به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۳:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۵ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : ۴۱۸۳۷۸

دوربین‌ها زندگی آقازاده‌ها را رصد کند

دوربین‌ها زندگی آقازاده‌ها را رصد کند
گروه سیاسی: روزنامه همدلی با اشاره به اخباری مبنی بر راه‌اندازی سامانه واپایش سبک زندگی مردم،نوشت: دوربین‌‌های این طرح سبک زندگی ۴درصدی‌ها، آقازاده‌ها و ژن‌های خوب را رصد کند.
در نگاه نخست به نظر می رسد که اقدام به برقراری سامانه واپایش سبک زندگی مردم بیشتر مزاح و شوخی باشد اما اگر عزم دولت در این امر جدی باشد، به مثابه نقض حریم خصوصی است. با همه نقدها و مخالفت‌هایی که بابت این دستور کار  به دست‌اندرکاران وارد است، اما با این همه این اقدام خالی از لطف نیست و همراه با فوایدی خواهد بود. برای نمونه دولت و دست اندرکاران به واسطه واپایش از سبک زندگی متوجه خواهند شد که نیمی از جمعیت 80 میلیونی مردم ایران به زیر خط فقر سقوط کرده اند. تورم، بیکاری، اعتیاد،طلاق، خودکشی، تن فروشی، افسردگی، نامیدی از آینده و حسرت برای یک زندگی معمولی رشد سرطانی پیدا کرده است. بیشتر ثروت کشور در دست 4 درصدی‌هاست. 
 در سطحی دیگر اگر اقدام دولت جدی باشد، لطف دیگرش آن‌است که لنز این دوربین‌ها روی سبک زندگی مسئولان وآقا‌زادها‌یشان می تنظیم شود. در واقع اگر لنز این دوربین‌ها بر سبک زندگی این قشر جامعه تنظیم شود،آیا آنها از چنین اقدامی راضی خواهند بود؟ مثلا آیا راضی خواهند بود که روزی این دوربین‌ها از سبک زندگی فلان آقازاده و فلان مسئول منحرفی که عهده‌دار امر فرهنگ و ارشاد در فلان شهری است، پرده‌برداری کند؟ آیا مسئولان راضی به فاش شدن مواردی پون «سیمسونی گیت» و «اوقاف‌گیت» و دیگر مسائل نامعلوم و نامکشوف و نمایش فسادها، اختلاس‌ها، پولشویی‌ها و رانت‌جویی‌ها راضی خواهند شد؟ اگر این دوربین در پرده‌برداری از سبگ زندگی مسئولان، چیزهای دیگری به افکار عمومی بگویند، در آن صورت این مسئولان چه جوابی دارند و چه چیزی را و با چه جراتی آن را می‌خواهند به مردم بگویند؟ امید است که لنز این دوربین ها فقط سبک زندگی مردم عادی جامعه را هدف قرار ندهد و سبک زندگی 4 درصدی ها،آقازاده‌ها،خانم‌زاده‌ها، صاحبان ژن‌های خوب را نیز واپایش و رصد نمایند.
برچسب ها: آقازاده‌ها

داداش
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۵/۰۶ ۰۲:۳۳
همان جوابی که قالیباف داد بقیه هم میدهند . (434885)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها