت‌های چشایی برتر نسبت به طعم تلخ داشتند، در برابر ویروس کرونا مقاوم تر بودند. پژوهشگران اظهار داشتند، که برخی از ژن‌ها ممکن است نیتریک اکسید بیشتری تولید کنند؛ که در نتیجه باعث از بین رفتن ذرات ویروس کرونا می‌شود. طبق پژوهش جدید پژوهشگران آمریکایی که در JAMA Network Open منتشر شده است، هنگامی که ژن T2R38 تحریک شود، با تولید اکسید نیتریک برای از بین بردن ویروس کرونا یا جلوگیری از تکثیر آن در مخاط تنفس کمک می‌کند.

کووید و آنفلوانزا
نتایج این پژوهش‌های جدید؛ علاوه بر درک بیشتری که درباره ویروس کرونا می‌دهد ما را در شناخت ویروس‌های دیگر از جمله آنفلوانزا یاری می‌دهد. بنابه‌ گفته «راب دسال»، متخصص حشره شناسی در موسسه ژنومیک تطبیقی «ساکلر» در موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک، 25٪ از مردم حس چشایی ندارند. در حالی که نسبت افراد با حس چشایی متوسط 50٪ تخمین زده می‌شود اما درصد افراد با توانایی چشایی برتر25٪ است. او گفت: «کمتر از 1٪ حس چشایی فوق‌العاده دارند که اکثر آنها زنان و از نژاد غیر اروپایی هستند.»

     
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها