به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۳
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۷ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : ۴۲۲۶۰
پزشکيان:​ عده‌ای دولت را به بهانه‌های مختلف نقد می‌کنند

هميشه به دنبال مقصریم​ تا دارش بزنیم

گروه سياسي: نماینده تبریز در مجلس با رد سخن برخی منتقدین که دولت فضای نقد را در کشور محدود کرده است، اظهار داشت: عده‌ای هر روز دولت را به بهانه‌های مختلف نقد می‌کنند.
هميشه به دنبال مقصریم​ تا دارش بزنیم
مسعود پزشکیان در گفت وگو با ایرنا درباره سخنان منتقدینی که دولت را مانع اجرای الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت معرفی کرده‌اند، افزود: وقتی در کشورمان الگوی اسلامی ایرانی را مطرح می‌کنیم باید قبل از آن مشخص کنیم این اسلامی بودن در چه چارچوب و روشی باید باشد و تعریف جامعی از آن ارایه کنیم. وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس که به نگارش و تصویب قانون مشغول هستند، گفت: باید از برخی از این نمایندگان پرسید که آیا قوانینی که شما تصویب می کنید، اسلامی است و اگر اسلامی است پس چرا بی‌عدالتی در آن وجود دارد یا مگر می‌شود حرفی گفت و زیر آن زد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه در کشورمان همواره به دنبال مقصر هستیم تا دارش بزنیم، اظهار داشت: اما متاسفانه هرگز به دنبال حل مشکل نیستم تا در آینده دوباره رخ ندهد. وی با تاکید بر اینکه منتقدانی که «ما» می‌گویند در مجموع «از چند نفر که ارگان‌ها و دستگاه‌های خاصی را تحت نظر دارند، تشکیل شده‌اند»، ادامه داد: این افراد بگویند که طی 8 سال گذشته چه کاری درباره اجرای الگوی اسلامی - ایرانی انجام داده‌اند که امروز انتقاد می‌کنند دولت مانع اجرای این الگو است؛ اینگونه نیست که هیچ کاری دست آنها نیست و همه چیز در اختیار «این وری‌ها» است. وزیر بهداشت دولت اصلاحات خاطر نشان کرد: این افراد یک جا را که الگوی اسلامی ایرانی پیاده شده است، نشان دهند و بعد بگویند کاری که ما انجام داده‌ایم این است، آن زمان اگر مردم بدانند که چه کار خوبی انجام شده قطعا عاشقش خواهند شد.
وی تصریح کرد: وقتی مردم کار خوبی ببینند، عاشقش می‌شوند و به سمت آن خواهند آمد، مگر نمی‌گویند شما بلد نیستید، پس چرا خودشان که ادعا دارند، اجرا نمی‌کنند؟

پزشکیان تاکید کرد: ما همش حرف می‌زنیم؛ 36 سال از انقلاب گذشته است و هنوز حداقل در یک جا الگوی اسلامی، ایرانی، انسانی را براساس عدالت نساخته و اجرا نکرده‌ایم. وی در پاسخ به این سوالی درباره مقایسه فضای نقد در دولت قبل با دولت کنونی گفت: من منتقد دولت یازدهم هم خواهم بود، اما در دولت‌های نهم و دهم فضای نقد به هیچ عنوان وجود نداشت. وی خاطر نشان کرد: صداو سیما برنامه‌هایی مانند پایش و مناظره را تهیه و پخش می‌کند و هر روز دولت را نقد می‌کنند، اما در طی 8 سال گذشته چیزی به اسم نقد در کشور وجود نداشت؛ انصاف هم خوب چیزی است..
مرجع : ايرنا