به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۳ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب : ۳۱۹۱۶۵

توقف چرخش زمین چه اتفاقاتی را رقم می زند؟

توقف چرخش زمین چه اتفاقاتی را رقم می زند؟
گروه علمی:دانشمندان در مورد تغییرات زیادی که در صورت توقف چرخش زمین رخ خواهد داد، هشدار می‌دهند.زمین حول محور خود می‌چرخد و هر چرخش متوالی یک روز کامل را نشان می‌دهد. به گفته اخترشناس Jacco Van Loon، از دانشگاه Keele، دلیل اینکه چرخش زمین متوقف نشده این است که هیچ نیرویی برای متوقف کردن آن وجود ندارد. او آن را با یک فرفره مقایسه کرد و خاطرنشان کرد که، چون اصطکاک کمی در فضا وجود دارد، چیزی برای فشار آوردن به سیاره زمین و کاهش سرعت آن وجود ندارد.

ون لون گفت که تنها چیزی که می‌تواند زمین را از چرخش باز دارد این است که سیاره دیگری با آن برخورد کند. با این حال، حتی اگر این اتفاق بیفتد، به احتمال زیاد این ضربه فقط نحوه چرخش زمین را تغییر می‌دهد، نه اینکه به طور کلی آن را متوقف کند. اگر چرخش سیاره زمین بر اثر برخوردی متوقف شود و از آن جان سالم به در ببریم، تغییرات قابل توجهی در زندگی روی زمین رخ خواهد داد.


ون لون تایید کرد که به دلیل جاذبه گرانشی قوی که انسان را روی زمین نگه می‌دارد، انسان به فضا پرتاب نمی‌شود. او گفت: اگر زمین از چرخش خود باز بماند، اما به گردش خود به دور خورشید ادامه دهد، یک روز نیم سال طول می‌کشد و یک شب نیز همین‌طور؛ که این می‌تواند باعث این شود که روز خیلی بیشتر گرم شود و شب خیلی بیشتر سرد شود.
برچسب ها: سیاره زمین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها