به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ - ۲۲:۴۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۳۶۰۰۲۶

برنامه ناتو برای مقابله با حملات سایبری ایران

برنامه ناتو برای مقابله با حملات سایبری ایران
گروه بین الملل: ناتو یک هیئت بلندپایه را به آلبانی اعزام کرده است تا به این کشور کوچک بالکان غربی کمک کند با پیامدهای حمله سایبری اخیر که دولت ایران متهم به انجام آن شده است، مقابله کند.
 ناتو اعلام کرده است جیمز آپاتورای، سرپرست معاونت دبیرکل ائتلاف، تیمی از کارشناسان را در آلبانی رهبری می‌کند تا به این کشور عضو ناتو «پشتیبانی سیاسی و عملی» ارائه دهد و به مقامات دفاعی و دیگر نهادهای امنیتی آلبانی بگوید که ناتو آن‌ها را در مقابله با حملات سایبری تنها نمی‌گذارد.
آلبانی روز ۱۶ شهریور اعلام کرد که دیپلمات‌های جمهوری اسلامی را به‌دلیل حمله سایبری ۲۴ تیرماه به زیرساخت‌های کشور اخراج می‌کند و به دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت ایران دستور داد که ظرف ۲۴ ساعت خاک این کشور را ترک کنند.
پس از اعلام این خبر، دومین حمله سایبری علیه زیرساخت‌های حمل‌ونقل آلبانی انجام شد و این کشور اعلام کرد که همان هکرهای قبلی در ایران پشت این حملات بودند.
ایران این اتهامات را رد کرده و می گوید که سازمان مجاهدین خلق در حملات سایبری به آلبانی دست دارد؛ این در حالی است که حملات به زیرساخت‌های آلبانی در آستانه اجلاس مجاهدین خلق در این کشور انجام شده بود.
خبرگزاری فرانسه می‌افزاید آپاتورای اعلام کرده است ناتو به آلبانی کمک خواهد کرد تا پشتیبانی ستادهای خود در بروکسل و سایر کشورهای عضو را برای مقابله با چالش‌های فوری و الزامات بلندمدت هماهنگ کند.
آمریکا، بریتانیا و ناتو تاکنون حملات سایبری به آلبانی از ایران را تأیید کرده‌اند و خزانه‌داری آمریکا اخیراً وزارت اطلاعات و خود وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی را به خاطر این حملات تحریم کرد.


 
برچسب ها: ناتو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها