به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۰:۲۷
 
۲۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۰۲۳۳
از شهرام گیت تا 170000000000000

چرا احمدی‌نژاد بازخواست‌ و محاكمه نمي‌شود؟

مردمی که هنوز از عوارض سوء غارت بیت‌المال توسط عوامل مافیایی در دوره‌ي دولت سابق در رنج و عذاب هستند، بر چه اساسی اقناع شوند که از حق مسلم خویش صرف نظر کنند؟
چرا احمدی‌نژاد بازخواست‌ و محاكمه نمي‌شود؟
گروه سياسي: علی نظری، نماینده مجلس ششم در یادداشتی در سايت انصاف نیوز نوشت: من با پنجاه سال سن و سی سال سابقه‌ي مطبوعاتی قادر به خواندن عدد بالا نبودم، عددی که رقم چک سازمان تامین اجتماعی در وجه بابک زنجانی را نشان مي‌دهد. چک مزبور با این رقم شگفت انگیز را معاون اول روحانی افشا کرد تا بار دیگر گوشه ای از روابط مسولین دولت احمدی‌نژاد با بابک زنجانی برملا شود.

آیا وقت آن نرسیده است که دستگاههای حسابرسی - نظارتی کشور توضیحی از رییس جمهور سابق (سر سلسله‌ي پاک ترین دولت بعد از انقلاب!) بخواهند که بر اساس کدام معاهده‌ي تجاری و انجام کدامین معامله، هفده هزار میلیارد تومان، پول میلیون‌ها بیمه شده‌ي تامین اجتماعی در اختیار بابک زنجانی قرار داده شده است؟ در محاسبه ای سرانگشتی مي‌توان دریافت که این رقم معادل 6 ماه یارانه‌ي مردم یا معادل بودجه‌ي عمرانی سال 1392 است.

تصور کنید، اگر یکصد هزارم این مبلغ در زمان خاتمی توسط کارمندان دولت حیف و میل شده بود، تاکنون هزاران بیانیه علیه اصلاح طلبان صادر شده بود و بارها کفن پوشان عزیز به صورت خودجوش در تعرض مقامات دولتی به بیت المال مرثیه سرایی کرده بودند. از سوی دیگر رسانه‌هاي افراطی هم با گوشزد کردن روایت تکان دهنده ماجرای برخورد تاریخی مولای متقیان و برادرش عقیل به عنوان نماد حافظین بیت المال مسلمین فریاد مي‌زدند، که ایها الناس بیایید تا دسترنج ملت مظلوم را از دولتمردان بازستانیم. اما از آنجا که این تاراج بیت المال در دولت اصول گرای دهم صورت گرفته است، با زیرکی از کنار آن مي‌گذرند تا آتش خشم ملت علیه اصول گرایان دولت سابق مشتعل نشود.

در گذشته هنگامی که ماجرای شهرام جزایری رسانه ای شد، جریان ضداصلاحات به علت اینکه در لیست کمک‌هاي جزایری به مقامات کشور نام چند نماینده‌ي اصلاح طلب مطرح بود، تا مدت‌ها «شهرام گیت» را بسان چماقی بر سر اصلاح طلبان کوبیدند، در حالی که شهرام جزایری محصول لابی‌هاي اصولگرایان مجلس ششم در کمیسیون اقتصادی بود. در قضیه‌ي شهرام جزایری فردی از سرمایه‌ي شخصی به جمعی کمک‌هاي مالی اراِیه کرده بود ولی بابک زنجانی و حامیانش پول نفت را غارت کردند. اینجاست که ضرب المثل یک بام و دو هوا مصداق پیدا مي‌کند.

با پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری پرده از ماجرای چپاول بیت المال و فساد گسترده در دوره‌ي دولت دهم برداشته شد، دولت و روزنامه‌هاي اصلاح طلب که به افشای گوشه ای از مفاسد 8 ساله‌ي دوره‌ي احمدی‌نژاد پرداختند، به سیاه نمایی متهم شدند! در حالی که به قول آیت الله هاشمی رفسنجانی هنوز مطلبی در باره‌ي تخلفات اقتصادی دولت دهم گفته نشده است!

آزادی معاون اول دولت سابق با قید وثیقه و همچنین اتهام برخی از دولتمردان گذشته در پرونده‌هاي مفاسد اقتصادی که در محاکم قضایی مفتوح است، حکایت از دستبرد گسترده در دوره یدولت گذشته به بیت المال مسلمین داشته است. با این وجود تاکنون رییس جمهور سابق به هیچ مرجع قضایی پاسخگو نبوده است و هیچ یک از اصول گرایان متنفذ در قوای سه گانه احمدی‌نژاد را بازخواست نکرده اند! با وجود آن همه مفاسد گسترده، برخی از کانون‌هاي افراطیون در پی دعوت مجدد از رییس دولت دهم برای حضور در انتخابات آتی هستند!

شایان توجه است، برخی از نزدیکان احمدی‌نژاد اخیرا به نیابت از افکار عمومی وی را برنده‌ي بلا منازع انتخابات ریاست جمهوری 96 دانسته اند! انگار نه انگار که در دوران 8 ساله‌ي دولت‌هاي نهم و دهم اقتصاد کشور در پرتگاه قرار گرفت! هزاران میلیارد تومان پول بی زبان ملت توسط بابک زنجانی‌ها به یغما رفت، ولی انگار هیچ کس تمایل ندارد فایل‌هاي چپاولگری نورچشمی‌هاي دولت سابق را بگشاید و به رخ «معجزه هزاره‌ي سوم» بکشد. هر چند شاید عده ای بر این تصور هستند که مردم ایران از حافظه‌ي تاریخی برخوردارند و مفاسد - اختلاس‌هاي مدیران تحت امر احمدی‌نژاد هنوز در حال رسیدگی است، را از یاد برده اند؟ پرونده‌هاي مفتوح مقامات دولت دهم در دادگاه‌ها جایی برای حافظه‌ي تاریخی تند و کند ندارد.

با آن حجم انبوه پرونده‌هاي رنگارنگ اختلاس، هنوز حسابرسی عادلانه ای از مقامت دولت سابق صورت نگرفته است تا افکار عمومی به اجرای قاطعانه‌ي عدالت در برخورد با غارتگران بیت المال امیدوار باشند. اگر احمدی‌نژاد یک بار برای ادای توضیحات به مراجع قضایی احضار مي‌شد و راجع به چگونگی پیدایش بابک زنجانی توضیحاتی مي‌داد، التیام یا مرحمی بر آلام افکار عمومی بود. سرپوش گذاشتن روی خلاف ها، قانون شکنی‌هاي دولت احمدی‌نژاد، به نوعی هموار کردن مسیر برای غارتگران بیت المال در آینده است.

در صورت عدم برخورد قاطع مقامات قضایی با مفسدان اقتصادی این قماش از غارتگران بیت المال جری تر مي‌شوند که راه‌هاي گریز از مجازات و پاسخگویی برای دانه درشت‌ها و مجرمان اقتصادی در این سیستم امکان پذیر است. البته باید به بیش از 73 میلیون نفری که در مرحله‌ي جدید ثبت نام یارانه ها، از نام نویسی برای دریافت یارنه‌ها انصراف ندادند، خرده گرفت. هر چند که دولت روحانی به انصراف گسترده‌ي مردمی در ثبت نام اخیر امید داشت اما خروجی این اقدام بر خلاف تصور دولت بود. اما با اتفاقات ناخوشایند وقوع مفاسد اقتصادی در دولت قبلی چگونه انتظار داریم، مردم از ثبت نام دریافت یارانه استنکاف کنند؟!

مردمی که هنوز از عوارض سوء غارت بیت المال توسط عوامل مافیایی در دوره‌ي دولت سابق در رنج و عذاب هستند، بر چه اساسی اقناع شوند که از حق مسلم خویش صرف نظر کنند؟ وقتی کسی نمی تواند به احمدی‌نژاد و یارانش، بگوید بالای چشمشان ابروست، با کدام توجیه بخواهیم که مردم از یارانه‌ي ماهیانه‌ي خویش چشم پوشی کنند؟

[* آقای احمدی‌نژاد شهریورماه سال 91 در پاسخ به این درخواست مجری شبکه یک تلویزیون که از او خواست تا یکی از حرف‌هاي دوره سکوت را بگوید، تاکید کرد: "به خدا این دولت پاک ترین دولت تاریخ کشور است پاک ترین است".]