به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۳۱۹۶۸۳

شمار قربانیان کرونا در آمریکا از ۹۰۰هزار نفر گذشت

شمار قربانیان کرونا در آمریکا از ۹۰۰هزار نفر گذشت
گروه بین الملل: در حالی‌که به‌رغم شیوع سویه اُمیکرون، شمار مرگ‌ و میر روزانه ناشی از کرونا در ایالات متحده همچون دیگر کشورها رو به کاهش گذاشته است، آمارها نشان می‌دهد که مجموع قربانیان کووید ۱۹ در آمریکا در دو سال گذشته از ۹۰۰ هزار تن فراتر رفت.
آخرین داده‌های جمع‌آوری شده حاکی است که در کمتر از دو ماه گذشته (از ۲۱ آذر)، بیش از صد هزار نفر در ایالات متحده بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. این افزایش چشمگیر مرگ‌ و میر ناشی از کرونا همزمان با شیوع سویه بسیار مسری آن موسوم به اُمیکرون و افزایش شمار بستری‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی رخ داده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که تنها در دو هفته گذشته، نرخ مرگ‌ و میر مبتلایان کرونا در آمریکا به رقم هشدارآمیز ۳۰ درصد رسیده است؛ به این معنا که روزانه به‌ طور میانگین بیش از ۲۶۰۰ آمریکایی قربانی این بیماری عفونی می‌شوند. بر اساس آمار جمع‌آوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز، مجموع شمار جان‌باختگان کووید ۱۹ در دو سال گذشته از جمعیت برخی شهرهای آمریکا از جمله ایندیاناپولیس و سانفرانسیسکو بیشتر است. از نظر سرانه مرگ و میر ناشی از کرونا، ایالات متحده در میان هفت کشور ثروتمند جهان بدترین آمار یک سال گذشته را داشته است. کارشناسان بهداشت می‌گویند که اکثر موارد مرگ و میر مربوط به افرادی است که واکسن نزده‌ بودند.
برچسب ها: قربانیان کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها