به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۶:۲۳
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۱۸ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۳۵۰۳۵

دختران‌شاه‌عربستان هم در حبس‌خانگي‌اند؟

گروه بين‌الملل: سایت دیلی میل مدعي شد: دختران پادشاه عربستان درخواست کمک کرده‌اند و آنها مدعی شده اند که در زندان پادشاه عربستان برای سال‌هاست که گرفتار هستند.

عادله يكي از دختران پادشاه عربستان
به نوشته دیلی میل، دو تن از دختران پادشاه عربستان در عمارتی در جده زندانی هستند و مادر آنها با نوشتن نامه ای به سازمان حقوق بشر سازمان ملل خواستار مداخله در این موضوع شده است.

اميرا طويل ديگر دختر پادشاه كه از فعالان اجتماعي است
دو دختر ملک عبدالله به نام سحر 42 ساله و جواهر 38 ساله، اعلام کرده‌اند که آنها در عمارتی در جده برای سال هاست که زندانی هستند. دیلی میل نوشت: عربستان از بدترین کشور هایی است که حقوق زنان درآن رعایت نمی شود و تنها کشوری است که رانندگی برای زن ها در آن ممنوع است. به هر حال باید گفت طبق ادعاهایی که شده است محدودیت دختران پادشاه حتی فراتر از این هاست.

در ایمیل و تماس تلفنی که سحر و جواهر با روزنامه ساندی تایمز برقرار کرده اند آنها مدعی شده اند که خواهران دیگر آنها به نام هلا و مها نیز در عمارت دیگر زندانی هستند. مادر آنها که چند سال قبل از پادشاه جدا شده است نیز گفته می شود که در نامه ای به سازمان حقوق بشار سازمان ملل خواستار آزادی دخترانش است.

شاهزاده عادله، (عكس بالا) يكي ديگر از دختران  ملک عبدالله پادشاه آل سعود عربستان سال پيش در جریان مصاحبه با روزنامه فیگارو فرانسه با چهره جدیدی ظاهر شد و بدون برقع که حجاب قدیمی زنان این کشور است و در حالی که تنها شالی بر سرش گذاشته بود و بخشی از موهایش پیدا بود در میان مردم ظاهر شد.

عادله عنوان داشت: پوشیدن روبند به آداب و رسوم باز می‌گردد نه به دین. شما می‌توانید زنانی را ببینید که صورت‌شان یا موهایشان را می‌پوشانند. آنها آزاد هستند. من به شخصه هیچ اعتراضی به حجابی که موها را کامل بپوشاند، ندارم. من معتقدم پوشاندن کامل موها در مقایسه با پوشاندن کامل صورت بیشتر مطابق با اسلام است. اما نمی‌دانم چرا باز در این باره سوالاتی وجود دارد چرا که ما حق انتخاب داریم. عادله معتقد است که نقاب یا روبند در اماکنی که نیاز به تدابیر امنیتی دارد، جایز نیست

این شاهزاده در ادامه ممانعت و مخالفت با اختلاط زن و مرد در برخی اماکن را محکوم کرد و گفت: چرا افراد نمی‌توانند با حفظ احترام متقابل به جنس مخالف باهم کار کنند همانند کار در بیمارستانها یا زمان حج. دختر پادشاه عربستان ضمن انتقاد از نقاب و روبنده گفت: ازدواج دختران زیر ۱۶ سال احمقانه و باعث عقب‌ماندگی آنهاست.

این شاهزاده عربستانی همچنین ابراز امیدواری کرده است که مساله ممنوعیت رانندگی زنان حل شود. وی گفت: تصمیم‌گیری در این زمینه در دست من نیست. همسر این شاهزاده فیصل بن عبدالله بن محمد آل سعود، وزیر آموزش وپرورش عربستان است، این در حالی است که عادله با اداره این وزارت‌خانه از سوی همسرش مخالفت کرده است.
عادله ریاست چندین سازمان خیریه را برعهده دارد و فعالیت اجتماعی گسترده‌ای را نیز دارد. وی رئیس هیات مشورتی در موزه ملی عربستان و رئیس موسسه خیریه ملی برای نظارت بر بهداشت خانواده است و جایزه علمی و انسانی عادله را

در زمینه حمایت از کودکان سرطانی تاسیس کرده است.
شاهزاده امیرا الطویل، (عكس بالا و پايين) دختر ديگر شاه عربستان، فعال اجتماعی و مدافع حقوق بشر است.