به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۴ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۴۱۹۲۶

انتقاد از فروش صنایع‌دستی چینی در ماسوله

گروه جامعه: معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان گفت: از جمله نتایج بی‌برنامه‌بودن در بخش اشتغال بانوان این است که صنایع‌دستی چینی در ماسوله فروخته می‌شود.
انتقاد از فروش صنایع‌دستی چینی در ماسوله
محمد احمدی پور در جلسه کارگروه خانواده و بانوان استانداری گیلان که در سالن شهید انصاری برگزار شد، گفت:انتظار داریم این جلسات تشریفاتی نباشند و جلسات کیفی قابل اندازه‌گیری داشته باشیم. وی با بیان اینکه زنان بیش از نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: ثابت شده که زنان در بحران بیش از مردان کار می‌کنند به طور مثال در جنگ با پشتیبانی زنان و خانواده شاهد رشادت‌های رزمندگان بودیم.

احمدی‌پور ادامه‌داد: وجود نقاط ضعف در نظام اجرایی و برنامه‌ریزی کشور درگذشته موجب شد که نظام مدون تامین اجتماعی نداشته باشیم و مصوبات سال 1383در این خصوص هیچ کدام اجرایی نشد. وی با بیان اینکه مشاغل خانگی به زنان کمک می‌کند در کنار حفاظت از خانه و خانواده درآمدزایی نیز داشته باشند، تصریح‌کرد: ورود به فضای صنعت فرش در این مورد می‌تواند کمک بسیار خوبی به ما کند.

احمدی‌پور با بیان اینکه صد بار تاسف دارد که واردات بی‌رویه در دولت گذشته صدمات زیادی به بخش مشاغل خانگی وارد کرد، افزود: یکی از نتایج آن کاهش پردازش‌ها به توسعه مشاغل خانگی بود و نتیجه آن این شد که امروز در ماسوله صنایع‌دستی چینی به فروش می‌رسد. وی با بیان اینکه هیچ سازمانی نداریم که در برنامه‌های خود بتوانند زنان را نادیده بگیرند مگر در موارد بسیار استثنایی، تصریح‌کرد: در جامعه ما عموم کارها تعریف مردانه دارند و وظیفه ما این است که تعریف مناسب اشتغال بانوان را در شهرستان‌ها فراهم کنیم.

معاون سیاسی استانداری گیلان با تاکید بر ارتقای کیفیت آموزش در زندگی امروز، گفت: اگر توسعه اشتغال زنان بدون توجه و آموزش به حفظ خانواده‌ها و ارتقای کیفی زندگی انجام گیرد در دراز مدت به کشور آسیب می‌رسد. وی با بیان اینکه بانک‌ها امروز همکاری خوبی برای اشتغال‌های خانگی دارند، افزود: در دولت گذشته شاهد عدم همکاری برخی از بانک‌ها در این زمینه بودیم و آمارهای نادرست در مورد ارائه تسهیلات ارائه می‌شد که خوشبختانه جلوی آنها گرفته شد و امروز همکاری‌ها خوب است و امیدواریم همچنان شاهد تداوم همکاری بانک‌ها با توسعه اشتغال بانوان باشیم.
مرجع : ايسنا