به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۳۰ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۳۲۸۶۹

پيش​بيني بهبود بازار کار ایران در سال آینده

گروه اقتصادي: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بازار کار ایران در سال آینده را مثبت و رو به بهبود ارزیابی کرد.
پيش​بيني بهبود بازار کار ایران در سال آینده
حسن طایی گفت: وزارت کار در راستای رونق بازار کار ایران و گسترش میزان اشتغال برنامه‌های متعددی در دستور کار قرار داده که توانمندسازی جوانان و زنان در مناطق محروم روستایی و اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی از جمله این برنامه‌ها است. وی با ابراز امیدواری از بهبود بازار کار ایران در سال آینده خاطرنشان کرد: در معاونت اشتغال، طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های اساسی به منظور بهبود فضای کسب و کار و رونق بازار اشتغال در حال طراحی و تدوین است که ایجاد بانک جامع مدیریت بازار کار و تهیه اطلس ملی اشتغال از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه از وجود سه میلیون بیکار در کشور برابر اعلام مرکز آمار ایران خبر داد و از جوانان و زنان به عنوان بیشترین گروه بیکاران نام برد. به اعتقاد وی مقوله اشتغال فرادستگاهی و فرابخشی است و برای آنکه وضعیت بازار کار ایران به یک نقطه مطلوب برسد به همگرایی و همراهی دستگاههای اجرایی، بنگاههای اقتصادی و دولت نیاز دارد. طایی از برنامه‌ریزی برای توسعه اشتغال روستایی و اشتغالزایی در مناطق کمتر توسعه یافته خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن برنامه‌های پیش بینی شده از سوی معاونت اشتغال وزارت کار، بازار کار کشور در سال آینده با تحولات مثبتی همراه باشد.
مرجع : ايسنا