به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۰۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۱۹ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۳۷۴۳۴

حمایت مختاباد از کمپین نه به یارانه نقدي

گروه فرهنگ و هنر: یکی از هنرمندان شناخته شده کشور از کمپین «نه به یارانه» و «آری به تولید ملی» حمایت کرد.
حمایت مختاباد از کمپین نه به یارانه نقدي
عبدالحسین مختاباد در ارتباط با حمایت از کمپین آری به تولید ملی گفت: من به همراه مجموعه‌ای از هنرمندان پیش از عید نوروز طی نامه‌ای انصراف خود را از دریافت یارانه نقدی اعلام کردیم تا به این طریق بتوان تولید ملی را در کشور افزایش داد. وی ادامه داد: هرچند در گذشته دولت امانتدار خوبی نبوده است، اما دولت جدید باید امانتدار خوبی باشد چرا که مردم از طرفی با گشاده‌دستی حقوق خود را می‌بخشند، ولیکن دولت با بخشندگی مردم چاله‌های خود را می‌کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه حاصل این انصراف از یارانه باید مستدل و مستند گزارش داده شود، افزود: به عنوان مثال اگر در سال 93 یک میلیون ایرانی از دریافت یارانه خود انصراف دادند، باید بدانند که این پول در چه قسمتی صرف شده است و این مصارف باید از طرف دولت گزارش داده شود تا مردم تشویق به انصراف از یارانه خود شوند که البته سابق بر این گزارشی در این خصوص داده نمی‌شد. این هنرمند اظهار کرد: اگر مصارف یارانه‌هایی که مردم انصراف می‌دهند، مشخص نباشد به عنوان مثال، خودم به عنوان کسی که انصراف داده‌ام، ترجیح می‌دهم که یارانه‌ام را اخذ کنم و به دست افرادی که نیازمند هستند و می‌شناسم، برسانم.

وی در ارتباط با اهمیت تولید ملی عنوان کرد: تولید ملی نیز در خلاء رخ نمی‌دهد و دولت باید ضمن ایجاد ساز و کار آن، گزارشی درباره آن نیز ارائه دهد. دولت باید بگوید اگر این مقدار از مردم یارانه نگرفته‌اند در ارتباط با افزایش تولید ملی هزینه شده است. ما باید اطلاعات خود را از این گزارش دریافت کنیم. مختاباد با اشاره به تشویق مردم در استفاده از تولیدات ملی گفت: به شرط افزایش کیفیت می‌توان مردم را به سمت کالای ایرانی و تولید داخلی سوق داد. این به این معناست که اگر کالای داخلی کیفیتی را که لازم است نداشته باشد مردم را به زور نمی‌توان به خرید کالای داخلی مجبور کرد. به عنوان مثال خودرویی که تولید داخل است اگر کیفیت نداشته باشد، هم با جان مردم بازی می‌کند و هم با سرمایه مردم و این خود از ترغیب مردم برای استفاده از تولید ملی کم می‌کند.

وی با اشاره به این که تولیدکننده داخلی باید پاسخ‌گوی اشتباهات خود باشد، گفت: مردم در کشورها پیشرفته نمود پرداخت مالیات‌های خود را در زندگی روزمره می‌بینند و پرداخت مالیات را از واجبات خود می‌دانند. این رابطه‌ای که بین دولت و مردم به وجود می‌آید باعث می‌شود تا مردم مانند فرزندی که پدر خود را دلسوز می‌یابد به دولت عشق بورزد و کاملا همکاری کند.
مرجع : ايسنا