به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ - ۲۲:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۹ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۲۲۹۴۱

آزادی زندانیان جرایم غیر عمد

گروه کسب و کار: هادی درویشوند در اقدامی خیرخواهانه موجبات آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کرد. آنها توانستند پس از چند سال دوری از خانواده بار دیگر به آغوش گرم خانه بازگردند و زندگی جدیدی را برای خود شروع کنند.
 موسسه روان به سامان که موسسه خیریه هادی درویش وند است برای این افراد ایجاد اشتغال نیز کرده تا آنها پس از آزادی مشکلات معیشتی هم نداشته باشند. در شرایط کنونی جامعه که به این اخبار مثبت و خوب بسیار احتیاج داریم امیدواریم این اتفاقات بیشتر بیفتد تا بتوانیم چنین حرکات مثبتی در جامعه را مخابره نماییم. در این مقاله همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

موسسه خیریه روان به سامان
روان به سامان فعالیت خود را از سال 1383 آغاز کرد. مدیریت این مجموعه برعهده مهندس هادی درویشوند قرار دارد. تاسیس این موسسه خیریه نیز به­دست درویشوند انجام شد.
این مجموعه امور خیریه زیادی را در راستای اهداف صلح­آمیز و انسان­دوستانه خود انجام می­دهد. فعالیت­های زیادی زیرنظر این مجموعه درحال انجام است که از نمونه آنها می­توان به:
•    حمایت¬های مالی و توزیع آذوقه جهت حمایت و توانمندسازی خانواده¬های نیازمند (دارای مشکلات جسمانی، اقتصادی، اجتماعی)
•    حمایت از کودکان بی¬سرپرست
•    راه اندازی سیستم اورژانس مددکاری اجتماعی جهت کمک به افراد گرفتار اعتیاد و اشتغال¬زایی برای افراد بهبود¬یافته
•    ایجاد گرم¬خانه برای مردان و زنان بی¬خانمان
•    حمایت از بیماران سرطانی و پرداخت هزینه¬های درمان و معیشت آنها
•    و بسیاری امور دیگر
اشاره داشت. همه انسان­ها دوست دارند در جهانی عاری از فقر و محرومیت زندگی کنند. موسسات خیریه­ای مثل موسسه روان به سامان درحال تلاش هستند تا محرومیت و فقر از ایران نقش بردارد. بااینکه سهم آنها در این جریان کوچک است اما چیزی از کار بزرگ آنها کم نخواهد کرد.

فعالیت­های خیریه مهندس هادی درویشوند را بشناسید
فعالیت­های خیریه و انسان­دوستانه مهندس درویش وند از سال 83 و پس از تاسیس روان به سامان آغاز شد. در طول این مدت مهندس فعالیت­های زیادی را به ثمر رساند. به­شکلی که اگر کمی دراین­باره تحقیق کنید متوجه مراسم­های تقدیر مختلف از ایشان خواهید شد.
با شنیدن نام مهندس هادی درویش وند بسیاری از افراد به یاد خاطرات خود از ایشان خواهند افتاد. بسیاری به­دست حمایت­گر مهندس درویش وند در شرکت­های خوب ایرانی مشغول به کار شدند و زندگی جدیدی را به­دست آوردند. حتی کارخانه­ها و شرکت­هایی که ورشکسته بودند توسط هادی درویشوند دوباره راه­اندازی شدند تا چنین اشخاصی بتوانند روزی حلال به­دست بیاورند و خانواده خود را حمایت کنند.

خاطرات رها­شدگان از بند اعتیاد از مهندس هادی درویشوند
برخی از افراد تعریف کرده­اند که بدون حتی یک ریال هزینه توانسته­اند به کمک موسسه روان به سامان اعتیاد خود را ترک کنند و شغل جدیدی داشته باشند. برخی از آنها حتی اعتقاد داشتند که اگر در همه استان­های ایران شخصی مثل هادی درویشوند بود مشکل بیکاری برطرف می­شد.
تمامی این بحث­ها نظراتی است که به­صورت مستقیم از بهبودیافتگان موسسه روان به سامان نقل شده که دوست نداشتند اسمی از آنها به میان بیاید. اشخاصی که از بند اعتیاد رها می­شوند به یاری بیشتری نیاز دارند. چراکه آنها پس از تحمل درد و رنجی فراوان باید مشغول به کار و فعالیتی شوند که دیگر فکر اعتیاد به سرشان نزد و از طرفی حامی خود و خانواده باشند. تمامی این مطالب بر اساس نظرات بهبودیافتگان موسسه روان به سامان است.

چرا آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مهم است؟
زندانیان غیرعمد ناخواسته از طریق اشتباهی گرفتار زندان شده­اند. در بسیاری از موقعیت­ها زندانی­ماندن این افراد هیچ کمکی به جامعه نمی­کند و حتی هزینه­های اضافی زیادی هم برای جامعه دارد. در کمترین ضرر ممکن این افراد نمی­توانند از داخل زندان خانواده­های خود را همراهی کنند.
پس خانواده­های آنان جزء قشر نیازمند جامعه خواهند شد که به ضرر جامعه و حتی خود آنهاست. در تمام دنیا همواره دولت و خیرین تلاش می­کنند تا از تعداد زندانیان کم کنند. زندانیان جرایم عمدی کار سخت­تری برای رهایی از زندان دارند اما جرایم غیرعمد می­توانند با یک کمک مالی کوچک از بند زندان آزاد شوند.

موسسات خیریه­ای مثل روان به سامان چه نقشی در بهبود این وضعیت دارند؟
هادی درویش وند و خیرینی مثل او با اینکه وظیفه­ای رسمی برابر رسیدگی به این موضوع ندارند اما از وظیفه اجتماعی خود غافل نشده­اند و تلاش می­کنند تا جامعه بهتری بسازند. وجود موسسات خیریه­ای مثل روان به سامان باعث می­شود که این افراد به چرخه کار و تولید برگردند و برای جامعه یک فرد مفید باشند.

رهایی آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
از طریق شبکه‌­های اجتماعی مختلف ما می­توانیم امروز در جریان مسائل بسیاری قرار بگیریم. یکی از ویژگی مثبت شبکه­های اجتماعی همین است که ما می­توانیم اخبار را ببینیم و در آن مشارکت فعال داشته باشیم.
افراد زیادی در کشور ما هستند که می­توانند از طریق موسسه روان به سامان و مهندس هادی درویشوند شانس مجددی برای آغاز یک زندگی جدید داشته باشند.

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به­دست هادی درویش وند
هادی درویش وند به­عنوان یک خیر اجتماعی از طریق موسسه خود یعنی روان به سامان شرایط آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کرد. مهندس درویش وند با تلاش­های خود توانست کاری کند که باری از روی دوش این افراد برداشته شود.
اگر این فرصت زندگی دوباره از چنین افرادی دریغ نشود در آینده خواهیم دید که جامعه ما چقدر پویا و بالنده خواهد بود. وجود موسساتی مثل روان به سامان در کشور ما یک نعمت بزرگ است و آرزو داریم که تعداد آنها روزبه­روز بیشتر شود. در شرایط سخت فعلی تنها راه گذر از مشکلات اتکا به نیروی همکاری و همدلی خودمان است.

جمع­بندی
هادی درویشوند یکی از خیرین ایرانی است که تا امروز افراد زیادی توانسته­اند از طریق کمک­های او بار دیگر طعم شیرین زندگی را حس کنند. خبر آزادی زندانیان غیرعمد که به­دست هادی درویش وند بوده می­توانید تاثیرات مثبت زیادی بر روی جامعه بگذارد.
تمامی این افراد می­توانند دوباره به چرخه تولید و کار در جامعه بازگردند و افراد مفیدی باشند؛ به جای اینکه عمر آنها و توان­شان در زندان به هدر برود و پشت میله­ها بپوسد. امیدواریم همه افراد بتوانند در زندگی خود چنین شانس دوباره­ای را تجربه کنند. به مدد موسساتی مثل روان به سامان این شانس مجدد برای افراد به­وجود خواهد آمد.
 
برچسب ها: هادی درویشوند
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها