به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۲۵ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۷ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۳۴۰۵۳۲

گوجه سبز برای این افراد مضر است

گوجه سبز برای این افراد مضر است
گروه سلامت: گوجه ‌سبز میوه نوبرانه بهاری است که به دلیل طعم ترش آن طرفداران بسیاری دارد و مطلوب اکثر ذائقه‌ها است.به گفته دکتر سمیرا ربیعی عضو هیئت علمی این میوه دارای ویتامین‌های مختلف نظیر C، A و برخی ویتامینه های گروه Bو مواد معدنی نظیر فسفر و پتاسیم است.
 
دکتر ربیعی با اشاره به این که مصرف گوجه سبز باید در برخی افراد با احتیاط صورت گیرد گفت: بیماران کلیوی و افراد مستعد تشکیل سنگ‌های کلیوی به دلیل میزان بالای اسید اگزالیک موجود در گوجه‌سبز باید مصرف این میوه را محدود کنند.به گفته وی بیماران مبتلا به زخم معده، ریفلاکس معده و سایر بیماری ‌های گوارشی نیز به دلیل میزان بالای اسید سیتریک و اسید مالیک موجود در گوجه‌ سبز باید در مصرف این میوه محتاط باشند.این عضو هیئت علمی دانشکده تغذیه خاطرنشان کرد: مصرف این میوه در کودکان زیر سه سال نیز به دلیل احتمال بروز حساسیت باید با احتیاط صورت گیرد. این حساسیت ممکن است به صورت حساسیت‌های پوستی، اگزما، سرخ شدن و خارش شدید پوست بروز کند.

توصیه های تغذیه ای:
دکتر سمیرا ربیعی در ادامه سخنان خود به بیماران کلیوی و افراد مبتلا به پرفشاری خون توصیه کرد در هنگام مصرف گوجه سبز از افزودن نمک به آن پرهیز کنند.وی شست و شوی کامل و ضدعفونی گوجه سبز قبل از مصرفش را ضروری برشمرد و تاکید کرد: گوجه سبز ممکن است به فضله پرندگان آلوده باشد. همچنین در تماس مستقیم با دست فروشندگان قرار دارد که درصورت بیمار بودن آنان احتمال انتقال آلودگی و بیماری به میوه و مصرف کننده وجود دارد. بنابراین حتما باید پیش از مصرف میوه را به خوبی شست و ضدعفونی کرد.دکتر سمیرا ربیعی با اشاره به کالری این میوه نوبرانه گفت: برخلاف تصور عموم انرژی گوجه‌سبز چندان پایین نیست و هر ۱۲ عدد گوجه ‌سبز متوسط، یک واحد میوه محسوب می شود که حدود ۶۰ کیلوکالری انرژی دارد. بنابراین افراد دارای اضافه وزن نباید در مصرف گوجه‌ سبز زیاده‌روی کنند.
برچسب ها: گوجه سبز
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها