به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۱۰:۱۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۰۶ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب : ۳۹۵۸۵
پيش‌بيني سرنوشت جام جهاني 2014

پلاتيني: قهرمان جام​جهاني برزيل يا آرژانتين

گروه ورزشي: رئيس اتحاديه فوتبال اروپا پيش‌بيني خود از قهرمان جام جهاني سال جاري در برزيل را اعلام کرد.
پلاتيني: قهرمان جام​جهاني برزيل يا آرژانتين
ميشل پلاتيني، رئيس اتحاديه فوتبال اروپا در يک کنفرانس خبري گفت که قهرمان جام جهاني 2014 قطعاً يک از دو غول فوتبال منطقه آمريکاي جنوبي خواهد بود. پلاتيني در مراسم معرفي برنامه بازي‌هاي يورو 2016 فرانسه در پاريس به خبرنگاران گفت: به نظر من قهرمان اين دوره جام جهاني يا تيم ملي برزيل است يا آرژانتين. برزيل بازيکنان بزرگي در سراسر جهان دارد، ضمن اينکه ميزبان بازي‌هاست. آرژانتين هم تيم قدرتمندي دارد، مثل تمام تيم‌هاي آمريکاي جنوبي.

رئيس يوفا در ادامه تاکيد کرد که تيم‌هاي اروپايي را هم نبايد در جام جهاني دست‌کم گرفت، به خصوص تيم‌هايي مانند آلمان، انگليس و فرانسه. البته او فراموش کرد از اسپانيا، عنوان مدافع عنوان قهرماني رقابت‌ها در جايگاه قدرت‌‌هاي فوتبال اروپا ياد کند. پلاتيني افزود: کسب قهرماني در اين جام جهاني براي تيم‌هاي اروپايي بسيار سخت خواهد بود اما مطمئناً شکست دادن تيم‌هاي ملي فرانسه، آلمان و انگليس کار آساني نخواهد بود. فشاري که فرانسه در يورو 2016 حس خواهد کرد بستگي به آن دارد که اين تيم در جام جهاني برزيل به چه چيزي دست پيدا کند.

وي خاطر نشان کرد:‌ اگر فرانسه بتواند در جام جهاني 2014 عملکرد و نتايج قابل‌قبولي کسب کند، سطح توقعات و فشاري که در يورو 2016 تجربه خواهد کرد به مراتب بالاتر مي‌رود و اين کاملاً منطقي است. بالعکس، اگر عملکرد اين تيم بد باشد، آن وقت سخت مي‌توان باور کرد که اين تيم دو سال بعد مي‌تواند قهرمان جام ملت‌هاي اروپا شود و از فشاري که روي اين تيم وجود دارد کاسته خواهد شد. تيم ملي فرانسه در گروه E جام جهاني 2014 با تيم‌هاي سوئيس، اکوادور و هندوراس همگروه است.