به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۲:۰۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ساعت ۱۶:۳۲
کد مطلب : ۳۰۴۴۵۶

برنده توپ طلا از نگاه ستارگان دنیای ورزش

گروه ورزشی: با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری مراسم اهدای جایزه توپ طلا، شایعات درباره برنده این جایزه نیز بیشتر می‌شود.
برنده توپ طلا از نگاه ستارگان دنیای ورزش
مراسم توپ طلا در تاریخ 29 نوامبر 2021 (هشتم آذرماه) در حالی در پاریس برگزار می‌شود که فرانس فوتبال اسامی 30 نامزد دریافت این جایزه ارزشمند را در اوایل ماه اکتبر اعلام کرد.
 نام پنج نفر از بازیکنان سرشناس دنیای فوتبال در بین این 30 نفر وجود داشت که به نظر می‌رسد شانس بیشتری نسبت به سایر بازیکنان دارند: لیونل مسی، کریم بنزما، کریستیانو رونالدو، روبرت لواندوفسکی و جورجینیو.
نظرسنجی در صفحه اول سایت روزنامه اسپانیایی معروف مارکا راه‌اندازی شده تا فوتبال‌دوستان بتوانند نظرشان درباره برنده توپ طلا را اعلام کنند که لیونل مسی در حال حاضر با بیشترین رای در رده اول قرار دارد. 
در هفته‌های اخیر برخی از ستاره‌های سابق و حال حاضر دنیای فوتبال یا ورزشکاران مطرح دیگر رشته‌ها نیز نظرشان را در این باره که این جایزه ارزشمند باید به چه بازیکنی اهدا شود اعلام کردند که بعضی از آنها را با هم می‌خوانیم.
 

 
رونالدو نازاریو
این ستاره برزیلی معروف به مریخی که پیش از این دو بار در سال‌های 1997 و 2002 به عنوان بهترین بازیکن دنیا انتخاب شده و این جایزه را دریافت کرده معتقد است که توپ طلای امسال باید به کریم بنزما برسد. 
او در این باره گفت:« انتخاب من برای توپ طلا بدون هیچ شکی بنزما است. او بهترین مهاجمی است که در طول 10 سال گذشته در سطحی باورنکردنی به بازی ادامه داده و قهرمانی بالاتر از سایر بازیکنان است. شما اینطور فکر نمی‌کنید؟»
 
جورجو کیه‌لینی
انتخاب این مدافع میانی یوونتوس، جورجینیو است که هم تیمی او در تیم ملی ایتالیاست و تابستان امسال در کنار هم قهرمان یورو 2020 شدند. 
کیه‌لینی اظهار داشت:« من امیدوارم که او برنده توپ طلا شود چون دوست من است و حس می‌کنم این جایزه به عنوان یک ایتالیایی به من هم تعلق پیدا می‌کند. او بازیکنی کلیدی در برنامه تیم ما بود و ما بازی‌های بسیاری را به لطف او برنده شدیم. من پس از دو جلسه تمرینی اولی که با او داشتم، همیشه جورجینیو را بازیکن خوبی می‌دانستم. اما او با مانچینی تکامل بسیاری پیدا کرد و به بازیکنی تراز اول تبدیل شد.»
 
کوین دی بروین
این هافبک بلژیکی منچسترسیتی معتقد است که این جایزه باید به دلیل مهارت گلزنی درخشان لواندوفسکی به این بازیکن اهدا شود و از این که این مراسم در سال 2020 برگزار نشد ناراحت است. دی بروین گفت:« برای اهدای این جایزه باید به بازه زمانی دو ساله نگاه کرد چون این مراسم سال گذشته برگزار نشد و من معتقدم که توپ طلا باید به لواندوفسکی برسد.»
 

 
جرارد پیکه
این مدافع بارسلونا بدون تردید لیونل مسی را انتخاب می‌کند که سال‌های زیادی را در کنار او در این باشگاه کاتالان سپری کرده است. پیکه در پاسخ به سوالی در این باره اظهار داشت:« توپ طلا؟ اگر آنها معیارهای اهدای این جایزه را به درستی در نظر بگیرند، مسی برنده خواهد شد. اگر قرار باشد این جایزه به بهترین بازیکن جهان برسد پس باید به مسی اهدا شود.»
 
زین الدین زیدان
زیزو در سال 1998 وقتی با تیم ملی فرانسه قهرمان جام جهانی شد به این جایزه دست پیدا کرد. این مربی فرانسوی که سابقه فتح سه لیگ قهرمانان متوالی با رئال مادرید را در کارنامه دارد درباره برنده توپ طلا گفت:« کریم روی ابرها است. من توپ طلا را به او می‌دهم. او شایستگی دریافت آن را دارد. او بازیکنی باورنکردنی است و من افتخار تمرین دادنش را داشته‌ام. او می‌داند که هر کاری را باید به چه شکل در زمین انجام دهد. او بالاتر از دیگران است و من امیدوار هستم که بتواند این توپ طلا را از آن خود کند.»
 

 
مائوریسیو پوچتینو
سرمربی فعلی پی اس جی هدایت ستاره‌های بزرگی از دنیای فوتبال را برعهده دارد اما او نیز مانند اطمینانی که زیدان به بنزما داشت، باور دارد که این جایزه باید بدون هیچ شکی به مسی برسد. این مربی آرژانتینی مدعی شد:« توپ طلا برای مسی است. و اگر هدایت مسی را برعهده نداشتم هم باز او را انتخاب می‌کردم. بدون شک. لواندوفسکی باید دوم شود و کریستیانو سوم است.»
 
پدری
جواهر بارسلونا نیز بدون مکث و تردید، لیونل مسی را انتخاب می‌کند. این بازیکن 18 ساله گفت:« این چیزی نیست که تصمیم‌گیری آن برعهده من باشد. من مطمئن هستم افرادی که برای این کار انتخاب شده‌اند می‌دانند که چطور باید کسی را انتخاب کنند که شایسته دریافت این جایزه باشد. اما اگر من مجبور به انتخاب باشم، همیشه گفته‌ام که از نظر من لئو بهترین است.»
 

 
یاگو آسپاس
 ستاره سلتاویگو نیز در گفتگو با رسانه‌های اسپانیایی نظرش را در این باره مطرح کرد:« من علاقه زیادی به کریم بنزما دارم اما فکر می‌کنم توپ طلای امسال باید به روبرت لواندوفسکی برسد.»

رافائل نادال
در حالی که اظهارنظرهای متفاوتی از سوی ستاره‌های سابق و فعلی دنیای فوتبال درباره این جایزه مطرح می‌شود، بعضی از قهرمانان ورزش‌های دیگر نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند. رافائل نادال یکی از این افراد است که در این باره گفت:« من بنزما را به عنوان یک بازیکن ستایش می‌کنم و برای تعهد او به این ورزش و حرفه‌ای‌گری که در این سن دارد احترام زیادی قائل هستم. برای او در توپ طلای 2021 آرزوی موفقیت دارم و از او حمایت می‌کنم.»
برچسب ها: توپ طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها