به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۲:۵۴
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۰ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۳۴۱۱۶

آخرين خبر؛ آزادی مرزبانان ايراني تاييد نشد

گروه سياسي: درحالی است که غروب امروز، سردار جزايري آزادی 5 سرباز مرزبان ایرانی که بیش از یک ماه پیش توسط گروه جیش العدل به گروگان گرفته شده بود را تایید کرده بود، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خبر آزادی مرزبانان ایرانی در پاکستان مورد تایید نیست.
آخرين خبر؛  آزادی مرزبانان ايراني تاييد نشد
علی اصغر میرشکاری در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با دخالت نیروهای پاکستانی یازده نفر افراد دربند آزاد شده اند اما پس از بررسی های لازم مشخص شد مرزبانان ربوده شده در میان آنان نبودند. معاون استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام کنسولگری ایران در کویته پاکستان افراد آزاد شده قاچاقچی بوده اند و در میان آنان مرزبانان ربوده شده ایرانی نیستند.

سخنگوی سپاه مرزی پاکستان:
عملیات برای یافتن مرزبانان ربوده شده ایرانی در بلوچستان ادامه دارد
سخنگوی نیروهای سپاه مرزی پاکستان مستقر در ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشورگفت: عملیات ضربتی نیروهای امنیتی در مناطق از قبل شناسایی شده این ایالت به منظور یافتن پنج مرزبان ربوده شده ایرانی همچنان ادامه دارد.

ˈوصی خانˈ که در شهر ˈکویتهˈ مرکز ایالت بلوچستان پاکستان مستقر است در اسلام آباد افزود: دولت ایالتی بلوچستان و نیروهای سپاه مرزی بطور همزمان در حال انجام عملیات مشترک در مناطق مختلف بلوچستان بویژه در شهر ˈتربتˈ هستند که از قبل شناسایی شده بود. وی افزود: ما امیدواریم هر چه زودتر این عملیات به نتیجه برسد و محل نگهداری مرزبانان ربوده شده ایران و عوامل تروریستی این اقدام شناسایی شود.

وصی خان درباره گزارش منتشره امروز (شنبه) منابع خبری پاکستان در خصوص عملیات نیروهای سپاه مرزی پاکستان در منطقه تربت ایالت بلوچستان و اخبار ضد و نقیضی درباره پیدا شدن مرزبانان ربوده شده ایرانی ؛ گفت: در این عملیات نیروهای امنیتی پاکستان موفق به یافتن دو تبعه تانزانیایی ؛ یک تبعه ربوده شده یمنی و هشت خارجی دیگر شدند. وی خاطر نشان کرد: استعلام به منظور مشخص کردن ملیت سایر اتباع خارجی نیز در حال انجام است.

پیش از این منابع خبری پاکستان گزارش دادند که در عملیات نیروهای سپاه مرزی این کشور در روز شنبه 11 تبعه خارجی ازجمله مرزبان ربوده شده ایرانی در مناطق ایالت بلوچستان نزدیک مرز با ایران آزاد شدند. شبکه خبری ˈدنیا نیوزˈ در خبر فوری (بدون اشاره به تعداد مرزبانان پیدا شده کشورمان) گفت: مرزبان ربوده شده ایران نیز در میان اتباع خارجی آزاد شده در منطقه تربت قرار دارند.

در هفته گذشته مقامات ایران و پاکستان کمیته مشترکی به منظور رسیدگی به امور مرزی و تلاشهای مشترک برای یافتن مرزیانان ربوده شده ایرانی در نشست سه روزه کمیسیون مشترک مرزی در شهر ˈکویتهˈ مرکز ایالت بلوچستان پاکستان تشکیل داده بودند.