به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۳۰۴۶۵
سيدرضا اكرمي:

نبايد در زندگی‌خصوصی کسی تجسس کنیم

گروه سياسي: یک عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: باید بدانیم که اسلام نسبت به آبرو و حفظ حرمت افراد توجه زیادی دارد و از نظر شرعی و قانونی باید حرمت افراد را پاس بداریم و هرگز در زندگی خصوصی کسی تجسس نکنیم.
نبايد در زندگی‌خصوصی کسی تجسس کنیم

حجت‌الاسلام  سیدرضا اکرمی با بیان این‌که «در قرآن مجید و روایات ائمه نسبت به آبروی مؤمن تاکید زیادی شده است» اظهار کرد: اسلام نسبت به سه چیز توجه زیادی دارد اول حرمت مال و زندگی مؤمنان، دوم حیات انسان‌ها و سوم آبرو و اعتبار انسان‌هاست که به شدت مورد توجه قرار گرفته است. وی ادامه داد: در روایات آمده اگر کسی حرمت و احترام مسلمانی را پاس ندارد ولایت بین او و خدا قطع می‌شود و مورد عذاب قرار می‌گیرد. بنابراین حرمت انسان‌ها ارزش زیادی دارد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه با بیان این‌که «ما باید بدانیم چه چیزی باعث می‌شود که افراد نسبت به حریم خصوصی همدیگر احترام نگذارند» گفت: این عدم حرمت برخاسته از نبود آموزش و تربیت در دورن خانواده‌ها و مراکز تحصیلی است و متأسفانه در سطح عمومی جامعه نسبت به این مسأله توجه زیادی صورت نمی‌گیرد.

اکرمی تصریح کرد: وقتی در بخشی از زندگی افراد و یا آموزش و پرورش جامعه این حرمت‌ها شکسته می‌شود دیگر کسی به آنها احترام نمی‌گذارد و این عدم احترام باعث می‌شود که جامعه به سمت تباهی و سقوط برود. وی در پایان گفت: باید بدانیم که اسلام نسبت به آبرو و حفظ حرمت افراد توجه زیادی دارد و از نظر شرعی و قانونی باید حرمت افراد را پاس بداریم و هرگز در زندگی خصوصی کسی تجسس نکنیم.


سعید1
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۱/۱۳ ۱۳:۱۰
جناب آقای اکرمی عده ای به نام دین اساسا وظیفه خود می دانند که در حوزه زندگی خصوصی مردم وارد شوند.تلفنها را شنود کنند.پیامک ها را بررسی کنند وجه مفاسدی که در این راه عاید جامعه نمی شود.کسی هم جلودارشان نیست.چون خود را نماینده تام الاختیار خداروی زمین می دانند.آیا ارسال پارازیت در فضای جامعه تضییع حق ودخالت در امور مردم نیست.هست.اما چرا کسی اعتراض نمی کند؟ (203579)