به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۵:۲۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۰ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب : ۴۰۰۸۸۰

مسیر دشوار بسکتبال ایران برای صعود به پاریس 2024

مسیر دشوار بسکتبال ایران برای صعود به پاریس 2024
گروه ورزشی: قرعه کشی جام جهانی بسکتبال 2023 روز گذشته در کشور مانیل برگزار شد و ایران در گروه G با تیم های اسپانیا، برزیل و ساحل عاج همگروه شد. 
این در حالی است که به نظر می رسد سایر تیم های آسیایی از جمله فیلیپین، ژاپن و چین در گروههای راحت تری قرار گرفته اند. 
جدا از اینکه درخشش در جام جهانی به عنوان بزرگترین رویداد بسکتبال جهان بعد از المپیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اهمیت این رویداد از آنجایی برای بسکتبال ایران دوچندان می شود که مهمترین و بهترین راه برای رسیدن به المپیک 2024 پاریس همین جام جهانی است. 
در دوره قبلی نیز ایران توانست به عنوان بهترین تیم آسیایی جام جهانی سهمیه المپیک توکیو را کسب کند و یکی از 12 تیم حاضر در این رویداد باشد.  
در این مسابقات هم باید هدف اصلی ایران معرفی خود به عنوان بهترین تیم آسیایی باشد که برای آن ابتدا صعود از گروه و قرار گرفتن بین 3 تیم برتر باید در اولویت باشد. بدون شک عبور از اسپانیا به عنوان قهرمان جهان کاری بسیار دشوار خواهد بود و برزیل نیز به عنوان یک تیم باتجربه و شناخته شده، می تواند یک نبرد دشوار برای ایران لقب بگیرد.  
اما رویارویی با ساحل عاج شاید تنها شانس ایران برای رسیدن به 24 تیم برتر جهان باشد؛ اگرچه نتایج دور نخست نیز در دور بعدی محاسبه خواهد شد. به هر حال تیم ملی بسکتبال ایران که همچنان حامد حدادی را به عنوان یک ستاره در ترکیب خود دارد، با هدایت یک مربی ایرانی باید هدف خود را صعود به المپیک 2024 قرار دهد؛ اگرچه سایر تیم های آسیایی نیز چنین هدفی را دنبال می کنند. 
قطعا اگر هر کدام از تیم های آسیایی بتواند به جمع 16 تیم برتر جهان راه پیدا کند، می تواند صعود خود به المپیک را تا حد زیادی قطعی کند، اما در صورت حذف همه آسیایی ها در مراحل قبلی کار کمی پیچیده خواهد شد.
برچسب ها: بسکتبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها