به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۸:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۳۴۰۹۴۴

نفتالی بنت: دیگر با نیابتی‌ها کاری نداریم!

گروه بین‌الملل: نخست‌وزیر اسرائیل، رویکرد جدید کشورش در رابطه با جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد. بنت با بیان اینکه «ما دیگر با شاخک‌ها و نیروهای نیابتی ایران بازی نمی‌کنیم؛ ما با زدن سر ایران یک معادله جدید ایجاد کرده‌ایم»!
نفتالی بنت: دیگر با نیابتی‌ها کاری نداریم!
نفتالی بنت  در گفت‌وگو با اکونومیست، به این موضع رسمی پایبند است که اسرائیل مسئولیت هیچ عملیاتی در خاک ایران را مستقیما بر عهده نگیرد، اما مدعی شد که متقاعد شده است مقامات ایرانی‌ در واکنش به عملیات‌های اسرائیل، «بسیار ترسوتر از آن چیزی‌اند که شما فکر می‌کنید»! آیا این امر جمهوری اسلامی و نیروهای نیابتی آن را از حمله به اهداف اسرائیل باز خواهد داشت؟ بنت در پاسخ می‌گوید: «حزب‌الله به عنوان یک جنبش سیاسی شیعه تحت حمایت ایران در لبنان و حماس به عنوان یک گروه اسلام‌گرای فلسطینی تحت حمایت ایران که نوار غزه را اداره می‌کند، در یک سال گذشته، موشکی به اسرائیل شلیک نکرده‌اند.»
نخست‌وزیر اسرائیل همچنین امیدوار است که این حملات بتواند ایران را وادار کند نسخه‌ای محکم‌تر از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ را که آمریکا در سال ۲۰۱۸ و در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ از آن خارج شد، بپذیرد. اگرچه جو بایدن می‌گوید که می‌خواهد این توافق را احیا کند، مذاکره با ایران هنوز فرمولی برای تحقق آن به دست نیاورده و از طرف دیگر، مذاکرات طی ماه‌های اخیر به بن‌بست خورده است. بنت استدلال می‌کند که اقتصاد ایران به‌قدری به رهایی از تحریم‌ها نیاز دارد که اگر آمریکا جدی و سخت بازی کند، ممکن است بتواند به توافقی دست یابد که توسعه هسته‌ای ایران را برای مدتی نامحدود متوقف می‌کند.
بنت افزود: «اسرائیل به دنبال این است که در برنامه‌های تسلیحاتی خود و از نظر فناوری از ایران پیشی بگیرد.» او این ترفند را «جنگ ستارگان مالی» می‌نامد و به توسعه دفاع موشکی آمریکا در دهه ۱۹۸۰ اشاره می‌کند که به نظر او، اتحاد جماهیر شوروی را در روزهای مرگش به پذیرش توافق‌نامه‌های کنترل تسلیحات با آمریکا مجبور کرد.
اسرائیل در همین راستا، در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد یک شبکه دفاع لیزری است و بنت می‌گوید که در مرحله بعد، ممکن است به یک چتر دفاع موشکی منطقه‌ای تبدیل شود که می‌تواند از متحدان جدید عرب اسرائیل در خلیج فارس نیز محافظت کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها