به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ - ۰۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۵ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۴۱۲۲۰۹

کابینت مدرن

گروه کسب و کار: کابینت مدرن بر اساس سبک مدرن طراحی شده است‌. ‎یکی از مشخصات اصلی این طرح سادگی در طراحی و پرهیز از شلوغ کاری می‌باشد‌. ‎سطح درب‌ها صاف و یکدست بوده و خطوط برش مستقیم می‌باشد‌.
کابینت مدرن
کابینت مدرن
کابینت مدرن بر اساس سبک مدرن طراحی شده است. یکی از مشخصات اصلی این طرح سادگی در طراحی و پرهیز از شلوغ کاری می‌باشد. سطح درب‌ها صاف و یکدست بوده و خطوط برش مستقیم می‌باشد.درب‌های حکاکی شده، ستون، سرستون و تاج در این کابینت جایی ندارند. در طراحی کابینت مدرن نیاز به رعایت اصول قرینگی نیست و به طور کلی اصل بر سادگی و مینیمال بودن است و در این سبک قرار نیست طراحی و چیدمان به روش سبک کلاسیک قرینه باشد.یعنی مهم نیست که یک طرف کار شبیه طرف دیگر کار باشد. شما می‌توانید ‎کابینت‌ها را به صورت پله ای ساخته و با ایجاد شکست، تغییر ارتفاع در بعضی از یونیت‌ها به کار، زیبایی سبک مدرن را اضافه کنید.

طراحی کابینت مدرن
کابینت در طراحی آشپزخانه نقش مهمی دارد و تا حدود زیادی زیبایی یک آشپزخانه را کابینت‌های آن مشخص می‌کنند، بنابراین در طراحی کابینت آشپزخانه باید نکاتی را مد نظر قرار داد تا در نهایت بتوان یک کار شیک متناسب با کل فضا اجرا کرد.
یکی از نکات مهم طراحی کابینت مدرن و کلا کابینت آشپزخانه توجه به ابعاد و متراژ فضایی است که در اختیار دارید. هر چقدر متراژ آشپزخانه بزرگ‌تر باشد انتخاب مدل و سبک کابینت راحت تر است ولی هر چقدر فضای آشپزخانه کوچک تر باشد انتخاب کابینت سخت تر است زیرا هر طرح و مدلی در این فضا قابل اجرا نمی باشد یا اگر اجرا شود آن زیبایی که باید در نهایت داشته باشد را به ما نمی دهد بنابراین برای اینچنین آشپزخانه ای انتخاب کابینت مدرن هوشمندانه تر است چون کابینت مدرن طراحی ظریفی دارد و همان طور که گفتیم خبری از ستون و سرستون و تاج و غیره نیست و یک ظاهر ساده و مرتب دارد که فضا را دلبازتر و بزرگ‌تر نشان می‌دهد  در نتیجه نیاز به یک فضای بزرگ نیست یکی دیگر از نکاتی که در طراحی کابینت نقش مهمی دارد توجه به سبک و سیاق کلی دکوراسیون داخلی آن فضایی است که قرار است کابینت در آن اجرا شود کابینت یکی از بخش‌های اصلی یک خانه است. بنابراین داشتن تناسب کابینت با آشپزخانه و کل خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. انتخاب کابینت مدرن بهترین گزینه برای خانه‌هایی است که دارای سبک مدرن هستند. به این شکل که سقف و دیوارها به دور از هر گونه نقش و نگار و طرح‌های سنتی است و برای دکور خانه از پرده‌های حریر ساده بدون والان‌های سلطنتی و مبل‌های راحتی و غیر استیل استفاده شده باشد.
کابینت مدرن می‌تواند به راحتی با دیگر المان‌ها و، وسایل خانه هماهنگ شود و علاوه بر این،این مدل کابینت همیشه ترند هست و به اصطلاح هیچ گاه از مد نمی افتد.رنگ کابینت یکی دیگر از نکاتی است که در طراحی کابینت باید مورد توجه قرار گیرد. تا آشپزخانه ظاهری ایده آل و زیبا داشته باشد و با دیگر اجزا خانه هماهنگ باشد.



رنگ کابینت مدرن
همان طور که گفته شد رنگ نقش مهمی در دکور خانه و آشپزخانه دارد. به خصوص که امروزه اکثر آشپزخانه‌ها بدون درب و باز طراحی می‌شوند و کل اجزا آشپزخانه به راحت قابل رویت هستند بهتر است که رنگ کابینت آشپزخانه حتما با دیگر فضاهای خانه تناسب داشته باشد. تنوع رنگی کابینت مدرن بسیار بالاست و شما به راحتی می‌توانید رنگ کابینت را با دکور خانه ست کنید سفید، طوسی،سبز، مشکی، قهوه ایی و کرم از محبوب ترین رنگ‌های این سبک به شمار می‌روند و شما می‌توانید از آن‌ها به صورت تک رنگ یا دو رنگ در کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید. در بین رنگ‌های کابینت مدرن، رنگ‌های سفید و طوسی به علت هماهنگی با دیگر المان‌ها
و ست شدن آسان آن توانسته نظر بیشتر افراد را به خود جلب کند. بنابراین شما هم می‌توانید برای یک طراحی زیبا و اصولی در خانه خود اگر دیوار‌هایی به رنگ سفید دارید و از کاش‌هایی به همین رنگ در آشپزخانه استفاده کرده اید کابینت‌ها را از طیف طوسی انتخاب کنید
و خانه ای زیبا و مدرن و هماهنگ داشته باشید.

متریال کابینت مدرن
بدنه کابینت مدرن
‎بدنه این نوع کابینت معمولا از ام دی اف روکش ملامینه سفید ساخته می‌شود.این ورق در بازار به سفید صابونی معروف است. درب‌ها می‌توانند از ورق‌های ام دی اف مات و یا براق ساخته شوند که معمولا به سه دسته ام دی اف مات،‌های گلاس و پلی گلاس تقسیم بندی می‌شوند. توضیحات تکمیلی و تفاوت‌های بین این ورق‌ها را می‌توانید در صفحه‌های مربوط به خود مطالعه کنید.



یراق آلات کابینت مدرن
‎یراق آلات به کار رفته در کابینت مدرن ساده و کاربردی هستند. معمولا دستگیره مخفی یا لمسی و توکاربرای درب‌ها استفاده می‌شود.
در این حالت دستگیر‌ه‌ای وجود ندارد و از مگنت برای باز کردن درب استفاده می‌شود که با فشار دادن درب باز و بسته می‌شود و یا فلزی یا چوبی بر روی بدنه کابینت نصب می‌شود. که دسترسی به لبه درب را امکان‌پذیر می‌نماید و در هنگام باز و بسته کردن درب، لبه درب گرفته می‌شود و درب باز و بسته می‌شود.انواع سبد‌های سوپری و اکسسوری‌ها  را می‌توان در کابینت مدرن استفاده کرد.
‎درب‌های دیواری معمولا به صورت عمودی و با استفاده از جک باز و بسته می‌شود. از درب‌های افقی هم می‌توان در طراحی کابینت مدرن استفاده کرد. پایه کابینت مدرن می‌تواند پلاستیکی و یا استیل باشد. در صورت استفاده از پایه‌های پلاستیکی می‌بایست،
‎از پاخور برای پوشاندن نمای جلوی آنها استفاده کرد. اما پایه‌های استیل نیاز به پاخور نداشته و خود آن ظاهر زیبایی به کار می‌دهد.
‎در آشپزخانه‌هایی که شستشوی کف آشپزخانه ریاد انجام می‌شود. بهتر است از پایه‌های استیل استفاده شود.
‎در طراحی کابینت مدرن معمولا تاج و زیر چراغ استفاده نمی شود.

صفحه کابینت مدرن
‎از انواع صفحه‌ها مانند HPL، کورین، کواتز و سنگ طبیعی در طراحی این کابینت می‌توانید استفاده کنید. ولی لبه صفحه‌ها نباید ابزار خورده و کاملا ساده باشد. برای صفحه رویه این کابینت از انواع صفحات موجود در بازار نظیر HPL، کورین،چوب، کواتز ساده می‌توان استفاده کرد.
‎البته باید توجه داشت که در سبک مدرن لبه این صفحات ابزار نداشته و کاملا ساده باشد.

صفحه HPL
در حالت استاندارد دارای عرض 60 سانت می‌باشد. و برای پهنای بیشتر از آن باید به‌صورت سفارشی خرید کرد. رایج‌ترین نوع، استفاده از صفحه 3 و 5 سانت می‌باشد. از صفحه 7 سانت کمتر استفاده‌ شده و حالت سفارشی دارد.

صفحه کوارتز
کوارتز ابعاد محدودی دارد و حدوداً ۳ متر است بنابراین نمی‌توان تمام قسمت‌های صفحه کابینت را به‌صورت یکپارچه کار کرد. کواتز ظاهر زیبایی دارد ولی تنوع کمی دارد و در برابر خط و خش بسیار مقاوم است.

صفحه کورین
صفحه کورین به‌صورت یکپارچه کار می‌شود این محصول از تنوع رنگ بیشتری نسبت به صفحه کوارتز برخوردار است. و‌مقاومت بالایی دارد و آنتی باکتریال هست.

صفحه چوب طبیعی
این نوع صفحه از چوب طبیعی ساخته می‌شود و چند مرحله رنگ‌کاری شده و مقاوم‌سازی می‌شوند. می توان آن را یک‌ یکپارچه ساخت و یا اینکه از اتصال چند قطعه چوب به هم ساخته شود.صفحه چوبی بسیار کار را زیبا می‌کند و حس طبیعت را القا می‌کند.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها