به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ - ۰۸:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ساعت ۲۲:۵۳
کد مطلب : ۳۶۹۶۶۸

مایک پنس: مردم آمریکا انتخاب‌های بهتر از ترامپ دارند

مایک پنس: مردم آمریکا انتخاب‌های بهتر از ترامپ دارند
گروه بین‌الملل: مایک پنس، معاون رئیس جمهور در دولت دونالد ترامپ، در مصاحبه‌ ای جدید گفته است او و خانواده اش در حال بررسی نامزد شدنش در انتخابات ریاست جمهوری 2024 هستند و افزوده است که آمریکا «در آینده انتخاب‌های بهتر» از دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین خواهد داشت.
پنس در پاسخ به خبرنگار ای بی سی نیوز که پرسید آیا می تواند ترامپ را که قرار است امروز سه شنبه قصد خود را برای شرکت در انتخابات 2024 اعلام کند، شکست بدهد، گفت: جواب این سوال را باید دیگران بدهند و ما فقط می توانیم تصمیم بگیریم که آیا می خواهیم خود را در معرض چنین آزمونی قرار بدهیم یا خیر.
پنس در پاسخ به این سوال که آیا به نظر او رئیس سابقش باید دوباره رئیس جمهور شود، گفت: به نظرم، مردم آمریکا باید درباره ی این مسئله تصمیم بگیرند. اما فکر می‌کنم در آینده، انتخاب‌های بهتر از او خواهیم داشت. وقتی شما از عرصه  سیاست خارج می شوید، مردم در این کشور با شما خوب رفتار می کنند و به نظرم آنها می خواهند که رهبران ملی خودشان هم همین رفتار را داشته باشند و همان نوع ‌دوستی و روح بخشندگی را ترویج بدهند. به نظرم، در روزهای آینده، گزینه های بهتری خواهیم داشت. او افزود: من و خانواده ام هم در حال بررسی هستیم تا ببینیم نقش ما در این میان چیست.
معاون رئیس جمهوری سابق برنامه اش را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 اعلام نکرده است اما مدت هاست که از او به عنوان یکی از کاندیداهای بالقوه جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری یاد می شود. اگرچه اعلام رسمی کاندیداتوری او به احتمال بسیار قوی با مخالفت شدید ترامپ روبه رو خواهد شد، زیرا به کمک طرفداران او در انتخابات مقدماتی نیاز دارد.
وقتی که از پنس سوال شد چرا ترامپ زودتر اقدامی نکرد تا خشونت ها در ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 به پایان برسد، او گفت که نمی تواند درباره ی کارهایی که رئیس جمهوری در آن روز کرده است، توضیحی بدهد و به این نکته اشاره کرد که در روز 6 ژانویه ترامپ یا کاخ سفید هیچ ارتباطی با او برقرار نکرده است. معاون رئیس جمهور سابق که روز 6 ژانویه و در حین شکل گیری خشونت در ساختمان کنگره بود، گفت که اصلاً نترسیده است بلکه به دلیل مشاهدات خود سراپا خشم بوده است.
پنس ضمن اشاره به بخشی از کتاب خود که هفته گذشته در وال استریت ژورنال منتشر شد،‌ توضیح داد که آن روز با نظر مامور ارشد سرویس مخفی خود مخالفت کرده است که سعی داشته است در ابتدا معاون رئیس جمهوری را قانع به خروج از ساختمان کنگره کند. پنس قبول می کند که به نزدیکی محل کاروان خودروها برود تا در فضایی امن تر باشد اما وقتی به آنجا می رسد متوجه می شود کاروان خودروها آماده حرکت هستند.
پنس گفت: آنها ما را به سمت کاروان خودروها با درهای باز بردند و من متوجه شدم که خودروها را روی رمپ آماده حرکت کرده اند. من برگشتم و به مامور ارشد سرویس مخفی خودم گفتم «من سوار آن خودرو نمی شوم.»... تصورم این بود که اگر وارد آن خودرو شویم و در را پشت سرمان ببندیم، ممکن است کسی در ستاد سرویس مخفی به راننده دستور حرکت بدهد. من نمی خواستم شورشگران ببینند که کاروان خودروی معاون رئیس جمهوری ساختمان کنگره را ترک می کند. نمی خواستم این حس خوشایند را به آنها تقدیم کنم. پنس قرار است روز چهارشنبه و یک روز پس از انتشار کتاب زندگینامه ی خودنوشته‌اش «خداوند به من کمک کند»، در یک گردهمایی در شبکه سی ان ان حضور پیدا کند. 
برچسب ها: مایک پنس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها