به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۴:۱۱
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۳ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۳۵۵۷۴
از میخ کوبیدن به دیوار تا مالکیت سینک ظرفشویی

اطلاعاتی درباره آلمان که قبلا نمی‌دانستید

گروه جامعه: در فرهنگ ژرمن‌ها واقعیاتی جالب اما سرد درست مانند کشورشان وجود دارد که شاید قبلا اطلاعی از آنها نداشتید.
اطلاعاتی درباره آلمان که قبلا نمی‌دانستید
آلمان کشوری است که با اقلامی همچون ضبط صوت، سوسیس، زیمنس، باواریا، بنز، ب‌‌ام‌و و ... می‌شناسیم. ولی در فرهنگ این مردم واقعیاتی جالب اما سرد مثل کشورشان وجود دارد که شاید قبلا اطلاعی از آنها نداشتید. واقعیاتی تعجب‌برانگیز که ریشه در زندگی روزمره، غذا، نوشیدنی، فرهنگ، عادات، فوتبال و خرافات این کشور دارد.

* یکشنبه‌ها روز خوبی در آلمان است. شاید در این روز تعطیل بخواهید چمن‌ها را کوتاه کنید یا میخی به دیوار بکوبید، ولی در آلمان این روز را (Ruhetag روهه تاگ) یا روز آرامش می‌نامند. مغازه‌ها در این روز تعطیل است و کوچک‌ترین صدایی با اعتراض همسایه‌ها مواجه می‌شود.

* عروسک باربی صدر اعظم آلمان «آنگلا مرکل» تنها عروسک از شخصیت‌های سیاسی است که توسط باربی طراحی شده است.



* آلمان کشوری است که بیشترین خطوط راه آهن را دارد. اما قطاری است که آلمانی‌ها در حد مرگ از آن می‌ترسند و آن قطار (Luftzug) یا «قطار هوا» است که با باز ماندن پنجره به سرعت باعث بیماری می‌شود. پزشکان آلمانی همواره به بستن پنجره‌ها حتی در تابستان هشدار می‌دهند. «قطار هوا» همان هوای ناپایدار در آلمان است.

* اگر از یک آلمانی زمان را بپرسید به عنوان مثال می‌گویند «نیمه 3» که در واقع ساعت 2.30 است. آلمانی‌ها دقیقه‌ها را نسبت به ساعت بعد می‌شمارند.
* شاه لودویگ دوم زیباترین پادشاه آلمان بود که در 20 سالگی تمامی دندان‌های خود را از دست داد.

* آلمانی‌ها حساسیت جدی به اعلام تولد مبارک زودرس دارند و تبریک تولد آنها قبل از زمان مقرر می‌تواند عصبانیت آنها را به دنبال داشته باشد. آنها معتقدند این تبریک زودرس می‌تواند بدشانسی آنها را در سالی که پیش رو دارند، شود.

* «ترابانت» عنوان یک گروه خودروسازی در آلمان شرقی است که به معنای ماهواره است که پس از پرتاب اولین ماهواره آلمان در سال 1957 این نام را برای شرکت خودروسازی انتخاب کردند.
* باریک‌ترین خیابان جهان به نام (spreuerhofstrasse) در روتلینگن آلمان است و 31 سانتی متر عرض دارد.

* لغت طولانی
«Rindfleischetikettierungsueberwachungsaufgabenuebertragungsgesetz»
تابستان امسال از زبان آلمانی خارج است. همچنان چنین لغاتی در فرهنگ لغت آلمان یافت می‌شود.
* اصطلاح «اکولوژی» (محیط زیست) برای اولین بار توسط زیست شناس آلمانی در سال 1866 ابداع شد.

* تیم ملی فوتبال آلمان فقط یک بار در مسابقات قهرمانی 1976 اروپا، یک ضربه پنالتی را از دست داد. در آن سال آلمان غربی در ضربات پنالتی 3 به 5 از چک و اسلواکی شکست خورد و قهرمانی را واگذار کرد.



* دفتر صدر اعظم آلمان در برلین زمانی رختشوی خانه بوده است.
* سینک ظرفشویی جزء اموال صاحبخانه است که پس از نقل مکان آنها را از کابینت‌ها جدا می‌کند و با خود می‌برد. تنها چیزی که در آشپزخانه باقی می ماند لوله های آب و گاز است.

* بیش از 300 نوع نان در آلمان وجود دارد.
* خرید از فروشگاه در آلمان از رقابت‌های خودروی فرمول یک سخت‌تر است. چرا که اندکی تعلل در صف پرداخت، چشم غره های سایر مشتریان را به دنبال دارد.
مرجع : بازارخبر