به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۶ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۴۰۹۰۰

روند انتخاب دبیر جشن خانه سینما

گروه فرهنگ وهنر: رئیس هیات مدیره خانه سینما با تاکید بر اینکه توجه و حساسیت بر روی جشن شانزدهم خانه سینما بسیار زیاد است گفت: محمد بزرگ‌نیا به اتفاق آرا اعضای هیات مدیره خانه سینما به عنوان دبیر این جشن انتخاب شد.
روند انتخاب دبیر جشن خانه سینما
فرهاد توحیدی درباره روند انتخاب دبیر شانزدهمین جشن خانه سینما بیان کرد: بحث‌های مربوط به انتخاب دبیر را طی سه جلسه رسمی هیات مدیره خانه سینما به سرانجام رساندیم. این در حالی است که جشن شانزدهم که پس از حدود سه سال و بعد از بازگشایی خانه سینما برگزار می‌شود، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. سخنگوی خانه سینما در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه در سال‌های 90 و 91 جشن خانه سینما برگزار نشد‌، تصمیم بزرگ این بود که شیوه برگزاری جشن امسال چه باشد؟ بنابراین دبیر این جشن باید از ویژگی‌هایی برخوردار می‌بود که این موضوع اولین مساله‌ای بود که درباره آن بحث کردیم.

توحیدی تصریح کرد: هیات مدیره خانه سینما علاقه‌مند باشد دبیری‌، جشن خانه سینما را اداره و خانه سینما را هم نمایندگی کند که از وجهه هنری لازم برخوردار و در میان سینماگران هم از حسن قبول برخوردار باشد. او افزود: در این راستا تلاش کردیم و گزینه‌های مختلفی را بررسی کردیم که حتی شاید امسال اولین دبیر خانم را هم برای جشن خانه سینما انتخاب کنیم، اما در نهایت در میان نامزدهایی که در هیات مدیره مطرح شدند‌،‌ آقای بزرگ‌نیا از جمیع جهات از رای بالاتری برخوردار بود و به عنوان دبیر جشن شانزدهم خانه سینما انتخاب شد.

توحیدی در پاسخ به اینکه آیا در این جلسات برای بررسی فیلم‌هایی که در سال‌هایی برگزار نشدن جشن تولید شده‌اند تصمیم گیری شده است یا خیر؟ اظهار کرد: نظر هیات مدیره خانه سینما بر این است که این فیلم‌ها باید به نحوی دیده شوند و فعلا مساله این است که این دیده شدن چه طور باشد و سهم تولیدات سال‌های 90 و 91 در سینما چطور ادا شود. او با اشاره به اینکه تصمیم گیری درباره این مساله به بعد از انتخاب دبیر و شورای سیاست گذاری موکول شد‌، گفت: نکته مهم این است که همه دوستان بر اینکه فیلم‌های این دو سال دیده شوند و به نوعی بررسی شوند تاکید داشتند.

وی ادامه داد: البته این در حالی است که از مرداد سال گذشته تا امسال حدود 120 عنوان فیلم وجود دارند که این مشکل فنی را برای جدول نمایش فراهم می‌کند و باید حل شود. اما در این‌باره پس از انتخاب شورای سیاست‌گذاری و مدیر اجرایی تصمیم‌گیری می‌شود. توحیدی در پاسخ به اینکه آیا بحثی برای مکان برگزاری جشن هم صورت گرفته است یا خیر؟ به ایسنا گفت: از مرداد ماه کم کم گزینه‌های برگزاری مراسم بررسی می‌شوند، اما به طور طبیعی محل برگزاری جشن خانه سینما از مکان‌هایی که در سال‌های اخیر برای اختتامیه این جشن یا به طور کلی جشن‌های سینمای ایران استفاده می‌شدند خیلی دور نیست.
مرجع : ايسنا