به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۸:۲۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۳۲۲۷۳۰

افزایش امنیت حساب توئیتر با ۱۳ ترفند

افزایش امنیت حساب توئیتر با ۱۳ ترفند
گروه فناوری:در این گزارش به برخی از ویژگی‌هایی اشاره شده است که به شما کمک می‌کند تا هنگام استفاده از توئیتر عملکرد بهتری داشته باشید.توئیتر اجازه می‌دهد تا با هر کسی در جهان ارتباط برقرار کنید، اما این برنامه همچنین به مکانی خطرناک پر از آزار و اذیت و سوء استفاده تبدیل شده است. این می‌تواند شامل هر چیزی از تهدید و ارسال هرزنامه گرفته تا هک حساب و بدتر از آن باشد. در اینجا برخی از ویژگی‌هایی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند هنگام استفاده از توئیتر احساس امنیت کنید.

احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA)
احراز هویت دو مرحله‌ای به افزودن لایه امنیتی اضافی به حساب شما اشاره دارد. هنگامی که این ویژگی را فعال می‌کنید، باید هنگام ورود به سیستم یک کد امنیتی یا کلید اضافی به همراه رمز عبور خود ارائه دهید تا مطمئن شوید که فقط شما می‌توانید به حساب خود دسترسی داشته باشید.
مراحل فعال سازی احراز هویت دو مرحله ای:
در منوی کناری نمایه خود، روی More، سپس روی Settings and privacy کلیک کنید.روی Security and account access و سپس Security کلیک کنید.روی Two-factor authentication کلیک کنید و از بین سه روش احراز هویت انتخاب کنید: text message, authentication app, یا security key.

حفاظت از بازنشانی رمز عبور را فعال کنید
اگر محافظت بازنشانی رمز عبور را فعال کنید، توییتر از شما می‌خواهد که آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را تأیید کنید، اگر تصمیم به بازنشانی رمز عبور خود دارید، از رمز عبور قوی استفاده کنید که در وب سایت‌های دیگر از آن استفاده نخواهید کرد. این ویژگی در صورتی مفید است که حساب شما هک شده باشد، هکر نمی‌تواند شما را از حساب قفل شده هک کنند. در اینجا نحوه فعال کردن محافظت از تنظیم مجدد رمز عبور آورده شده است.
به تنظیمات و حریم خصوصی بروید

امنیت و دسترسی به حساب را انتخاب کنید و آن را فعال کنید
مراقب پیام‌های مشکوک باشید
توییتر هرگز از شما نمی‌خواهد که وارد یک وب سایت غیر توییتری شوید، هرگز یک پیوست را باز نکنید یا نرم افزاری را از ایمیلی که ادعا می‌شود از توییتر است نصب نکنید. این مسئله نیز مهمتر از همه است که نام کاربری و رمز عبور خود را در اختیار برنامه‌های شخص ثالث قرار ندهید و همیشه قبل از وارد کردن اطلاعات ورود خود، مطمئن شوید که در وب سایت رسمی هستید.

توییت‌های محافظت شده
توییتر در یک تلاش برای کاهش بار افرادی که با تعاملات ناخواسته سروکار دارند، توییت‌های محافظت شده را منتشر کرده است. شما می‌توانید از توییت‌های خود محافظت کنید تا فقط دنبال کنندگان شما بتوانند آن‌ها را مشاهده کرده و با آن‌ها درگیر شوند. برای محافظت از توییت‌های خود از این روش استفاده کنید:
در منوی کناری نمایه خود، روی More، سپس روی تنظیمات و حریم خصوصی کلیک کنید
روی Privacy and Security کلیک کنید، سپس روی Audience and Tagging کلیک کنید
کادر کنار محافظت از توییت‌های خود را علامت بزنید
در هر زمان، می‌توانید از توییت‌های خود با همان مراحل محافظت کنید
اشتراک گذاری موقعیت مکانی
توییتر به شما امکان می‌دهد موقعیت مکانی خود را در توییت‌های فردی و نمایه خود درج کنید. به عنوان یک اقدام ایمنی، باید از به اشتراک گذاری اطلاعاتی که می‌تواند نشانی منزل یا محل کار شما یا محل تحصیل فرزندانتان را مشخص کند، خودداری کنید.
برای تغییر تنظیمات مکان خود:
از منوی نمایه خود به تنظیمات و حریم خصوصی بروید، سپس روی Privacy and safety کلیک کنید
در بخش اشتراک‌گذاری داده و فعالیت خارج از توییتر، به Location information بروید
روی Add location information to your tweets کلیک کنید
اگر کادر علامت زده شده باشد، به این معنی است که اطلاعات موقعیت مکانی شما پیوست شده به توییت‌های شما روشن است. برای خاموش کردن مکان توییت، علامت کادر را بردارید

برچسب گذاری عکس را خاموش کنید
برای به حداقل رساندن اشتراک‌گذاری نام خود برای عموم کاربران، می‌توانید ویژگی‌ای را غیرفعال کنید که به هر کسی اجازه می‌دهد شما را در یک عکس برچسب‌گذاری کند یا برچسب‌گذاری را فقط توسط افرادی که دنبال می‌کنید محدود کند. این را می‌توان در موارد زیر یافت:

به تنظیمات و حریم خصوصی بروید
روی Privacy and Security کلیک کنید
اکنون به قسمت Audience and tagging بروید و برچسب گذاری عکس را خاموش کنید.

لغو دنبال کردن
اگر دیگر علاقه‌ای به توییت‌های یک حساب خاص ندارید یا از آن‌ها ناراحت هستید، می‌توانید به سادگی آن‌ها را دنبال نکنید. برای لغو فالو کردن یک حساب کاربری:پروفایل آن‌ها را باز کنید.در سمت راست بالا، دکمه «دنبال کردن» را خواهید دید. هنگامی که نشانگر خود را روی آن قرار می‌دهید، از شما می‌خواهد که "Unfollow" را انجام دهید. روی دکمه کلیک کنید.

حذف فالوور‌ها
اگر نمی‌خواهید حساب خاصی شما را دنبال کند، می‌توانید به سادگی آن‌ها را از فهرست دنبال‌کنندگان خود بدون مسدود کردن حذف کنید. برای حذف فالوور:
به لیست فالوور‌های خود بروید
بر روی نماد سه نقطه در کنار دکمه "دنبال کردن" در مقابل حسابی که می‌خواهید حذف کنید کلیک کنید.از منو، روی «Remove this follower» کلیک کنید و با کلیک مجدد روی «Remove» تأیید کنید.

دایرکت‌های غیر ضروری را متوقف کنید
دایرکت‌ها به شما امکان می‌دهد پیام‌های ناخواسته را فیلتر کنید و پیام‌های افرادی را که دنبال نمی‌کنید محدود کنید. اگر تنظیم خاموش باشد، فقط از افرادی که دنبال می‌کنید پیام دریافت خواهید کرد.

پنهان کردن پاسخ‌ها
این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که کنترل کنید چه کاربری در مکالمات شما قابل مشاهده است. اگر فکر می‌کنید که یک پاسخ هرزنامه است می‌توانید روی پاسخ کلیک کرده و آن را پنهان کنید. لازم به ذکر است که پاسخ‌ها حذف نمی‌شوند بلکه در پشت یک کلیک اضافی قرار می‌گیرند. در حالی که همه می‌توانند توییت و مکالمه را ببینند همچنین بسته به تنظیمات شما، همه نمی‌توانند به محتواهای شما پاسخ دهند.


قابلیت Mute توئیتر
توییتر به شما امکان می‌دهد توییت‌ها را از حساب‌های خاصی بدون لغو فالو یا مسدود کردن آن‌ها تنها این حساب‌ها را محدود کنید. همچنان می‌توانید این حساب‌ها را دنبال کنید، اما توییت‌های آن‌ها را در جدول زمانی خود مشاهده نخواهید کرد. همچنین می توانید از Advanced Mute برای بی‌صدا کردن کلمات، مکالمات، عبارات، نام‌های کاربری، ایموجی‌ها یا هشتگ‌ها استفاده کنید. در اینجا نحوه Mute کردن یک حساب آمده است:
نمایه آن‌ها را باز کنید و روی نماد سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید.

از منو، روی «Mute @username» کلیک کنید. با کلیک مجدد روی «Mute» تأیید کنید
مسدود کردن
همچنین می‌توانید برخی از حساب‌ها را با مسدود کردن محدود کنید. حساب‌هایی که مسدود کرده‌اید نمی‌توانند، توییت‌های شما را ببینند و یا شما را دنبال کنند.

برای مسدود کردن یک حساب:
نمایه آن‌ها را باز کنید و روی نماد سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید.
از منو، روی «Block @username» کلیک کنید. با کلیک مجدد روی «Block» تأیید کنید.

قابلیت گزارش یا ریپورت
اگر یک حساب کاربری با محتوای ناخواسته یا هرزنامه شما را آزار می‌دهد، می‌توانید انتخاب کنید که آن‌ها را گزارش دهید. پروفایل‌های گزارش شده توسط تیم توییتر به صورت مکرر نظارت می‌شود. در اینجا نحوه گزارش یک حساب کاربری آورده شده است:
نمایه آن‌ها را باز کنید (حساب مورد نظر برای گزارش کردن) و روی نماد سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید.از منو، روی «Report @username» کلیک کنید.سپس صفحه شما را به شناسایی یک موضوع در هفت موضوع مختلف هدایت می‌کند، یکی را انتخاب کنید که به درستی موضوع مورد نظر شما را نشان می‌دهد و تأیید کنید.
برچسب ها: توئیتر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها