به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۰۴ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : ۳۶۳۳۸
باراک اوباما:

آمریکا و اروپا در اعمال تحریم علیه روسیه متحدند

گروه بين‌الملل: رییس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه در آستانه نشست اضطراری گروه هفت گفت: آمریکا و اروپا برای اعمال تحریم ها علیه روسیه به دلیل اقداماتش در اوکراین متحد هستند.
آمریکا و اروپا در اعمال تحریم علیه روسیه متحدند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آمستردام، اوباما بعد از دیدار و رایزنی با ˈمارک روتهˈ نخست وزیر هلند پیش از عزیمت به لاهه برای شرکت در نشست اضطراری گروه هفت کشور صنعتی جهان افزود: آمریکا و اروپا در حمایت از دولت و مردم اوکراین متفق القول و متحد هستند. قرار است در این نشست اضطراری که به درخواست اوباما در هلند برگزار شده است، سران هفت کشور صنعتی جهان تدابیر تنبیهی علیه روسیه را بررسی کنند. غیر از نشست فوری هفت کشور صنعتی جهان که امروز در لاهه برگزار می شود، این شهر میزبان نشست دو روزه جهانی امنیت هسته ای نیز هست و انتظار می رود ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه و ˈجان کریˈ همتای0 آمریکایی او در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.

این اولین دیدار آنها بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و اعمال تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو است. سران و نمایندگان 53 کشور جهان در این نشست که سومین نشست دو سالانه جهانی امنیت هسته ای است شرکت می کنند. نشست بعدی امنیت جهانی هسته ای سال 2016 در واشنگتن برگزار می شود. همه پرسی جدایی کریمه از اوکراین روز یکشنبه 25 اسفند برگزار شد و 93 درصد از شرکت کنندگان موافقت خود را با گزینه استقلال و پیوستن به روسیه اعلام کردند.