به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۷ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۳۴۸۷۰

اسنودن: آمريکا از کل اروپا جاسوسي مي​کند

گروه بين​الملل: قانون گذاران اتحادیه اروپا مدارکی 12 صفحه ای از سوی ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا دریافت کردند که نشان می دهد آژانس امنیت ملی آمریکا در حال جاسوسی از کل اروپاست.
اسنودن: آمريکا از کل اروپا  جاسوسي مي​کند
اسنودن در مدارک خود همچنین اعلام کرد:« من از اقدامات خوب و بد این سیستم اطلاع دارم. همچنین می دانم آنها چه کارهایی می توانند انجام دهند و چه کارهایی نمی توانند. به شما می گویم که بدون بلند شدن از صندلی ام می توانم جزییات ارتباطات خصوصی هر یک از اعضای این کمیته و همچنین همه شهروندان عادی را بخوانم .» اسنودن دراین اسناد اطلاعات جدیدی را فاش نکرد اما اعلام کرد برنامه های بیشتری وجود دارند که ناقض حقوق شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا هستند اما این اطلاعات در اختیار روزنامه نگاران مسئول قرار خواهد گرفت. اسنودن همچنین گفت آژانس امنیت ملی آمریکا راه های گریز از توافق نامه های اطلاعاتی را با کشورهای مختلف کشف کرده و از این طریق اقدام به جاسوسی از کل اروپا می کند.

پارلمان اروپا این گزارش را به مثابه پایانی بر توافق نامه سیف هابر Safe Harbor می داند که به شرکت های فن آوری آمریکایی اجازه می دهد پایبندی خود را به قوانین حفاظ اطلاعات اتحادیه اروپا اثبات کنند. انجام اقدامات بیشتر از سوی اتحادیه اروپا می تواند سبب بروز مشکلاتی برای شرکت هایی همانند گوگل شود.

به گزارش یونایتدپرس از استراسبورگ، اسنودن همچنین گفت اگر یک کشور اروپایی به او پیشنهاد پناهندگی دهد آن را خواهد پذیرفت و بار دیگر تأکید کرد در حال همکاری با دولت های روسیه و چین نیست. اسنودن اعلام کرد:« حتی ممکن است سرویس مخفی آندورا در تلاش برای همکاری با من باشد زیرا این کار آنهاست. اما من هیچ یک از اسناد خود را در اختیار مقامات هنگ کنگی قرار ندادم و مطمئنم که آنها از همکاری با من ناامید شده اند. زمانی زیادی طول نمی کشد که سرویس های اطلاعاتی در می یابند که فرصت همکاری با من را هرگز نمی یابند.»
مرجع : واحد مرکزی خبر