به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۰۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۳۳۰۹۵

شرایط موجود برازنده ایران نیست

گروه فرهنگ وهنر: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: من و همکارانم در سازمان تمام توان خود را برای باز کردن گره‌ها به کار می‌گیریم تا با همدلی و همگرایی بیشتر، کشور را از صنعت گردشگری منتفع کنیم.
شرایط موجود برازنده ایران نیست
مسعود سلطانی‌فر در آئین اختتامیه هفتمین همایش ملی راهنمایان گردشگری که به میزبانی استان کرمان در حال برگزاری است‌، این همایش را در کرمان بسیار پرشکوه عنوان و اظهار کرد: هدف اصلی من از سفر به کرمان دیدار با شما راهنمایان گردشگری بود. وی ضمن قدردانی از تلاش‌های دکتر نجفی(رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی کشور) ادامه داد: امروز می‌خواهم شما راهنمایان در دل کنید. همه شما قبول دارید شرایط فعلی در گردشگری ‌، میراث فرهنگی و صنایع دستی به هیچ وجه برازنده ایران نیست. در شرایطی که به لحاظ جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی جزو 10 کشور اول دنیا هستیم،امنیت گردشگران مطلوب است، یازده اقلیم در کشور داریم اما رتبه ما در دنیا پنجاهم باشد.

سلطانی‌فر افزود: همه ما قبول داریم این شرایط با وجود این جمع بسیار توانمند برازنده کشور نیست. شما راهنمایان گردشگری تلاش‌گران واقعی و تاثیرگذاران جدی عرصه گردشگری هستید. اما همه این را قبول داریم که در یک کشتی نشسته‌ایم، اگر این کشتی با موفقیت به ساحل نجات برسد همه نجات میابیم و اگر اتفاقی بیفتد جان و هستی همه ما از بین می‌رود. رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور ادامه داد: بیاید امروز با هم قراری بگذاریم؛‌ ما از موضع مسئولین دولتی در بخش حاکمیتی و شما از حوزه اجرایی و بخش خصوصی بیاید پیمان ببندیم در فضای خوبی که دولت ایجاد کرده است‌، فصل جدیدی از گردشگری را که متفاوت با گذشته باشد‌،آغاز کنیم.

سلطانی‌فر گفت: در زمانی که آقای دکتر روحانی به بنده پیشنهاد ریاست سازمان را اعلام می‌کردند‌، انتظارات خود را در بخش‌های مختلف بیان کردند اما ایشان تاکید جدی بر توسعه و فعال کردن بخش گردشگری داشتند. وی بیان کرد: دکتر روحانی گفتند بروید در سازمان به گونه‌ای فکر و برنامه‌ریزی کنید که بسیار سریع‌تر از آنچه که قابل تصور است، دستاوردهای مختلف فرهنگی و اقتصادی برای کشور داشته باشیم. رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار کرد: من و همکارانم در سازمان تمام توان و تلاش خود را به کار می‌گیریم تا گره‌ها را باز کنیم و با همدلی و همگرایی بیشتر می‌خواهیم صنعت گردشگری کشور را منتفع کنیم. سلطانی‌فر تاکید کرد: میراث فرهنگی و ارزش‌هایی که داریم را باید به رخ دنیا بکشیم و بگوییم ایران زنده ‌، پایدار‌ و استوار است.
مرجع : ايسنا