به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۸:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب : ۳۳۵۲۳۹
فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی علیه ستاره انگلیسی

دعوای همیلتون و بن سلیمان با تم انگشتر و گردنبند

گروه ورزشی: لوییس همیلتون از تصمیم خود برای تحریم مسابقات گرند پری عقب‌نشینی کرد.
دعوای همیلتون و بن سلیمان با تم انگشتر و گردنبند
همیلتون ساعاتی پیش اعلام کرده بود که اگر فدراسیون جهانی اتوموبیل‌رانی همچنان بر عدم استفاده از زیورآلات تاکید داشته باشد، او از شرکت در این مسابقات خودداری خواهد کرد. 
او برای نشان دادن اعتراضش در نشست خبری خود در ورزشگاه هارد راک، هشت انگشتر، چهار گردنبند، سه ساعت، دو دستبند و دو گوشواره استفاده کرد. 
موضع اولیه همیلتون در تقابل با محمد بن سلیمان، رییس فعلی فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی، بود که قانون عدم استفاده از زیورآلات در حین مسابقه برای شرکت‌کننده‌ها را تصویب کرد. این قانون پیش از این در طول دوران حرفه‌ای همیلتون مورد استفاده قرار نگرفته بود. 
هرچند بن سلیمان در این زمینه به مسائل امنیتی اشاره کرده اما بسیاری باور دارند که او در واقع قصد آزار و حمله به همیلتون را داشته که بیشتر از هر کس دیگری در این ورزش به استفاده از زیورآلات معروف است. سباستین وتل از تیم استون مارتین نیز معقتد است که رقیب بریتانیایی او هدف اصلی تصویب این قانون بوده است. 
همیلتون در ابتدا در واکنش به این اتفاق گفت:« اگر قرار است آنها من را محروم کنند، پس اجازه دهید بکنند. ما راننده دیگری داریم. همگی برای این مسابقات آماده هستیم. در هر حال کارهای زیادی هست که می‌توان در این شهر انجام داد، بنابراین مشکلی نخواهد بود.»
با این حال همیلتون تصمیم گرفت که با درآوردن زیورآلاتش به تست پزشکی پیش از مسابقه برود و در آنجا گوشواره خودش را هم برای اولین تمرین درآورد. این در حالی بود که او زیورآلاتی نیز در بینی‌اش دارد اما گفت که خارج کردن آن راحت نیست و باید به دنبال راه حلی برای این موضوع باشد. 
او پیش از این اعلام کرده بود که گوشواره‌هایش نیز دائمی هستند اما در نهایت مشخص شد که چنین چیزی واقعیت نداشته و او می‌تواند آنها را جدا کند. 


فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی تاکید دارد که استفاده از زیورآلات مانند گردنبند و دستبند باعث می‌شود که در حین خطر برای راننده و انجام اقدامات امنیتی، کار برای نیروهای محافظتی دشوار شود و گفته می‌شود که دلیل تصمیم آنها برای ممنوعیت استفاده از این زیورآلات نیز همین است. 
آنها خصوصا به تماس مستقیم این وسایل با پوست و شرایط دشواری که ممکن است در صورت وقوع آتش‌سوزی برای راننده رخ دهد اشاره دارند. 
پیش از این گفته شده بود که همیلتون روز جمعه با خانه بن سلیمان در دوبی تماس گرفته اما موفق به صحبت با او در آن بازه زمانی نشده است. 
او پیش از این در اعتراض به این قانون جدید گفته بود:« بحث جواهرات در واقع قدمی رو به عقب با توجه به پیشرفتی است که ما در این ورزش داشته‌ایم. مسائل بسیار مهم‌تری هست که باید روی آنها تمرکز کنیم. ما اینجا در میامی هستیم و این مسائل واقعا اهمیت خاصی ندارند. من پیش از این هم زیورآلاتی داشته‌ام که بعضی از آنها غیرقابل درآوردن هستند و حتی در ام آر آی هم مشکلی نداشتم. پیامی برای محمد فرستادم تا بداند که من دوست او هستم و قصد جنگیدن ندارم. امیدوارم که بتوانم قبل مسابقه با او حرف بزنم.»
برچسب ها: لوئیس همیلتون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها