به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۸ - ۱۸:۴۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۴۰۷۷۵

2 اعدامی در همدان بخشیده شدند

گروه جامعه: رییس زندان مرکزی همدان گفت: با اعلام رضایت اولیای دم، دو زندانی محکوم به قصاص نفس در همدان، از طناب دار رهایی یافتند.
2 اعدامی در همدان بخشیده شدند
ˈعلی عزیزي روز دوشنبهگفت: پس از 20 روز تلاش مدیر، واحد مددکاری، و شورای حل اختلاف زندان مرکزی همدان،رضایت شکات اولیای دم دو مددجو به نام های ˈح - م و ج - ه که به جرم قتل نفس به ترتیب به مدت بیش از 3.5 و 4.5 سال در زندان مرکزی همدان تحمل حبس کرده و محکوم به قصاص نفس شده بودند در این هفته گرفته شد. وی اظهارکرد: کارشناسان زندان همدان، با بررسی رفتار و عملکرد این دو زندانی و پی بردن به اینکه آنان اصلاح شده و احتمال انجام مجدد تخلف از سوی آنها بسیار کم است اخذ رضایت از اولیای دم را در دستور کار خود قرار دادند.

عضو شورای حل اختلاف همدان گفت: مددجوی نخست با عنوان ˈح-مˈ در یک درگیری فیزیکی در منطقه حاشیه ای شهرهمدان با استفاده از سلاح سرد اقدام به قتل کرده بود و متهم دوم ج - ه نیز در درگیری در شهر کبودرآهنگ طرف مقابل را با چاقو به قتل رسانده بود. عزیزی افزود: دو ماه پایانی پارسال با همکاری و همت مجموعه زندان همدان و تلاش شورای حل اختلاف سه قاتل هنگام اجرای حکم اعدام و یک قاتل پیش از اجرای حکم از طناب دار رهایی یافتند. وی گفت: برنامه شورای حل اختلاف و مدیریت زندان همدان اخذ رضایت اولیای دم شش محکوم به اعدام تا نیمه نخست امسال است.
مرجع : ايرنا