به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۴۱۴۱۵۵

مشاهده یک قلاده پلنگ در سفیدکوه خرم‌آباد

مشاهده یک قلاده پلنگ در سفیدکوه خرم‌آباد
گروه جامعه: مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: یک قلاده پلنگ در سفیدکوه خرم‌آباد مشاهده شد.به گزارش ایسنا، علی سالاروند اظهار کرد: امروز یک قلاده پلنگ در سفیدکوه خرم‌آباد رویت شده است.وی ادامه داد: امسال سومین پلنگ در کوه‌های لرستان مشاهده شده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون دو  پلنگ در سفیدکوه خرم‌آباد و یکی دیگر در گرین مشاهده شده است.سالاروند بیان کرد: البته گروه کوهنوردی که به گرین صعود می‌کنند گزارش رویت پلنگ را نیز به اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان داده بودند.

وی گفت: سال گذشته نیز چهار قلاده پلنگ در کوه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان اظهار کرد: وجود پلنگ به عنوان گونه چتر یا سایبان Umbrella Species (به جانداری گفته می‌شود که حضورش در یک محیط برای سایر گونه‌ها جنبه حمایتی دارد) نشان دهنده پویایی آن زیستگاه‌ها و تکمیل زنجیره غذایی منطقه و زیستگاه است.

سالاروند با بیان اینکه در ایران ده گونه گربه‌سانان وجود داشته است که با انقراض شیر ایرانی و ببر مازندران این تعداد متأسفانه به هشت گونه کاهش یافته است، یادآور شد: از هشت گونه گربه‌سانان کشور تاکنون پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده است که نشان دهنده تنوع زیستی بالای این دیار است.
برچسب ها: پلنگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها