به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۷ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۳۶۰۳۵
آيا رفع حصر قريب‌الوقوع است؟

نظر تازه جواد لاریجانی درباره موسوي و كروبي

اميدواريم شاهد رفع حصر اين عزيزان باشیم
گروه سياسي: دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به موضوع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفت: ای کاش جریان فتنه 88 اتفاق نمی‌افتاد و ما این دو عزیز را در جمع فعالان سیاسی داشتیم.
نظر تازه جواد لاریجانی درباره موسوي و كروبي
محمدجواد لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای رفع حصر مهندس موسوی و حجت‌الاسلام و المسلمین کروبی تصمیم‌گیری نشده است؟ گفت: ضایع کردن هر حقی از شهروندان کاری اضطراری است و زندان یا حصر یا محکومیت امری غیرمطبوع است. وی افزود: در مورد آقای مهندس موسوی و کروبی باید گفت پرونده‌ای با ابعاد قضایی و امنیتی وجود دارد که مسیر خود را باید طی کند. لاریجانی اظهار کرد: موضع ما در ستاد حقوق بشر قوه قضائیه این است که تا آنجا که بتوانیم باید نهایی شدن این تصمیم و روشن شدن انتهای حصر را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه دخالت‌های خارجی در رابطه با حصر بسیار بی‌مورد ولی طرح انتقادات داخلی طبیعی است، گفت: ای کاش جریان فتنه 88 اتفاق نمی‌افتاد و ما این دو عزیز را در جمع فعالان سیاسی داشتیم. رئیس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: من سابقه دوستی قدیمی و همکاری وسیعی با هر دوی آنها دارم. وقتی با من صحبت می‌کنید من راجع با افراد حصر بیگانه صحبت نمی‌کنم بلکه راجع به افرادی که با آنها سابقه دوستی قدیمی داریم صحبت می‌کنم. لاریجانی افزود: در هر حال ما امیدواریم این پرونده مسیر معمولی خود را طی کند و ما شاهد رفع حصر باشیم در زمانی که مسئولین امنیتی و قضائی درباره آن به نتیجه می‌رسند.

گفتني اينكه محمد جواد لاريجاني تاكنون و طي سالهاي اخير شديدترين مواضع را عليه موسوي و كروبي بيان كرده بود به همين دليل سخنان نرم و نوعا محترمانه امروز او نسبت به اين دو كانديداي معترض انتخابات رياست‌جمهوري سال 88 در برخي محافل سياسي از امكان مراحل نهايي براي رفع حصر آقايان موسوي و كروبي و همچنين خانم زهرا رهنورد، تفسير شده است.