به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۳۲۸۸۵۴

پرونده بازیهای مقدماتی جام جهانی بسته شد

پرونده بازیهای مقدماتی جام جهانی بسته شد
گروه ورزشی: تکلیف 29 تیم صعودکننده به جام جهانی قطر مشخص شد و از چهره‌ی 3 تیم دیگر صعودکننده در خردادماه پرده‌برداری می‌شود.
 از ساعت 20:30 فرداشب (جمعه) به میزبانی دوحه قطر، قرعه‌کشی جام جهانی 2022 به انجام خواهد رسید و امروز آخرین رنکینگ فیفا پیش از قرعه‌کشی و سیدبندی تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی اعلام خواهد شد؛ البته که قرعه‌کشی در شرایطی برگزار می‌شود که تکلیف 32 تیم شرکت‌کننده مشخص نیست.
با صعود مکزیک و آمریکا، حالا چهره‌ 29 تیم حاضر در جام جهانی مشخص شده و تا خردادماه 3 تیم دیگر هم با برگزاری پلی‌آف صعودشان به جام جهانی قطعی می‌شود؛ در واقع تیم‌های حاضر در پلی‌آف 2 ماه فرصت دارند تا خود را آماده کنند و بعد از وقفه‌ای دو ماهه، در خردادماه پرونده‌ی مسابقات انتخابی بسته خواهد شد.
به جز قطر میزبان، سریع‌ترین صعود به جام جهانی 2022 را تیم ملی آلمان داشت که در فاصله‌ی 405 روز و 13 ساعت و 24 دقیقه تا سوت آغاز جام جهانی توانست خود را مسافر این تورنمنت کند.
شایان ذکر است که تیم‌های اسکاتلند، ولز و اوکراین در مرحله‌ی پلی‌آف قاره اروپا حضور دارند؛ امارات، استرالیا و پرو در پلی‌آف بین قاره‌ای شرکت می‌کنند و در منطقه‌ی کونکاکاف نیز مسابقه‌ی پلی‌آف میان تیم‌های کاستاریکا و نیوزلند به انجام می‌رسد.
برچسب ها: جام جهانی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها