به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۹ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۳۸۴۹۶

گفتگوی اوباما-کامرون در مورد اوکراین

گروه بين​الملل: نخست‌وزیر انگلیس در گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهور آمریکا ضمن تعهد به پرداخت یک میلیون پوند دیگر برای کمک به یک هیات نظارت در اوکراین بر سر همکاری با واشنگتن برای اعمال تحریم‌های احتمالی بیشتر علیه روسیه در صورت عدم اجرای تعهدات مسکو تحت توافق‌نامه ژنو نیز توافق کرد.
گفتگوی اوباما-کامرون در مورد اوکراین
به گزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال برگزاری مذاکرات ژنو برای کاهش تنش‌ها در اوکراین دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا طی یک تماس تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند. نشست ژنو که با حضور سرگئی لاو رف، وزیر امور خارجه روسیه و همتای آمریکایی‌اش جان کری، و همچنین

آندرئی دشچیتسیا وزیر امور خارجه اوکراین و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد به این نتیجه‌گیری رسید که همه تشکل نظامی غیر قانونی دراوکراین باید منحل شوند این در حالی است که براساس این توافق معترضان ضد دولتی اوکراینی تحت نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا بخشیده خواهند شد. در همین راستا کامرون عنوان کرد: انگلیس یک میلیون پوند دیگر برای حمایت از این هیات نظارتی و کمک به رسیدن به یک نتیجه نهایی پرداخت خواهد کرد.

وی در عین حال عنوان کرد که اگر روسیه به تعهداتی که در توافق ژنو داده، عمل نکند، اتحادیه اروپا و آمریکا باید اقدامات اولیه برای اعمال تحریم‌های احتمالی علیه روسیه را اتخاذ کنند. این دو مقام ارشد آمریکا و انگلیس در گفتگوی خود توافق ژنو بر سر بحران اوکراین را گامی رو به جلو خوانده اما در عین حال هشدار دادند که برای جلوگیری از تنش‌ها باید هر چه زودتر اقدامات اتخاذ شوند.
مرجع : ايسنا