به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۰۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۱۵ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۲۸۶۶۲۵

بیماری که با تغییر سبک زندگی درمان می‌شود

بیماری که با تغییر سبک زندگی درمان می‌شود
گروه علمی:یک متخصص طب سنتی گفت: برخی بیماری‌ها ریشه روان شناختی دارند و با تغییر سبک زندگی درکنار دارو درمانی می‌توان این بیماری‌ها را درمان کرد.ناصر رضایی پور، متخصص طب سنتی  اظهار کرد: بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند اختلالات تیروئید، دیابت، برس، پسوریازیس و کولیت معمولا ریشه‌های روانشناختی دارند.
 
این متخصص طب سنتی گفت: باید توجه داشت هرچند با اصلاح سبک زندگی و پرهیز از تنش‌های روانی مزمن آزاردهنده می‌توان این بیماری‌ها را مدیریت و حتی درمان کرد، اما نباید به درمان‌های جسمانی از قبیل اوسرین، روغن بنفشه و استفاده از کورتون اکتفا کرد.

او افزود:همانطور که گفته شد؛ در برخی مواقع ریشه بیماری‌های دیابت، اختلالات تیروئیدی، اگزما و وسواس ناشی از طرح‌های روانی، چون خشم فروخورده، اضطراب مدیریت نشده وغم و اندوه زیاد خواهد بود و زمانی که با مراجعه پزشک متخصص و مصرف دارو‌های مربوطه فرد بیمار درمان نمی‌شوند این نظریه بیشتر تقویت خواهد شد؛ بنابراین پزشکان متخصص باید ضمن دریافت و شرح حال کامل و انجام معاینات لازم بیمار را از لحاظ روانی مورد بررسی قرار دهند و در نهایت فرد بیمار با شناخت زمینه‌ها و همچنین با کمک و مشورت روانشناسان، متخصص تغذیه و مربی ورزش به درمان ریشه‌ی این بیماری‌های بپردازد، در واقع باید توجه داشت این روش‌های درمانی در کنار دارو درمانی موثر خواهد بود.

او بیان کرد: بیماری پوستی پسوریازیس مانند بسیاری دیگر از بیماری‌های مزمن علت اصلی ابتلا به آن همچنان مشخص نیست و باید این بیماری را یک سندروم چندعاملی با ریشه روان شناختی دانست.رضایی پور گفت: این بیماری، می‌تواند دیگر اعضای بدن را درگیر کند، بنابراین نمیتوان آن را صرفا یک بیماری پوستی شناخت. پسوریازیس که با علائمی مانند بروز ضایعات قرمز روی قسمت‌های مختلف پوست ایجاد می‌شود، اما باید در نظر داشت که این یک بیماری مسری نیست.

او در خصوص روش های درمان این بیماری افزود: برای درمان پسوریازیس باید به علل اصلی ابتلا به این بیماری پی برد. اما با رعایت چند نکته می‌توان علائم آزاردهنده این بیماری را کنترل کرد.این متخصص طب سنتی بیان کرد: داشتن سبک زندگی مناسب، کافی، داشتن فعالیت ورزشی منظم و روزانه، دوری از تنش، اضطراب و خشم می‌تواند موثر باشد.

او افزود:پرهیز از مصرف خوردنی‌های خشکی افزا مانند بادمجان، عدس، خیار، گوجه، انواع فست فودها، نوشابه، کاکائو، خوردنی‌های شور چرب و نفاخ در کنترل علائم این بیماری کمک کننده خواهد بود.او گفت:مصرف روزانه یک وعده سوپ جوی کم ادویه همراه با سبزیجات و جوانه‌ها و همچنین آبغوره، آبلیموی تازه و روغن زیتون در کنار دیگر موارد بسیار مفید است.

رضایی پور بیان کرد:مصرف سالاد جوانه ها، هویج رنده شده، سیب درختی، رب انار، روغن زیتون روزی یک وعده در کنار غذا و یا به عنوان میان وعده و همچنین مصرف روزی ده عدد مغز بادام شیرین خام ۱۰ عدد عناب و ۲۰ عدد مویز ازجمله راهکار‌های طب ایرانی برای کمک به درمان پسوریازیس است.او درنهایت یادآور شد:روغن تراپی بدن و به ویژه ضایعات پوستی با روغن بنفشه یا بادام کمک کننده خواهد بود.
برچسب ها: بيماري پوستي
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها