به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۳۶۳۱۹۰

ضررهای هنگفت با محدودیت‌های اخیر

ضررهای هنگفت با محدودیت‌های اخیر
گروه اقتصادی:  مدیر عامل یکی از شرکت‌های فعال بر‌ بستر وب  گفت: حداقل سه دسته از کسب و کارها ضرر هنگفتی از محدودیت های اینترنتی میبرند.
به گفته مهرداد مظفری: دسته اول کسب و کار هایی هستند که مستقیما بر روی پلتفرم هایی چون اینستاگرام و واتساپ فعال هستند ،مانند فروشگاه هایی تحت عنوان آنلاین شاپ و یا افرادی که تحت عنوان اینفلوئنسرها در این بستر ها فعالیت دارند. طبعا این نوع کسب و کار ها مستقیما از این محدویت ها تاثیر گرفته و بیشتر از سایر گروه ها دچار ضرر های مالی میگردند.
گروهی بعدی فعالین اقتصادی اعم از دولتی و یا خصوصی هستند که در این سال های روی پلتفرم های فوق به عنوان بستر محتوایی سرمایه گذاری کرده و سعی بر ساختن رسانه اطلاع رسانی و تبلیغاتی خودشان را در فضاهای فوق داشتند.وجود این محدودیت باعث دسترسی سخت تر و یا ریزش مخاطبین این دسته از سازمان‌ها شده که طبعا برای بخش دولتی هدر رفت سرمایه و برای بخش خصوصی کاهش تقاضا را متنج خواهد شد.
وی در ادامه افزود: گروه بعدی کسب و کار ها و یا افرادی هستند که برای گروه اول و دوم خدماتی چون تولید محتوا و یا سایر اقسام خدمات مانند ارسال پستی مرسولات و یا غیره را انجام میدهند. این دسته نیز متاثر از دسته اول و دوم بر اثر کاهش تقاضا دچار ضرر مالی می گردند. بخشی از این ضرر ناشی از محدودیت مستقیم روی پلتفرم های مذکور و بخشی دیگرناشی از عدم اطمینان به آلترناتیوهای بومی موجود به خاطر ریسک بالای سرمایه گذاری خواهد بود.
در پایان این فعال بازار كسب و كار اینترنتی خاطر نشان كرد:دسته های دیگری همچون توسعه دهندگان نرم افزار و یا کسب و کار های مبتنی برشبکه های سخت افزاری هم به علت عدم دسترسی به ابزارهای مد نظرشان برای ادامه فعالیت با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

 
برچسب ها: اینترنت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها