به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب : ۴۱۲۷۶۶

انقباض خفیف عضلانی از ابتدایی‌ترین علائم گرمازدگی

انقباض خفیف عضلانی از ابتدایی‌ترین علائم گرمازدگی
گروه جامعه:رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: علائم گرمازدگی با ضعف، خستگی و بی حالی شروع می شود.جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: گرمازدگی بر اثر انجام کار یا فعالیت بدنی سنگین در محیط های گرم یا فضاهای بسته فاقد تهویه مناسب اتفاق می افتد. گرمازدگی یکی از عوارض شایع قرارگیری فرد در محیط گرم است. علائم آن با ضعف، خستگی و بی حالی شروع می شود و حتی باعث بروز شوک گرمایی، آسیب به اندام های داخلی بدن و نیز به مرگ منجر می شود.
 
به گفته وی احساس انقباض خفیف عضلانی در افراد از علائم اولیه بروز گرمازدگی است. با پیشرفت عارضه، فرد بیشتر دچار ضعف و بی حالی شده و در مرحله پیشرفته آن، فرد گرمازده دچار افزایش ضربان قلب، افزایش سرعت تنفس و پوست سرخ و داغ خواهد شد.او اضافه کرد: پیشرفت بیشتر عارضه گرمازدگی و شدیدتر شدن علائم می تواند سبب تشنج، اختلال سطح هوشیاری، کما و مرگ شود.
 
میعادفر بیان کرد: با شروع فصل گرما یکی از بیماری های شایع فصل و از دلایل عمده تماس مردم با سازمان اورژانس موضوع گرمازدگی است.او ادامه داد: در هنگام بروز گرمازدگی، باید فرد را به فضای خنک منتقل کرد تا دمای بدنش کاهش پیدا کند. باید بدن شخص را با اسفنج خیس خنک کنیم و چند کیسه یخ اطراف کشاله ران پا و گردن بگذاریم.
 
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: افراد در معرض خطر باید از فعالیت در محیط گرم که منجر به بروز عارضه گرمازدگی می شود، خودداری کنند. افراد در فصل گرما باید از لباس نخی روشن استفاده کنند و مصرف مایعات به ویژه آبمیوه های حاوی املاح و مواد معدنی را بیشتر کنند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: گرمازدگي
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها