به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۴۰۵۲۲
در آستانه ديدار حساس فولاد با السد قطر؛

هجمه ناجوانمردانه به فولاد توسط دلالان فوتبال

گروه ورزشي: در آستانه ديدار حساس فولاد با السد قطر در مرحله يك شانزدهم نهايي ليگ قهرمانان آسيا، انتشار خبری جعلي مربوط به تخلف چهار بازیکن فولاد و جعل اسناد برای دریافت کارت معافیت با واکنش روزنامه حامی پرسپولیس مواجه شده و روزنامه پیروزی با ذوق‌زدگي و با استفاده از تیتر "فولاد،‌ یوونتوس ایران" به این مسئله پرداخته و این سوال را مطرح کرده که آیا در فوتبال ایران نیز مانند فوتبال ایتالیا با قهرمان متخلف برخورد می‌شود یا خیر؟ یوونتوس به خاطر تخلفات گسترده و افشای این تخلفات به یک دسته پایین تر سقوط کرد.
هجمه ناجوانمردانه به فولاد توسط دلالان فوتبال
نكته مهمتر اينكه انتشار اين خبر در آستانه ديدار حساس فولاد با السد قطر در ليگ قهرمانان آسيا است و در حاليكه سه نماينده ديگر ايران در اين مسابقات حتي از صعود به مرحله بعدي بازمانده و فقط فولاد با شايستگي موفق به صعود شده، به نظر مي‌رسد اين حاشيه‌پردازي ناجوانمردانه توسط دلالان دو تيم سرخابي باشد كه در اكثر روزنامه‌هاي كشور حضور فعال داشته و همواره از كاه، كوه مي‌سازند.

در همين حال فارس نوشت: حراست فدراسیون فوتبال به دنبال رد یا تائید شایعه‌ای است که گفته می‌شود تعدادی از بازیکنان فولاد خوزستان و یکی از بازیکنان پیکان با کارت‌های پایان خدمت جعلی برای تیم‌های‌شان بازی کرده‌اند.
در حالی که تب فوتبال باشگاهی در کشورمان فروکش کرده و فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر شده و پیکان هم توانست به عنوان آخرین تیم جواز حضور در لیگ برتر را به دست بیاورد اما حاشیه‌ای جدید در فوتبال به وجود آمده که اگر قطعیت پیدا کند شاید شاهد سونامی تازه‌ای در فوتبال کشورمان باشیم. چندی قبل خبر رسید گروهی در اهواز دستگیر شده اند که برای افراد مختلف سابقه حضور در جبهه را به صورت ساختگی تهیه کرده‌اند و بر همین مبنا موجبات معافیت فرزندان آنها را فراهم آورده‌اند. طبق شنیده‌ها با متلاشی شدن باندی که در تهیه و تولید کارت‌های جعلی پایان خدمت نقش داشته اسامی تعدادی از بازیکنان فوتبال هم لو رفته که آنها گویا با کارت‌های پایان خدمت جعلی در لیگ برتر فعالیت می‌کردند که اگر این موضوع اثبات شود شاید باید شاهد اتفاقات تازه‌تری در این زمینه باشیم.

طبق شنیده‌ها «ب . ر»، «آ. الف»، «س. الف» و «ف. د» بازیکنان تیم فولاد بازیکنانی هستند که از آنها به عنوان کسانی که از این کارت‌های پایان خدمت استفاده می‌کردند نام برده می‌شود. «س . ح» بازیکن تیم پیکان هم دیگر بازیکنی است که گفته می‌شود شرایطی مشابه بازیکنان فولاد داشته است.

در همین زمینه با حسین ابن‌قاسم سرپرست تیم فوتبال خوزستان تماس گرفتیم که او در این باره گفت: تیمی که قهرمان می‌شود معمولا خیلی‌ها می‌خواهند برایش حاشیه و دردسر درست کنند اما من با قاطعیت می‌گویم این موضوع صحت ندارد چرا که اگر بازیکنان ما دچار این مشکل بودند چطور اینقدر راحت و بدون دردسر سفرهای خارج از کشور انجام می‌دهند؟ الان دیگر شرایط مثل گذشته نیست که کارها دست‌نویس انجام شود و خوشبختانه همه چیز الکترونیک شده و جای خطا باقی نمی‌گذارد.

ابن قاسم، اظهار داشت: برخی دیده اند فولاد قهرمان لیگ شده و در لیگ قهرمانان آسیا هم صدرنشین گروه خود شده می خواهند با مطرح کردن این گونه اخبار تیم ما را در آستانه بازی حساس با السد به حاشیه ببرند. ابن قاسم ادامه داد: اگر بازیکنان تیم متوجه چنین شایعاتی شوند آیا به این فکر کرده اید که چطور می شود این تیم را جمع کرد. خدمت آنهایی که فکر می کنند فولاد از طریق غیر قانونی قصد داشته برای بازیکنانش مجوز خروج از کشور بگیرد بگویم که من سال ها در جبهه حق علیه باطل جنگیده ام. بنده زیر نظر دکتر چمران بوده ام. برای پسر خود دنبال معافی نبوده ام. کسانی که چنین افکاری دارند می خواهند همه چیز را زیر سوال ببرند. مگر می‌شود حوزه نظام وظیفه و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و اداره گذرنامه به همین راحتی به کسی مجوز خروج از کشور بدهد؟
سرپرست فولاد تاکید کرد: آن عده از رسانه هایی که اسم بازیکنان فولاد را آورده اند هنوز این قدر اطلاعات ندارند که برخی از این بازیکنان اصلا زمان اعزام به خدمت سربازی یا اقدام برای معافی در استان خوزستان نبوده اند.

رضا رهقی، سرپرست تیم فوتبال پیکان هم در مورد شایعه استفاده «س . ح» بازیکن این تیم از کارت پایان خدمت جعلی افزود: من از این موضوع بی‌اطلاع هستم اما ما کارت پایان خدمت این بازیکن را به کمیته مسابقات ارجاع دادیم و فکر می‌کنم حالا که با فوتبال پاک توانسته‌ایم راهی لیگ برتر شویم. این سناریو و سریال جدید را به راه انداخته‌اند تا کار ما را کم اجر جلوه دهند. ما اگر بازیکن دانشجو هم جذب کنیم حتما از دانشگاه مورد نظرش استعلام او را می‌گیریم. این مسائل شایعات پوچی است که علیه ما به راه انداخته‌اند. پیکان تیم باسابقه‌ای در ارائه مدارک و کنترل آن است و ما همیشه استعلام‌های لازم را برای بازیکنانمان کسب می‌کنیم.

در همین رابطه با محمد حسین حمیسی، رئیس حراست فدراسیون فوتبال هم تماس گرفتیم و او گفت: برای من جالب است این خبر چطور منتشر شده! چرا که آقای آیت‌اللهی قصد داشت این خبر پنهان بماند و رسانه‌ای نشود اما باید بگویم که ما این خبر را شنیده‌ایم و در حال پیگیری آن هستیم اما هنوز صحت و سقم آن بر ما هم مشخص نیست و همه چیز در حد حرف است. فعلا 48 ساعت است که این خبر به ما گفته شده و مشغول پیگیری هستیم و هنوز نمی‌‌دانم چقدر زمان لازم است که این موضوع تائید یا تکذیب شود. ما در حال گرفتن استعلام از ارگان‌های ذیربط هستیم و دست ما نیست که بدانیم کی و چه زمانی این خبر تائید یا رد خواهد شد. هر چند که بعید می‌دانم چنین موضوعی صحت داشته باشد اما ما بر حسب وظیفه‌مان این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا رفع شبهات انجام شود. هر نتیجه ای هم حاصل شود آن را به اطلاع فدراسیون فوتبال می رسانیم تا آن ها درباره آن تصمیم بگیرند. فکر می‌کنم تا 10 الی 15 روز آینده بتوانیم پاسخ این شنیده‌ها را بدهیم و مشخص شود چنین موضوعی وجود دارد و یا شایعه است. به هر حال تا مشخص شدن قطعی این خبر نمی‌توان گفت که این شایعه صحت دارد یا نه.

حالا باید دید که تکلیف این پرونده جنجالی در صورت صحت آن به کجا خواهد رسید و باید دید این شنیده‌ شایعه است و یا صحت دارد. باید دید اگر این قضیه صحت داشته باشد آیا این پرونده هم مطابق سایر پرونده‌های جنجالی فوتبال شامل مرور زمان و به فراموشی سپرده خواهد شد و یا برخورد قاطعانه‌ای با متخلفان صورت می‌گیرد و اگر این موضوع شایعه باشد بهتر است مقامات ذیربط با شایعه‌پردازان برخورد قاطعی انجام دهد تا به راحتی با آبرو و حیثیت باشگاه‌های فوتبال بازی نشود. هر چند که اگر این موضوع ثابت شود شاید تغییراتی در بالا و پایین جدول رخ بدهد.

خطري باشگاه فولاد را تهديد نمي‌کند

اسماعيل عسگريان معاون اجرايي باشگاه فولاد درباره ماجراي دستگيري يک باند جعل کارت پايان خدمت در اهواز که گفته مي‌شود نام چند بازيکن فولاد هم در جمع مشتريانش هستند، گفت: فکر نمي‌کنم چنين چيزي وجود داشته باشد. اگر کارت معافيت يا پايان خدمت بازيکنان ما فاقد اصالت بود از سوي سازمان ليگ و مراجع ذي‌صلاح تاييد نمي‌شد.

به گزارش ايسنا، وي در ادامه با شايعه خواندن اين ماجرا گفت: کارت‌هاي معافيت و پايان خدمت بازيکنان ما در دسترس است و ما حاضريم که اصالت آنها را اثبات کنيم. عسگريان همچنين گفت: اگر فرض کنيم که اين مساله صحت داشته باشد و تخطي صورت گرفته است، باز هم خطري فولاد را تهديد نمي‌کند.

معاون اجرايي باشگاه فولاد در ادامه درباره ديدار پيش‌روي اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا، گفت: اوضاع ما خوب است و اميدواريم که وقتي از قطر باز مي‌گرديم شايعات هم از اطراف ما دور شده باشد. ما هميشه از شايعات فرار مي‌کنيم.
تيم ملي به ملي‌پوشان فولاد اجازه داد که اين تيم را در بازي برابر السد قطر همراهي کنند. عسگريان در اين باره گفت: دست کي‌روش درد نکند! از او و سازمان ليگ به خاطر اين کار تشکر مي‌کنيم. وي در پايان گفت: فردا (يکشنبه) عازم تهران هستيم و دوشنبه به قطر مي‌رويم. پيروزي برابر السد کار دور از دسترس نيست و ما مي‌توانيم کار را در آنجا يکسره کنيم.

علی
United Kingdom
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۵:۳۷
بهار اینقدر از تیم فولاد طرفداری نکن
حق همهی تیم ها تو لیگ یکسان است
اگر تخلفی شده باید بررسی بشه (223704)
فولاد آسیایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۶:۴۰
اتفاقا باید حمایت کنه...
چون همه سایت های دیگه دارن عوام فریبی می کنن (223731)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۵:۴۱
بيچاره‌ها آتيش گرفته اند كه يك تيم جوان و بي حاشيه قهرمان شده و در آسيا هم بهترين تيم ايراني است. حالا اينگونه و ناجوانمردانه مي خواهند انتقام بگيرند. واقعا حاشيه فوتبال ايران با اين همه دلال بسيار فاسد است. (223705)
مهرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۹:۳۷
خدا پدر و مادرتو بیامرزه .. (223824)
افشین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۵:۵۶
بهار جان عکس العمل شما نسبت به این خبر کند بود داشتیم نگران میشدیم. (223712)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۶:۲۱
منم امیدوارم باشگاه فولاد مقصر نباشه ولی اگر بود باید با در برخورد با فساد از مصلحت اندیشی دوری کنیم (223719)
مریم عشق فولاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۶:۴۱
مطمئن باش نیست و این موضوع فقط از روی حسادت و خراب شدن کاسبی برخی حضراته که دیگه حناشون واسه مردم رنگی نداره و خانه نشین شدن (223735)
خسته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۶:۲۳
زبونم لال اگه اتفاقی واسه فولاد بیافته سایت بهار مشکی پوش میشه :-) :-) :-) (223720)
فوتبالی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۶:۲۹
تذکر:لطفا به خاطر حمایت از فولاد به تیم های دیگه و هوادارانش توهین نکنید وگرنه سایتتون با تحریم مواجه میشه
شاید عدهای به لحاظ سیاسی با شما همراه باشن ولی در نظرات فوتبالی با شما به هیچ لحاظ هم عقیده نیستند.شما هم بهتره به تخصص اصلیتون برسین تا بعضی از اخبار با فاصله یک روز تاخیر بالا نیاد (223724)
رضا عزیزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۶:۳۹
چیه چی شده چرا ناراحتی؟
حالا که یک سایت داره حرف حق رو میزنه براش شاخ و شونه می کشی؟
فولاد امثال تو لیگ زیر 13، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قهرمان ایران شد، حتما این تیم ها هم سرباز فراری داشتند؟؟؟
یکم حرفه ای باشین و دنبال واقعیت ها، آخه کدوم باشگاه هست که این همه موفقیت داشته باشه؟
من با رویکرد بهارنیوز در حمایت از تیم های فوتبالی و حرفه ای ایران کاملا موافقم و مطمئنم که مدیران این سایت خود از تمامی مسائل فوتبال آگاهی خوبی دارند.
به امید برملاشدن و برچیده شدن هرچی دلال و ... (223730)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۶:۵۷
بهار عزیز ادم شک می کنه بعضی اوقان بهت خیلی یه طرفه و تابلو از یه چیزی حمایت می کنی هم تو قضیه کیروش هم تو قضیه فولاد (223746)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۷:۱۱
متاسفانه روزنامه هاي ورزشي، مطبوعات سالم نيستند. (223755)
کنترل پروژه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۷:۴۰
فولاد تیمی قابل احترام و دست داشتنی است.
اما مهمتر از هر مقوله ای قانون و قانون مداری است.
اگر تخلفی رخ داده باید با قاطعیت کامل و مطابق با موارد مشابهی که پیش از این وجود داشته برخورد بشه.
ضمن اینکه این برخورد باید با تیم سپاهان هم که در نیم فصل اول از یکی از بازیکنان مورد نظر بهره مند بوده صورت بگیره.
در ضمن بهار جان این تخلف چه ربطی به مسابقات لیگ قهرمانا آسیا داره؟! (223770)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۹:۳۲
برای دایی و استیلی متاسفم... (223821)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۲۳:۴۹
برای خودت متاسف باش . تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها (223954)
معرکه نگیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۲۳:۵۳
چه ربطی داشت !!!
گناه کرد در بلخ آهنگری ، به شوشتر زدند گردن مسگری ! (223956)
تاریخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۱۹:۳۸
بهار این همه هجمه ناجوانمردانه!!! به تیمهای دیگه شد کجا بودی شما اون موقع؟ خیلی دیگه داری متعصبانه به قضیه فولاد مینگری!حالا بپا فولاد مث اون سال باز سقوط آزاد نکنه تیم بی حاشیه ای که اگر 5درصدقرمز و آبی حاشیه داشت منهدم میشد (223825)
این
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۲۱:۵۳
داری شورشو درمیاری با این فولادت همچین تحفه ای هم نیست (223876)
آریوبرزن
Canada
۱۳۹۳/۰۲/۱۳ ۲۳:۰۲
درود
من واقعا در عجبم از این دوستانی که آگاهانه یا نا آگاهانه و مستقیم یا غیر مستقیم از جوی که نا جوانمردانه آن هم قبل از بازی با السد علیه فولاد تنها نماینده ایران در اسیا راه افتاده حمایت میکنند.
اینها بجای حمایت از فولاد به عنوان نماینده ایران از اسیا تیشه به ریشه اون میزنن جای تاسف داره.چطور تو این چند سال اخیر کسی حرفی نمیزد اونوقت الان زبان باز کردن.
خوبه همه کارتها الکترونیک هستش اگه تخلفی بوده حتما تو لیگ دنبالش می کردن که قهرمان نشه (223929)