به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۰۰:۴۱
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۳۴۱۶۱

تنبان بالاکشيدن كشور همسايه در سرمقاله!

گروه سياسي- رسانه‌ها: روزنامه اصولگراي قدس در سرمقاله امروز خود نوشت: گوشت قرمز و مرغ و ماهی که گران و از دسترس مردم خارج شد، اتومبیل که مال اشراف تازه به دوران رسیده شد. یخچال کره‌ای که از دو میلیون تومان به هشت میلیون تومان رسید، اجاق گاز و وسایل خانگی که بهای نجومی یافت. آخر سیب زمینی که 200 سال است در ایران کشت می‌شود چه ماده تولیدی خارجی دارد که شامل تحریم شده و مردم در دیزی آبگوشت و دیگ قیمه و کماجدان طاس کباب خود سیب زمینی را نبینند؟ آیا خجالت آور نیست باز هم دست تکدی به سوی پاکستان که بند تنبان خود را نمی‌تواند بالا بکشد و بصراحت اعلام می‌کند من در بلوچستان پاکستان قدرت و اختیاری ندارم و هند که به اتباع 180 کشور ویزای فوری می‌دهد، اما ایرانیان را مستثنا کرده دراز کنیم و خواهان ارسال کامیونهای سیب زمینی در برابر پول نفت باشیم؟

وکلای محترمی که در مجلس نشسته می‌خواهند درباره هولوکاست از وزیر خارجه تحقیقات تاریخی(!) بکنند چرا به این مشکل عمومی مردم نمی‌پردازند؟ آخر بحث درباره فوتبال و برنامه‌های تلویزیون که شکم مردم را سیر نمی‌کند؟ آخر سیب‌زمینی که چندان فعالیت گسترده کشاورزی نمی‌خواهد. دولت محترمی که زورش فقط به ملت رسیده و گران کردن بنزین و گازوییل و برق و چلانیدن مردم را در سال آینده تنها راه حل مشکلات می‌داند آیا این فرمول ساده را درک نمی‌کند که به محض افزایش بهای بنزین و گازوییل قیمت تمام مایحتاج مردم افزایش خواهد یافت و همه کامیونداران افزایش بهای بنزین یا گازوییل را به بهای کرایه حمل محصولات غذایی و کشاورزی افزوده جان از دمار مردم برخواهند آورد.

آخر این بازی گران کردن تا کی ادامه خواهد یافت؟ مردم کجا طاقت این همه گرانی‌ها را خواهند آورد؟ دولتی که ادعای تدبیر و توسعه می‌کند چرا از درون مردم اطلاع ندارد؟ آیا صفهای طویل و کتک کاری برای یک سبد کالای ناچیز را ندیدید؟ آخر این چه سیاست خارجی است که کمترین توجهی به سیاست داخلی و زندگی و معیشت مردم ندارد و هر وزیری هر روز پشت تلویزیون آمده مژده گرانی می‌دهد؟ با این حقوقهای زیر هفتصد- هشتصد هزار تومان کی می‌تواند از پس حسب الامرهای جنابان وزیرانی که الحمدلله همه زندگی اشرافی دارند و می‌گویند هفتاد درصد خانواده‌هایشان در دیار از ما بهتران به سر می‌برند برآید؟

الف
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۳۴
آخ گفتي ... فقط تنها راه باقي مانده براي اقتصاد ايران شکستن بيش از پيش کمر مردم بيچاره ايران است (210199)
کیا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۴۶
جالب بود اما گرانی سیب زمینی مال دولت قبل است.اینجا یک نکته مهم وجود داره که بیانگر خواب بودن مسئولان ما را میرساند والبته کشوری با هزاران مشکل!!!! (210203)
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۲:۵۳
عالی بود (210206)
تورج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۰۴
احسنت بر نویسنده محترم (210212)
علي اصغر بخشي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۰۶
دمت گرم . ولي كو گوش شنوا. (210215)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۰۸
گرانی جزء ذات این کشور شده . اگر گرانی نشود علامت مریضی اقتصاد ماست . (210216)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۰۹
این تب ، ناشی از ویروسی است که در هشت سال گذشته به این مملکت تزریق شد. حداقل و خوشبینانه درمان آن سه سال دیگر طول می کشد. باید عوارض سخت و مزه تلخ داروها را تحمل کرد. بدن های ضعیف همانند فقرا بیشتر صدمه می بینند. (210218)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۲۴
بنده به شخصه تمام تلاشم رو برای رویکاراومدن عدالت خواهان و جلیلی کردم ولی حیف تحقق پیدا نکرد انشاالله 3 سال دیگه با روی کار اومدن دولت عدالت خواه مشکلات قشر مستضعف کمتر خواهد شد .جلیلی نقاط قوت احمدی نژاد رو داشت و نقاط منفیه اون رو نداشت (210223)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۳۹
خداوکیلی کی پیدا بشه بگه این سرمقاله اس؟ چنین ادبیات و واژگانی شایسته یک گپ و گفت خودمانی هم نیست چه برسه به مقاله و آنهم سرمقاله ! (210227)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۳:۴۱
حرف دل ماست آقای روزنامه قدس ولی کاش در 8 سال سیاه گذشته بر بی تدبیری می تاختید که امروز دیر نشود (210228)
سکوتیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۰۶
نفهیمیدیم تنبان در سرمقاله مشکل دارد یا قیمت سیب زمینی که هنوز پس از سی سال حل نشده ؟ یا شما که با تیتر خود در باره یک سرمقاله ،بازی های باندی خود را مقدم بر زندگی مردم می دانید؟ (210236)
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۰۷
هيچ كس پاسخگو نيست (210237)
jafar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۱۵
حالابگیداحمدی نژاد بده (210239)
عليرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۲۹
عجب ! اين روزنامه مربوط به آستان قدس رضوي نيست با ميليارد ها دلار سرمايه كه كسي از رقم دقيق آن خبر ندارد ! و زمينهاي موقوفه بيشمار در مشهد كه ساليان زيادي است دور آنها ديوار كشيده شده است ! در حاليكه مشهد ، پايتخت معنوي ايران ، بيش از يك ميليون نفر حاشيه نشين دارد !!! خواب سرمايه اين زمينها را حساب كنيد ببينيد چند هزار تن سيب زميني خواهد شد !!!
امان از عوام فريبي ! (210245)
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۳۳
این حرف دل همه مردم ایرانه ولی که به فکر مردمه!!!!!!!!!!!!!!!! دلمون خوشه نماینده داریم که حرص حق وحقوق مردم رو بزنه اما انگار هولوکاست براشون از نون شب مردم واجب تره !!!!!!!!!!!!!!!! تورو به خدا به داد مردم برسید.................. (210248)
ججج
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۳۶
یه متن حق هم خوندیم (210250)
سعید1
Romania
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۳۷
جناب سرمقاله نویس سیاهه قیمتهایی که ردیف کرده اید از آسمان نیامده و حاصل سیاستهای دوستان اصولگرای شما در 8 سال ویرانگریست.پس سعی نکنید با زیرکی وادبیات احمدی نژادی از زیر بار آن شانه خالی کنید.همین حد را که گفتم کافیست. (210251)
اشنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۴۹
جانا سخن از دل ما گفتی احسن (210254)
جلال
Anonymous Proxy
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۵۳
اناالله انا الیه راجعون ملت را بخوانیم (210256)
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۴:۵۹
راست مي گي جون من ؟!؟!!؟رونوشتشو بزن به آقاي احمدي نژاد. (210259)
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۵:۰۰
دمت گرم آی گفتی (210260)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۵:۰۵
تا حالا كجا بودين شما توي هشت سال گذشته؟ (210265)
مردم گرسنه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۵:۰۶
خوبه این مردم هستند که شما برا خراب کردن همدیگه چماقشون کنید بزنید تو سر هم (210266)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۵:۱۳
مقايسه اي بکنيد از حداقل حقوق يک ايراني در ايران و يک چيني در چين! تصور ميکنم چين لااقل 3 برابر ما، به کارگرش حداقل دستمزد را ميدهد، چين 1.5 ميلياردي در مقابل ايران 75 ميليوني! آقايان مسئول، دولتمردان گرامي، شماها از خودتان خجالت نميکشيد، از مردم شرمتان شود و اينقدر براي جبران کاستي هايتان، نسخه گران کردن (در قاموس لفاظي و بازي با کلمات ميخوانندش تعديل) نپيچيد، چرا که در نهايت هزينه هاي کمرشکن گراني را قشر متوسط و رو به پايين پرداخت خواهد کرد و نه اقشار بالا (که عمدتا" خود شماهائيد.) (210269)
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۵:۱۷
متاسفانه وکلای به اصطلاح ملت چشم وگوش خود را به گرانی ها بسته و انگار نه انگار که این مشکلات مربوط به ملت و جلوگیری از آن وظیفه آنها می باشد وتنها خود را سرگرم طرحها و لوایحی میکنند که اکثر آنها نیز بر خلاف مصالح ملت و به ضرر ملت میباشد . (210272)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۵:۲۰
حرف کاملاٌ درستی است اما کو گوش شنوا (210274)
فریب خورده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۶:۱۰
هیچ نمیدونستم که سیب زمینی الان چند ماهه که گرون شده ! توی دولت بعضی ها! نزدیک انتخابات همین سیب زمینی بی مقدار بطور رایگان بین مردم همیشه در صحنه توزیع و باعث شادی ملت گردید حالا بماند که قابل پختن و خوردن بود یا نه ! اما آقایان اعتدالگرا از کنترل قیمت همینسیب زمینی هم بر نمیاد و چسبیده به اصلاح روابط خارجی! باز خوبه بعضی حضرات کمی به اصلاح مدل ریششون اقدام کردند والا بجز قیمت سیب زمینی مشکل مدل ریش جناب وزیر فرنگ رفته هم میشد غوز بالا غوز! راستی غوز درسته یا قوز؟! ببین مشکل همینطور میزاد! (210286)
ح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۶:۳۶
آقای مقاله نویس خوشحالم شماهم تازگیها لیست قیمت بدستتان رسید بااین مقاله ها امت امام فریب نمی خورد ودوباره بهدوستان شما رای نمیدهد (210292)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۸:۱۶
توهین به کشور همسایه؟ همون کشور همسایه بمب اتمی داره که ایران با هزار التماس ازش درخاست میکنه که به ایران بفروشه؟ منافع پاکستان است که با گروههای طالبان و..برخورد نمیکند وازانها ابزاری برای فشار بر امریکا وهند افغانستان وایران و.. استفاده میکند (210346)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۸:۲۲
خدا اون پدرتو ببامرزه واقعا بجا گفتی..عجب تدبیری عجب امیدی باریک اله آقای ریس جمهور (210350)
قاق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۱۲/۱۱ ۱۹:۵۳
اگه کسی از "وکیل الدوله" ها انتظار سینه سپرکردن برای حمایت از حق ملت را داشته باشه از دو حال خارج نیست .1.یا اول ماخلق الله ش عیب کرده که توقع بیجا داره.2.یا اینکه این حضرات وکلا را با مرحوم زورو اشتباه گرفته! داداش... کس نخارد پشت من / جز ناخن انگشت من.منتظر معجزه هم نباش. (210386)