به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۲۶ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۳۲۳۷۲
تندروها از نظر کمی، محدود هستند

تندورها در آرامش مجالی برای ظهور ندارند

گروه سياسي: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص چرایی اقدامات افراطیون گفت: تندورها حیات سیاسی و دوام‌شان را در ایجاد تنش و افزایش آن می‌دانند و در صورتی که جامعه به سمت آرامش و ثبات حرکت کند، دیگر آنها مجالی برای ظهور و بروز ندارند.
تندورها در آرامش مجالی برای ظهور ندارند

عبدالله ناصری، در خصوص دعوت رئیس‌جمهور به وحدت و آشتی ملی گفت: بحث آشتی ملی و لزوم وحدت ملی مسئله‌ای است که قبل از انتخابات ریاست جمهوری در جبهه اصلاحات مطرح شده بود و حتی از سوی عقلای اصولگرا نیز مانند حجت‌الاسلام ناطق نوری پیگیری می‌شد و ما قبل از انتخابات به دنبال آن بوده و از ضرورت آن سخن گفته بودیم.
وی با اشاره به سنگ‌اندازی افراطیون اظهار داشت: در برابر جریانی که به دنبال آرامش، وحدت و همبستگی ملی است برخی جریان‌های تندرو اصولگرا ایستاده‌اند و با مطرح کردن برخی شعارها و انجام بعضی رفتارها این حرکت را کند می‌کنند که نمونه‌اش را می‌توان در برخورد با تعدادی از جوانان اصلاح‌طلب و شعار دادن علیه آیت‌الله هاشمی رفسجانی در راه‌پیمایی 22 بهمن مشاهده کرد.

ناصری درباره میزان اثربخشی جریانات افراطی، تصریح کرد: این تندروها، از نظر کمی، محدود و قلیل هستند به کمک برخی نهادهایی که در اختیار آنهاست و ابراز قدرت، ثروت و رسانه‌ای‌ که در دست دارند، میزان اثربخشی آنان بالاست. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که دولت چگونه می‌تواند افراطیون را کنترل و منزوی سازد، ابراز داشت: کارکرد دولت رو به جلو و مثبت است و این می‌تواند به کاسته شدن آنها بیانجامد، هرچند که این مسئله زمان‌بر است.

وی تاکید کرد: نکته مهمی که دولت باید توجه کند، این است که باید دستگاه‌های اجرایی، سیاست‌های خود را با شعارها و مواضع دولت هماهنگ کرده و جلو ببرند و اگر دولت به شعارها و تعهدات خویش پایبند و وفادار باشد، وحدت ملی روز به روز تقویت می‌شود.

مرجع : ايلنا