به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۰/۲۹ ساعت ۲۰:۴۸
کد مطلب : ۲۸۶۵۸

ارتش تایلند پایان اختلافات را خواستار شد

گروه بين​الملل: در شرایطی که به نظر می‌رسد اعتراض‌های مخالفان در تایلند علیه دولت این کشور در حال کم رنگ شدن است، رئیس ارتش از دو طرف درگیر در این بحران سیاسی خواست تا اختلافات خود را کنار بگذارند.
ارتش تایلند پایان اختلافات را خواستار شد
به گزارش خبرگزاری رویترز، هرچند که سوتهپ تائوگسوبان، رئیس مخالفان تایلند، هزار تن را در راهپیمایی امروز (یکشنبه) برای کناره‌گیری یینگلاک شیناواترا، نخست وزیر این کشور رهبری کرد، اما به نظر می‌رسد که تعداد کلی معترضان کاهش یافته باشد. در همین حال رئیس ارتش تایلند در این خصوص گفت: اکنون همه ما باید برای مراقبت از کشورمان به یکدیگر کمک کنیم. این اظهارات در حالی بیان شد که روز جمعه در اثر انفجار یک نارنجک در بانکوک، ‌35 معترض ضد دولتی مجروح شده و یک تن نیز کشته شد. رئیس ارتش با رد علاقه‌اش به سمت نخست‌وزیری، خاطر نشان کرد:‌ روابط بین دولت و ارتش عادی است اما باید قانون را رعایت کنیم. من به هر دو طرف احترام گذاشته و از آنها می‌خواهم تا با یکدیگر مذاکره کرده و به یک راه‌حل برسند.

بحران سیاسی در تایلند گردشگران میانمار را کاهش داد

 بحران سیاسی در تایلند گردشگران میانمار به نصف کاهش داد. در شرایطی که میانمار با رشد 33 درصدی گردشگرانش موفق‌ترین مقصد گردشگری آسیا در سال 2013 لقب گرفت، بحران سیاسی در تایلند، کشور همسایه میانمار گردشگران این کشور را به نصف کاهش داده است. به گزارش برناما، میانمار در دو هفته آغازین سال 2013 میزبان حدود 120 هزار گردشگر بود که این رقم در دو هفته آغازین سال جاری میلادی به 60 هزار گردشگر رسیده است. کارشناسان صنعت گردشگری علت اصلی این امر را کاهش چشمگیر گردشگران تایلند بواسطه تظاهرات‌های ضد دولتی در این کشور می‌دانند که باعث شده تمامی تورهای مشترک بازدید از دو کشور لغو شود. از روز دوشنبه گذشته، هفته «بانکوک تعطیل» در پایتخت تایلند آغاز شده و مخالفان در آن قصد دارند با هدف استعفای دولت «شیناواترا»، نخست وزیر تایلند، پایتخت این کشور را به حالت فلج درآورند، این در حالسیت که 45 کشور نیز با قراردادن تایلند در فهرست اخطار، از گردشگران خود خواستند به این کشور سفر نکنند، البته مسئولان صنعت گردشگری تایلند با انتشار نقشه بانکوک بدون اعتصاب که براساس آن بیشتر جاذبه‌های گردشگری بانکوک و همچنین مراکز خرید باز است قصد دارند تا از ترک این شهر توسط گردشگران جلوگیری کنند.
 
در این شرایط دولت میانمار امیدوار است با اجرای قانون تسهیل شرایط صدور ویزای گردشگری، گردشگران این کشور رشد چشمگیری یافته و در سال 2014 به 3 میلیون گردشگر برسد. دولت میانمار همچنین برای درآمد پنج میلیارد دلاری از محل صنعت گردشگری در سال 2020 هدفگذاری کرده است. براساس اعلام وزارت گردشگری میانمار، در حال حاضر ده‌ها پروژه ساخت هتل برای اضافه کردن 30 هزار اتاق به ظرفیت‌ هتل‌های میانمار در حال اجرا است که 10 هزار اتاق تا پایان سال 2013 به بهره‌برداری رسید. همچنین در آینده نزدیک در راستای اصلاحاتی که در سال‌های اخیر توسط نظامیان حاکم بر این کشور در راستای رشد اقتصادی و باز شدن فضای سیاسی در حال انجام است، قوانین میانمار در زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی تغییر می‌کند. میانمار که به سرزمین معابد بودایی و مجسمه‌های بودا شهرت یافته و یک مقصد گردشگری ارزان محسوب می‌شود، در حال حاضر در بین 50 مقصد برتر گردشگری جهان در رتبه 45 قرار دارد، اما پیش‌بینی می‌شود در سالهای آتی با ادامه روند رو به رشد فعلی در جمع 20 مقصد برتر گردشگری جهان قرار گیرد. در حال حاضر در حدود نیم میلیون‌ نفر در صنعت گردشگری میانمار به طور مستقیم و غیرمستقیم به کار اشتغال دارند و درآمدهای حاصل از این صنعت سه درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است.
مرجع : ايسنا