به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ - ۱۹:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۳ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۴۱۵۸۳۶

بارش‌های سیل‌آسا در کره‌جنوبی

بارش‌های سیل‌آسا در کره‌جنوبی
گروه جامعه: مقامات سئول اعلام کردند: بارش‌های موسمی و سیل‌آسا در سرتاسر این کشور امروز (جمعه) منجر به قطعی گسترده برق شده و ده‌ها نفر را مجبور به تخلیه خانه‌هایشان کرده است.به گزارش ایسناز، دولت کره جنوبی به مقامات محلی دستور داد که برای مواجه با حوادث طبیعی احتمالی همزمان با اوج فصل باران‌های موسمیِ تابستانی در سراسر این کشور در وضعیت آماده‌باش قرار بگیرند.
 
به گفته مقامات وزارت کشور و امنیت کره جنوبی، بیش از ۴۰۰۰ خانوار در سئول، پایتخت این کشور به دلیل بارندگی‌های شدیدی که از روز یکشنبه آغاز شده و دست‌کم ۱۳۵ نفر را مجبور به تخلیه‌ها خانه‌هایشان کرده، از ساعت ۶ صبح امروز با قطعی برق مواجه شدند.

بنابر گزارش رسانه‌های محلی، یک نفر در شهر جنوبی «بوسان» مفقود شده و یک تن دیگر نیز در استان «جولا» مصدوم شده است.همچنین هنوز گزارشی از تلفات احتمالی این حادثه منتشر نشده است. مقامات می‌گویند بیش از ۱۰ هزار نیروی پلیس مشغول گشت‌زنی و رفع مشکلات ترافیکی و راه‌بندان‌های ناشی از آبگرفتگی و وقوع احتمالی سیل هستند.این گزارش می‌افزاید: کره شمالی همچنین بارش‌های شدیدی را تجربه کرده و ممکن است که دریچه‌های سیلابی را در سدهای رودخانه‌های جاری در مرز بین دو کره باز کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها