به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۲
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۴۰۰۹۳
رسانه‌هاي اصلاح‌طلب كه حامي اصلي دولت هستند مورد بی‌مهری دولت قرار گرفته‌اند

خبرگزاری دولت با دولت روحانی همراه نیست!

گروه سياسي: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: انبوه رسانه های مخالف دولت فعالانه در جستجوی نقیصه در کار دولتند و سعی می‌کنند اشتباهات دولت را بزرگ کنند و دستاویز تبلیغ علیه دولت قرار دهند، این خطری جدی است که باید چاره‌ای برای آن اندیشید.
خبرگزاری دولت با دولت روحانی همراه نیست!
به گزارش آنا، محمد جواد حق شناس با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف هر دولت که برای یک دوره مشخص نماینده ملت می‌شود، ایجاد یک ارتباط مستمر، پایدار،‌ منطقی و مبتنی بر یک ساختار درست با مردم است، گفت: طبیعی است برای انجام این وظیفه‌ باید علاوه بر استفاده از ابزار‌ها و روش‌های ارتباطی سنتی از تکنولوژی‌های روز نیز استفاده کند.

فضای ارتباطی کشور در انحصار مخالفان دولت است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: وقتی فضای مجازی به عنوان یک فضای مهم ارتباطی تعریف می‌شود غفلت از این فضا به زیان دولت خواهد بود، شاید زمانی ارتباط‌گیری و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مکتوب و یا امواج رادیو و تلویزیون کافی بود اما امروزه دولت علاوه بر استفاده از این وسایل ارتباطی سنتی باید از ابزارهای نوین ارتباطاتی نیز استفاده کند. اگر دولت استفاده از تکنولوژی ارتباطی جدید را باور داشته باشد می‌تواند ارتباطی مناسب با بدنه جامعه ایجاد کند.

وی ادامه داد: برخی ساختارهایی که از قبل نیز تعریف شده بود، مثل خبرگزاری جمهوری اسلامی و روزنامه ایران، ساختارشان در دوران احمدی‌نژاد به شدت لطمه دید، حضور تعداد زیادی از نیروهایی که با این فضا آشنا نبودند و به خاطر پایبندی عاطفی به دولت و یا به خاطر انگیزه‌های اقتصادی در این رسانه‌ها مستقر شدند دسترسی دولت را برای استفاده از این رسانه‌ها دچار مشکل کرده است.

حق‌شناس با بیان اینکه ارتباط دولت با بدنه اجتماعی ضعیف است، گفت: در حال حاضر فضای ارتباطی کشور در انحصار یک عده محدود است، این انحصار حتی دولت را از دسترسی مناسب به وسایل ارتباطی محروم کرده است، وسایل ارتباط جمعی مثل صدا و سیما که طبق آنچه تاکنون قاعده بود، می‌بایست در اختیار دولت قرار می‌گرفت از دسترس دولت خارج شده است.

دولت فیلترینگ را قبول ندارد اما نمی‌تواند آن را رفع کند
این عضو حزب اعتمادملی افزود: از طرف دیگر حوزه مجازی از دسترس دولت خارج شده است، علیرغم اینکه فضایی مثل مخابرات سرمایه‌اش را از پول تک‌تک مشترکین جمع کرده است، اما با یک روش ابهام آمیز تحت عنوان خصوصی‌سازی در اختیار سازمان‌هایی قرار گرفته که به هیچ وجه ماموریت‌شان ربطی به مخابرات ندارد، حتی امروز وزیر مربوطه هم برای رفع فیلترینگ و اجرای سیاست‌های خاص دولت در زمینه ارتباطات با مشکلات جدی در این حوزه مواجه‌ است.

مطبوعات اصلاح‌طلب مورد بی‌مهری دولت قرار گرفتند

حق‌شناس تصریح کرد: این مسائل در کنار عدم استفاده دولت از نیروهایی که او را قبول دارند و برای روی کارآمدنش هزینه داده‌اند موجب ضعف بیش از حد دولت در زمینه اطلاع‌رسانی شده است، بخش قابل توجهی از نیروهای مطبوعات که با مشی اصلاح‌طلبی برای روی کار آمدن دولت تلاش کردند، امروزه توسط بخش‌های مربوطه در همین دولت با بی‌مهری مواجه شده‌اند و فضای مناسبی در اختیار آنها قرار داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین دولت خود را از همه فضاها محروم ساخته و این لطمه زیادی به جایگاه ارتباطی‌اش با مردم زده است. حجم انبوهی از رسانه های مخالف دولت فعالانه در جستجوی یک نقیصه و مشکل در کار دولت هستند و سعی می‌کنند مشکلات و اشتباهات دولت را بزرگ کنند و دستاویز تبلیغ علیه دولت قرار دهند، این خطری جدی است که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

باربد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۱۲:۱۲
الهم عجل لولیک الفرج (223063)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۱۲:۵۸
رسانه های اصلاح طلب حامی دولت باید مشخص شود از کجا ارتزاق می شوند باید شناسنامه آنها مشخص باشد ، مشخص باشد که از دولت به عنوان نردبان یا رحم اجاره ای استفاده می کنند و یا واقعا حامی دولت و مردم هستند !
باید مشخص شود دفن مثلا یک جاسوس در کجای پازل حمایت از دولت و خدمت به مردم می گنجد !
تا جایی که ما می بینیم اکثر رسانه ها ، اصلاح طلب هستند و حتی از دولت کارت هدیه تشویقی هم می گیرند ! (223077)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۱۵:۰۳
همينو فقط ياد گرفتيد تا كم ميآريد مي‌گوييد: اين روزنامه ها و سايت ها از كجا ارتزاق مي‌كنند! و از زاويه تاريك و بيمار حاكم بر مغز شماها حتما از سيا و پنتاگون!! بنده خدا؛ برو روي دكه ها تا جوابتو بگيري!‌ اعتماد و آرمان و شرق 1000 تومان قيمت دارند، تيراژشون چند برابر رسالت و كيهان و ...كه قيمتشون 200-300 تومنه. مردم حامي اصلاح‌طلبا هستن و نهادهاي خاص و ... حامي نشريات افراطيون (223119)
pd
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۱۸:۱۸
این مطلب بنده بر اساس صحبت جناب رئیس جمهور بوده ! در ضمن همان قدرتی که وضعیت مالی آنها را تامین می کند ، همان قدرت هم همان روزنامه ها را خریداری می کند !!!
چرا آقای کواکبیان از فروش و تیراژ روزنامه اش خودداری کرد ؟ و می گفت مثل ناموس می مونه ؟ بعد شما بهتر از ایشون می دونی ؟ یا نکنه خودتون کواکبیان تشریف دارید ؟ (223171)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۱۷:۴۶
کافر همه را به کیش خود پندارد (223165)
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۱۳:۰۷
شبه دولتي ها بر مراكز فرهنگي و اقتصادي در دوران احمدي نژاد مسلط شده اند و با دارايي بيش از درآمد و بودجه دولت در برابر دولت قرار دارند كه بايد دولت با تهيه مستندات اين مراكز فساد را از دست آنها خارج نمايد و به بيت المال برگرداند (223080)
امید خراسانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۱۴:۱۹
مهمترین ، قویترین و پایدارترین نیروی مدافع دولت جوانان ، دانشگاهیان و سازمانهای اصلاح طلب هستند. با اقدامات انفعالی دولت وعدم استفاده از توان طرفداران واقعی خود ، افراطیون که همه مناصب حاکمیتی و پول و ثروت بی حساب و کتاب دارند به راحتی خواهند توانست دولت را ضربه کنند. دولت به هوش نیست متاسفانه . هشدار را باید جدی بگیرد (223102)
اوزن اوبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۱۶:۰۹
باید به به گفت به این دولت بااین جوونای ژوگول مگول که تو توهم آزادین! (223133)
اوزن اوبه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۰ ۱۶:۱۲
این آقا فعاله تا خرخره خورده گردنش می بینید این کجا درد جوونا را می فهمه! امثال اینها از جوونا به عنوان ابزار استفاده می کننن (223134)