به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۳۰۰۷۶
يك منبع آگاه به خبرنگار بهارنيوز گفت؛

روحاني شخصا با استعفاي‌نجفي مخالفت‌كرد

گروه فرهنگي: يك منبع آگاه به خبرنگار بهارنيوز گفت: شخص رييس‌جمهور با استعفاي رييس سازمان میراث فرهنگی مخالفت كرده است.
روحاني شخصا با استعفاي‌نجفي مخالفت‌كرد
به گفته اين منبع، آقاي نجفي استعفاي خود را به رييس‌جمهور داده اما آقاي روحاني به او صراحتا گفته است فعلا با آن موافقت نمي‌كند و به خاطر وجهه و ثبات مديريتي در دولتش، صلاح نيست يك معاون او پس از 6 ماه كناره‌گيري كند. ظاهرا نجفي نيز در مقابل استدلال رييس‌جمهور، استعفاي خود را پس گرفته و به كارش ادامه مي‌دهد. نكته جالب‌تر اينكه، دليل اصلي استعفاي آقاي نجفي، بحث بيماري و كسالت نبوده و اين منبع مطلع به خبرنگار ما گفته است: نجفي از وضعيت حاكم بر اين سازمان كه ناشي از مديريت‌هاي 8 سال گذشته بوده، به نوعي دچار نوميدي مديريتي شده بود و پس از يكي - دو ماه كه از انتصابش گذشته و با وضعيت در هم ريخته سازمان آشنا شده بود مي‌گفت: جمع كردن امور اين سازمان، بسيار طاقت فرسا و دشوار خواهد بود.

حجت: نجفی برود، من هم می‌روم

در همين حال روزنامه شرق امروز در گزارشي نوشت: انتخاب نجفی برای ریاست سازمان میراث کمی بیشتر از شش‌ماه پیش از سوی حسن روحانی انجام شد، با این حال حالا او قصد کناره‌گیری از این سمت دارد، اگر این موضوع نهایی شود نجفی پنجمین رییس این سازمان در پنج سال گذشته است. این یعنی به‌صورت میانگین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور هر سال یک رییس را در راس خود تجربه کرده است.

بی‌ثباتی مدیران این سازمان در دولت دوم محموداحمدی‌نژاد یکی از اصلی‌ترین انتقاداتی بود که کارشناسان و دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی کشور به‌نحوه مدیریت این دستگاه تخصصی داشته‌اند. روزی که نجفی برای ریاست سازمان میراث انتخاب شد خیلی‌ها از اینکه مدیری چون او برای این سمت انتخاب شده است ابراز خشنودی کردند. با این حال حضور او در این سازمان تنها شش‌ماه طول کشید. حجت همچنین گفت: «به‌صورت صددرصدی می‌توانم این را بگویم که با این استعفا و رفتن نجفی از سازمان میراث من هم این سازمان را ترک خواهم کرد.»

در همین رابطه اردشیر اروجی از کارشناسان حوزه گردشگری به سایت هنرنیوز گفت: «در حال حاضر هرچند در مورد استعفای آقای نجفی شایعاتی چون بیماری قلبی، فشار زیاد کار و رفتن به سازمان برنامه و بودجه مطرح است اما به نظرم حقیقت امر این است که ایشان هرچند کارنامه درخشانی در حوزه آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه داشتند اما هیچ تجربه‌ای در حوزه پرتنش و سیاسی‌شده سازمان میراث فرهنگی نداشتند. ایشان به‌عنوان مدیر فرهنگی با پیشینه کاملا فرهنگی وارد این عرصه شدند غافل از اینکه مدیریت فرهنگی با مدیریت سازمان میراث فرهنگی که یک تنه به اندازه سه وزارتخانه تنش و چالش دارد، فرق می‌کند.

محمد پ م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۲:۰۸
باید موند و جنگید،نباید میدونو خالی کنید (202796)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۷:۱۲
والا به خدا (202838)
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۲:۰۹
حالا فرض کن به خاطر مدیرت قبلی بوده ، اینها که ژنرال بودند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
سوال بعد من این است که : مگر قرار نبود جناب روحانی از متخصصین هر حوزه استفاده کنه ؟ (202797)
ی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۲:۴۴
بلا تکلیف ترین سازمان توی ایران همین سازمان است .

در صورتی اگر درست مدیریت شود گردشگری بیشتر از نفت برای کشور در آمد دارد .

شروع بکار این سازمان با اخراجی های ادارات دولتی دیگر است و بی تخصص ترین پرسنل را دارد در صورتی که مهمترین سازمان فرهنگی و اقتصادی میتواند باشد . (202802)
عبدالهی - کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۳:۳۶
جای اصولی سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری در تهران نیست و در راستای اصل بسیار ضروری تمرکز زدایی لازم است به اصفهان ( که در دنیا به بهشت گردشگران تاریخی فرهنگی جهان موسوم شده ) یا شیراز و یا یزد منتقل شود . (202812)
ati
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۵:۰۸
باز یه نوع بازار گرمی . باز یه نوع سیاه نمایی . باز یه نوع از زیر مسئولیت شانه خالی کردن . باز بهانه که اگه کاری نکردم بخاطر قبلیاس و باز هم .......
متاسفم (202822)
بدون اسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ۱۵:۵۰
بهارجان عزیز دلم! دکتر روحانی بدلیل بیماری و اصرار مکرر آقای نجفی بالاخره با استعفای ایشون موافقت کردن والبته بجای اون به ایشون حکم مشاور ریاست جمهوری رو دادن..متن حکمو تو سایت انتخاب دیدم. (202829)