به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۳۰۷۹۱

بارش برف 5 مدرسه را در گیلان تخريب کرد

گروه جامعه: مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در پی بارش شدید برف و ایجاد بحران از مردم خواست تا در جهت کمک به ادارات آموزش و پرورش استان و مناطق آسیب دیده همکاری های لازم را با مدیران مدارس داشته باشند.
بارش برف 5 مدرسه را در گیلان تخريب کرد
مهدی حاجتی ضمن تشکر از فعالیت‌های انجام شده توسط مدیران مدارس و عوامل اجرایی در جهت مراقبت و حفاظت از مدارس در بحران بارش برف اخیر اظهار کرد: اقدامات فراوانی از ساعات اولیه بارش برف در گیلان توسط اداره کل آموزش و پرورش استان آغاز شده است. وی افزود: تشکیل ستاد بحران و حوادث غیر مترقبه از اولین اقدامات صورت گرفته بود که این ستاد ابتدا در اداره کل و سپس در کلیه مناطق و شهرستان ها تشکیل شد تا مدیران و روسای ادارات مربوطه تصمیمات لازم را در جهت برنامه ریزی مناسب و صحیح و به موقع در راستای جلوگیری از هرگونه خسارات احتمالی بر مدارس اتخاذ کنند که بر این اساس تیم‌هایی نیز از طرف ستاد بحران اداره کل به مناطق بحران زده از برف اعزام و مشکلات احتمالی بوجود آمده را از نزدیک مورد بررسی قرار داده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر اینکه سرانه اختصاصی جهت برف روبی مدارس به ادارات آموزش و پرورش استان واریز شده است از مدیران و روسای آنان خواست تا هرچه سریع تر و با تلاش مضاعف و با بهره گیری از کمک اهالی منطقه، دهداران، دهیاران، اولیای مدرسه و مدیران اجرایی منطقه یا شهرستان، اقدام به برف روبی سقف مدارس کنند تا از خطرات احتمالی ریزش مدارس جلوگیری شود .

وی با بیان اینکه تاکنون پنج مدرسه به علت بارش شدید برف در استان تخریب شده، گفت: با وجود تمامی تدابیر اندیشیده شده توسط آموزش و پرورش استان و ادارات تابعه پنج مدرسه در مناطق مختلف استان شامل مدرسه ای در اطاقور، رحیم آباد، تولمات و املش 70 تا 100 درصد تخریب شده اند. حاجتی به تعطیلی مدارس اشاره و تصریح کرد: بارش شدید برف در هفته جاری از شنبه، 12 بهمن ماه باعث تعطیل شدن مدارس استان شده است که این امر تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت. مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از عموم مردم خواست تا با مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش استان در جهت برف روبی مدارس همکاری و همیاری کنند. بارش برف شدید در استان گیلان در بعضی مناطق به بیش از 2.5 متر رسیده است.
مرجع : ايسنا