به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۱ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۳۱۷۰۲

تست موفق 2 موشک بالستیک ساخت ایران

گروه سياسي: در آستانه یوم الله 22 بهمن، 2 فروند موشک جدید ایرانی و ساخت وزارت دفاع با موفقیت تست شد.
تست موفق 2 موشک بالستیک ساخت ایران
در آستانه یوم الله 22 بهمن، 2 موشک جدید ساخت وزارت دفاع با موفقیت تست شد. نسل جدید موشک بالستیک برد بلند با کلاهک بارانی و موشک جدید «بینا» که یک موشک هوا به سطح و سطح به سطح با هدایت لیزری است، با موفقیت تست شد. سردار حسین دهقان در این مراسم گفت: موشک بینا هدایت شونده لیزری است که قابلیت شلیک از هواپیماها و انواع سکوهای پرتاب زمینی را داراست. وزیر دفاع افزود: این موشک قادر است اهداف مهمی از جمله پل ها، تانک ها، ادوات جنگی و مراکز فرماندهی دشمن را به دقت مورد اصابت قرار دهد.

دهقان تاکید کرد: سرعت عمل فوق العاده زیاد در از بین بردن اهداف مورد نظر، نگهداری آسان و قدرت سریع بکارگیری و عملیاتی شدن از ویژگی های مهم موشک هدایت لیزری بیناست. وزیر دفاع همچنین درخصوص موشک بالستیک جدید گفت: نسل جدید موشک بالستیک برد بلند زمین به زمین با سر جنگی بارانی برای انهدام جنگ افزارها و تجهیزات نظامی دشمن طراحی و تولید شده است. دهقان افزود: گریز از سامانه‌های ضد موشکی دشمن، قابلیت تخریب اهداف گسترده و امکان تخریب چند هدف مجزا از دیگر از ویژگی‌های این موشک است.

پیام تبریک رییس جمهوری به مناسبت آزمایش موفقیت آمیز نسل جدید موشک بالستیک

رییس‌جمهوردر پیامی آزمایش موفقیت آمیز نسل جدید موشک بالستیک برد بلند توسط دانشمندان این مرز و بوم را به فرمانده معظّم کل قوا، دانشمندان و صنعتگران صنعت دفاعی و مردم شریف ایران تبریک گفت. متن کامل پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:

« بسم‌الله الرحمن الرحیم
ملت شریف و بزرگوار ایران
در آستانه یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه و همزمان با آغاز سی و ششمین سال عمر با برکت جمهوری اسلامی ایران، فرزندان مجاهد و دانشمند شما موفق شدند نسل جدید موشک بالستیک برد بلند را با موفقیت آزمایش کنند. این دستاورد را به محضر فرمانده معظّم کل قوا و شما مردم بزرگوار و غیور ایران اسلامی، داشمندان و صنعتگران صنعت دفاعی و نیروهای مسلح تبریک می‌گویم. بدون تردید اراده رهبری عزیز و ملت شریف ایران بر پیمودن مسیر عزت و اقتدار، خلل ناپذیر بوده و به فضل الهی و نصرت او پیروزی از آن ملّت ماست.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران»